Dashboardlampjes repareren en klokkenwinkel demonteren

Gestart door Maarten, 07-02-2004 00:24:59

Vorige topic - Volgende topic

tazzie850

Ik vandaag ook tandwieltje van de tellers vervangen en uiteraard gelijk even de 5 lampjes vervangen.
5 ?? jazeker 4 lampjes 3 watt en 1 voor de klok/infopaneel van 1,2 watt.
Alles werkt prima maar........... die toerenteller geeft bijna 0 toeren aan bij stationeer. :(
Is iemand bekend met het probleem of liever met de oplossing?

V70geRwin

Citaat van: tazzie850 op 02-07-2012 21:49:01
Ik vandaag ook tandwieltje van de tellers vervangen en uiteraard gelijk even de 5 lampjes vervangen.
5 ?? jazeker 4 lampjes 3 watt en 1 voor de klok/infopaneel van 1,2 watt.
Alles werkt prima maar........... die toerenteller geeft bijna 0 toeren aan bij stationeer. :(
Is iemand bekend met het probleem of liever met de oplossing?

alle stekkers goed aangedrukt?

tazzie850

Goedenmorgen,

Jazeker allebei de groene stekkers zitten goed vast een ook de contact pinnen maaken goed contact.

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

T5turbo

Citaat van: grijzev70tdi op 04-08-2012 16:47:35
Nog een filmpje van dashboard verwijderen bij een X70 http://www.youtube.com/watch?v=6Ovm77O2VcE&feature=related

Mooie uitleg en handig zo'n "bone tooltje".
Heeft iemand dat?
Ik neem aan dat ze niet alleen bij IPD te krijgen zijn?  ;D
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

UserID6342

Kleine, platte (fitting)schroevendraaier en met een beetje beleid voldoet ook prima.

T5turbo

Zat ook te denken aan een plastiek bandenwipper.  ;)
Had het tooltje echter nog nooit gezien en leek me wel handig ook in andere gevallen.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

thuur

Ik gebruik iets nog veel handigers... Dit voor de fanroosters:

Voor speakerroosters en andere delen:

De bonetool gebruik ik amper nog.

Gr 8)

UserID6342

Heb ze beide, maar vind persoonlijk een klein schroevendraaiertje toch het handigst werken ;D.

ThuurC

Ik zit nu middenin de befaamde klus en verbaas me vooral over het feit dat iemand die drie ellendige kl*te schroefjes achterop de printplaat/zwarte cover los heeft gekregen. Ik heb niet de juiste (verrekte kleine) schroevendraaier, kan de boel dus weer dicht... grmbl!

ZC3rr0r

Gevalletje dubbelpost, maar deel het in de sticky thread ook nog ff...

Electronica-online heeft uit voorraad lampjes die passen in de Alter-1 schakelaars: http://www.elektronica-online.nl/content_details.php?id=5464

Kosten een euro per stuk (niet heel goedkoop) maar werken prima en met name het feit dat je er een lekker stuk draad bij krijgt helpt enorm met het gepruts ;)
Enige nadeel dat ik zo kan bedenken is dat, wanneer je heel goed kijkt deze lampjes iets minder fel zijn dan de originele (0.72 watt vs 0.8 watt) maar dat zie je alleen als je er echt heel goed op gaat letten.

Vind je dat irritant? Dan kun je of verder zoeken, of net als ik alle lampjes in een keer vervangen :D

Arnie82

Veel info omtrent de lamjes hier maar toch kan ik nog niet vinden wat ik nou nodig heb... Ik wil even (deels preventief) een boel lamjes gaan vervangen:

* alle lampjes in de klokkenwinkel
* alle drie de stoelverwarming schakelaars
* de knoppen naast het stuur (mistlampen, STC, spiegelverwarmin & info)

Kan iemand me vertellen welke lampjes en hoeveel ik nodig heb? Is er een adres (naast de dealer) waar ik deze lampjes makkelijk aanschaffen kan?
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey

Midicijnman

Schakelaarslampjes V70 Classic

Lichtschakelaar: 1 lang + 1 kort
Mistachterlicht: kort lampje
Hoogteverstelling koplampen: lang
Regelbare weerstand instrumentenverlichting: kort
Achterruitverwarming: lang
STC: lang
Infoknop: kort (zit binnenin)

Lampjes zijn 22 a 23 Ohm

Kort lampje (inclusief voetje): Volvo 9148908  € 4,85 ex BTW
Lang lampje (inclusief voetje): Volvo 9148906 € 5,25 ex BTW

Een paar pagina's terug staat een plaatje van die lampjes. Eerder in het topic staat welke lampjes er in de klokkenwinkel gaan. Ik denk dat je ze bij Conrad en dergelijke wel kunt bestellen, maar ik betwijfel of het voetje dan de juiste maat heeft. Elders op het forum staat ook wel beschreven hoe je ze kunt overzetten in de oude voetjes, maar bij mij braken er een paar af. Dat plastic had z'n beste tijd wel gehad. Voor die paar tientjes zou ik gewoon naar de dealert gaan...

NinaPaul

Ieder zijn ding, voor een paar tientjes soldeer ik wel even een kwartiertje ;)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

badmuts20

Bij mij werkt de verlichting niet in het knoppenpaneel van de climatecontrol.
Zijn deze ook te vervangen?
Moet dan ook het gehele dashboard eruit of kan dit door het bedieningspaneel ergens los te klikken?
Volvo 850 2.5T 20V Sedan Luxery