benzineverbruik bij lpg

Gestart door HJStam, 15-01-2007 00:29:34

Vorige topic - Volgende topic

HJStam

:eusa_doh:
Ik heb het vreemde idee dat mijn 850 2.5 10v op lpg ook benzine gebruikt als hij op lpg staat. Het verbruik dat ik constateer kan niet alleen van het starten en 200 meter op benzine de straat uit zijn. Kent iemand dit spookverschijnsel?

-D©©©L-

Hoeveel liter verbruik je dan ? Heb je wat concrete getallen ?

Jeroentjuh

HJStam

Geen LPi, maar een verdamper.
Exacte cijfers van het benzineverbruik heb ik niet. Maar mijn idee is dat je eindeloos zou moeten doen met een derde tank benzine als je er alleen op start. Ik moet om de week tanken.

thuur

Check je benzinedrukregelaar maar eens ;)

Gr 8)

HJStam

Dank voor de tip, Thuur. Maar wat is een benzinedrukregelaar? En waar vind ik die?

FGG

Bij mij loopt de benzinetank wel langzaam leeg maar met de huidige temparaturen schakelt ie niet binnen 200m over. Da's meer een kilometer of zo. Ik denk dat we hier eens in de 2 maanden een litertje of 15 er in gooien.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

GeertG

Na starten op benzine schakelt ie bij mij binnen 1 a 2 seconden over op LPG onafhankelijk van weersomstandigheden. Aangezien ik bijna nooit mijn gastank helemaal leeg rij blijft de benzinemeter bijna exact op dezelfde stand staan.........
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

daytonawim

Mijne schakelt ook direct over als de motor loopt ;D ;D

Misha

Mijne (wel LPi, zonder verdamper) tank ik altijd tot 20 liter en daar doe ik dan -bij dagelijks gebruik- 3 maanden mee.

Volgens mij staan er ook nog wel een paar draadjes over het lopen op beide brandstoffen, op het moment dat benzine niet goed wordt uitgeschakeld)
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Ludo

Citaat van: Misha op 15-01-2007 21:27:59
Mijne (wel LPi, zonder verdamper) tank ik altijd tot 20 liter en daar doe ik dan -bij dagelijks gebruik- 3 maanden mee.

dat is erg lang.
een verbruik van +-10 liter per maand is normaal.
staat dacht ik ook in het Vialle boekje.
ook je benzinetankinhoud van 20 liter vind ik laag, vroeg of laat zit je geheid met een verbrande pomp!.

Misha

Citaat van: Ludo op 15-01-2007 21:42:54
ook je benzinetankinhoud van 20 liter vind ik laag, vroeg of laat zit je geheid met een verbrande pomp!.
Schakelt de pomp niet uit dan ? Dat hoopte ik eigenlijk.
Ik vind het ook zo'n zonde om dagelijks met 50 kilo aan ballast te rijden.

Ludo

Citaat van: Misha op 15-01-2007 21:44:51

écht niet, die blijft gewoon de benzine rondpompen.
een kleine hoeveelheid word tijdens een lange rit dan érg warm, waardoor de pomp kan verbranden!.
tientallen zijn je zo al vooraf gegaan...  ;)

Misha

Citaat van: Ludo op 15-01-2007 21:48:11
Citaat van: Misha op 15-01-2007 21:44:51

écht niet, die blijft gewoon de benzine rondpompen.
een kleine hoeveelheid word tijdens een lange rit dan érg warm, waardoor de pomp kan verbranden!.
tientallen zijn je zo al vooraf gegaan... ;)

Met jouw kijk op zaken: zou het kwaad kunnen om de pomp uit te schakelen als je op LPG rijdt ?
Wellicht dat er lucht in het systeem sluipt... Anders is het de moeite om een dergelijke modificatie te maken,

Ludo

hoe ga je die uitschakelen dan?.
niet vergeten dat tijdens de start de pomp wel moet werken.
persoonlijk zou ik het niet doen, voor de kleppen en klepzittingen is het beter zo...  ;)