Dashboardlampjes repareren en klokkenwinkel demonteren

Gestart door Maarten, 07-02-2004 00:24:59

Vorige topic - Volgende topic

V70geRwin

Citaat van: mehn op 07-04-2011 18:54:30
Dat gaat sneller als mijn handmatige methode  :eusa_think:

;D

moest ook van 282k naar 299321, nog net op tijd voor de 300k grens  ;D

later nog een schaaltje op de knop gezet, ong 10km per seconde  :eusa_clap:

cotton

nadat 1 van de lampjes in de balk waar de klok en temperatuurmeter in zitten stuk ging, volgde natuurlijk ook de tweede....Afgelopen week allebei de lampjes vervangen en natuurlijk niet de raad opgevolgd van meerderen die aangaven dat je dan het beste ook de andere lampjes van de klokken kunt vervangen :(

natuurlijk, enkele dagen later ging er een lampje stuk achter de toerenteller. dus het dash moet er weer uit....
vorige keer een 3 kwartier bezig geweest, gaat nu zeker binnen 20 minuten lukken (dank Mehn voor je fotoreportage)

nu mijn vraag: zitten er in de gehele klokkenwinkel allemaal dezelfde lampjes? van die pieterpeuterige kleine glazen lampjes...ik bedoel dus de lampjes achter de toerenteller, kmteller, benzinemeter, tempmeter,richtingaanwijzer(2x) ??? zo ja, dan kan ik een handvol van die lampjes halen om ze toch allemaal maar te vervangen.

groet uit een warm Emmen, cotton

haasje

De verlichting van je meters zijn de wat grotere steeklampjes in 3W uitvoering (W3W).

cotton

haasje,

ik bedoel, zijn al die lampjes hetzelfde?  zoals die ik heb vervangen bij de klok en de tempmeter?

V70geRwin

Citaat van: cotton op 02-06-2011 12:07:29
haasje,

ik bedoel, zijn al die lampjes hetzelfde?  zoals die ik heb vervangen bij de klok en de tempmeter?

ja, daar heb je de meeste van nodig, en nog 4 grotere voor de verlichting van je display met tank/temp/km teller etc.

kan je bij iedere automaterialen zaak wel op de kop tikken
gewoon ff de oude meenemen...

Gilles6

Hallo,

helaas is mijn km stand ook gestopt bij 230.000, dus een nieuw tandwieltje dan maar.

Wat moet er van het dashboard gedemonteerd worden om het tandwieltje van de KM stand-teller te vervangen? moet het bovendeel dan ook verwijderd worden en moet je Turboslangen verwijderen etc..

Ik ben bij de dealer geweest:
die vertelden mij dat er een compleet nieuwe teller in moest a € 165,- ex btw en arbeid. dus je raad het al dit gaat geintje gaat totaal bijn €600,- kosten. :'(

Wellicht kan iemand mij hier verder mee helpen..?
Alvast bedankt.

Ik heb een 850 estate T-5 uit '95.

thuur

Nog iets beter zoeken, dit topic komt in de buurt maar er zijn betere voor jouw probleem.

Gr ;D

Gilles6

Citaat van: thuur op 16-06-2011 23:00:11
Nog iets beter zoeken, dit topic komt in de buurt maar er zijn betere voor jouw probleem.

Hallo Thuur,

Heb jij enig idee waar? ik ben nog niet zo thuis in de juiste manier zoeken hiernaar?
Alvast bedankt

Gr ;D

Ludo

Er staan een hoop links naar sites, met duidelijke beschrijving. (ook in dit topic)
Als het daarmee niet lukt, heb je 2 rechterhanden, en kan je het beter uitbesteden.  ;D  ;)
Lukt het wel, ben je voor 20á25 euro, en een uurtje werk klaar.  :D

Hier enkelen daarvan:
http://www.mehn.nl/html/fotoalbum_dashboardverlichting_0.html
http://www.ets1.nl/pageID_6126839.html
http://www.matthewsvolvosite.com/odometer_fix.php
http://www.odometergears.com/volvo.html
...

sven0503

vandaag een 850 t5 aangeschaft, en kwam er achter dat ook mijn dashboard dimmertje naar z'n grootje is...

probleem is alleen dat ik er zondag avond mee op vakantie ga, .. wie of wie heeft er een liggen om eventueel zondag op te halen.

@®-

Citaat van: sven0503 op 09-07-2011 23:13:39
vandaag een 850 t5 aangeschaft, en kwam er achter dat ook mijn dashboard dimmertje naar z'n grootje is...

probleem is alleen dat ik er zondag avond mee op vakantie ga, .. wie of wie heeft er een liggen om eventueel zondag op te halen.

Volgens mij kan je deze gewoon doorverbinden. Dan staat ie alleen helemaal voluit.

ulkeman

Citaat van: sven0503 op 09-07-2011 23:13:39

kom je morgn naar de meeting in apeldoorn? neem ik er 1 mee

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

sven0503

Ik had het niet gepland, maar ik kom graag even heen en weer rijden... deventer ligt er vlak naast... vanaf hoe laat is de meeting?

ulkeman

Citaat van: sven0503 op 09-07-2011 23:25:53
Ik had het niet gepland, maar ik kom graag even heen en weer rijden... deventer ligt er vlak naast... vanaf hoe laat is de meeting?

de meeting is vanaf 1400 uur

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

sven0503

Met dank aan ulkeman, m'n dash doet 't weer :)