Dashboardlampjes repareren en klokkenwinkel demonteren

Gestart door Maarten, 07-02-2004 00:24:59

Vorige topic - Volgende topic

De-Moer

Alles doet het normaal, radio verlichting staat aan als de koplampschakelaar op uit staat. Schakel ik de koplampverlichting in gaat de verlichting van de radio uit. Werkt dus precies verkeerd om. Dashboardverlichting doet het gewoon dus dat is het niet, vandaar dat ik dacht (hoop) dat het te maken kon hebben met de a b c standen achter de verlichtingsschakelaar.

Vincent

ulkeman

toevallig al keer de dimmer gewisselt met een ander?
en de lichtschakelaar?

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

De-Moer

Nee, maar ik zou ook niet weten hoe ik dit moet doen ben redelijke leek in dit soort dingen. Maar dat zou het kunnen zijn denk je, ga ik dat na laten kijken.

Dank,

Vincent

blauweroffel

Citaat van: De-Moer op 20-01-2012 21:29:31
Nee, maar ik zou ook niet weten hoe ik dit moet doen ben redelijke leek in dit soort dingen. Maar dat zou het kunnen zijn denk je, ga ik dat na laten kijken.

Dank,

Vincent

Kom ander even een x langs in Almelo, kan je erbij helpen en als er iets kapot is, wellicht meteen repareren....

BR

De-Moer

Dat is goed aankomende week redelijk druk de week erop zou kunnen. Ik mail je wel even eind deze week.

Alvast bedankt, blijf dit heel bijzonder vinden Volvo liefhebbers onder elkaar.

Vincent

ulkeman

je moet toch op een gegeven moment dingen gaan uitsluiten denk ik.

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Skyman

Citaat van: De-Moer op 19-01-2012 20:37:13
Is dit ook het geval als radioverlichting uit gaat als je koplamp verlichting inschakeld? Ik heb dat probleem namelijk en al een aantal keer gevraagd bij de dealer maar men wist het niet. Orginele volvo radio op de orginele stekkers gemonteerd dus dat kan het niet zijn.

Vincent
Volgens mij is het normaal dat als de (kop)lampen uit zijn je radioverlichting maximaal brand als de radio aan staat. Zet je de lampen aan dan gaan de radioverlichting en nog een aantal andere schakelaarlampjes naar de helft terug. Dit ivm daglicht/duisternis.

wanderer1952

Mijn zoon heeft van de 850 20v 2,5 het dashboard los gehad en sindsdien heeft hij de volgende storing de auto rijdt koud op lpg(g3 maar geen lpi) en benzine maar zodra die echt goed warm is verdomd die het verder .
Ik ga de temperatuursensor op het thermostaathuis zometeen vervangen want die is altijd al gaar geweest zo te zien sinds hij deze auto heeft .
Hij wilde eerst de auto al wegdoen maar ziet er toch van af en houdt de 850 voorlopig .
Ook al wegens de diverse spullen die al vervangen zijn .
teller staat op ongeveer 450k

V70geRwin

Citaat van: wanderer1952 op 01-04-2012 12:12:55
Mijn zoon heeft van de 850 20v 2,5 het dashboard los gehad en sindsdien heeft hij de volgende storing de auto rijdt koud op lpg(g3 maar geen lpi) en benzine maar zodra die echt goed warm is verdomd die het verder .
Ik ga de temperatuursensor op het thermostaathuis zometeen vervangen want die is altijd al gaar geweest zo te zien sinds hij deze auto heeft .
Hij wilde eerst de auto al wegdoen maar ziet er toch van af en houdt de 850 voorlopig .

foutcodes al uitgelezen?

gr,
Gerwin

wanderer1952

Citaat van: spekkie99 op 01-04-2012 13:42:56

foutcodes al uitgelezen?

gr,
Gerwin
neen geen spullen voor hier ,ik heb wel een laptop maar geen materiaal om wat  uit te lezen en eigenlijk wil ik het niet ook want dan blijf ik aan de gang sorry dat ik het zeggen moet maar in de praktijk krijgt Volvo van mij een dikke onvoldoende vwb electrisch systeem en electronica .
Iedere japanner of koreaan is tegenwoordig veel beter op dat gebied .

wietseschuiling

haast je als je tijd hebt dan heb je meer tijd als je haast hebt

wanderer1952

ik ben de echte oude Volvo's gewend en dat is toch echt een ander verhaal .
Ik baal echt van die nieuwe typen veel storingen dus  in het algemeen niet meer zo betrouwbaar als dat het ooit was .
en 450k is toch geen stand voor een Volvo dan is die normaal pas op de helft of nog niet  ;)
maar iig is relais 103 niet goed en de temperatuurzender was niet alleen gaar maar begon zelfs te lekken bij de draad.
Dat zijn van die kleine dingen waar ik zoiets heb dat kan echt wel beter .
En dan het verbruik van Volvo in het algemeen is nu ook niet echt sterk verbeterd waar alle andere merken dat beter doen in verhouding .
Dus nee voor mij zeker geen Volvo meer ik houd het lekker bij de oude simpele typen wat meer verbruik op gas maar volkomen storing vrij en beide mijn exemplaren reden tot het laatst goed .
Nu staan ze stil wegens roestschade en wachten ze op reparatie .maar wel starten lopen en beiden hebben aanzienlijk meer km's gemaakt zonder revisie .

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

Ludo

Citaat van: grijzev70tdi op 01-04-2012 18:09:51
Heb je OBD I of II?

Om dashboardlampjes of een klok te repareren, is dat niet van belang.
De rest hoort hier niet thuis.  :eusa_doh:

V70geRwin

Citaat van: wanderer1952 op 01-04-2012 14:50:46
Citaat van: spekkie99 op 01-04-2012 13:42:56

foutcodes al uitgelezen?

gr,
Gerwin
neen geen spullen voor hier ,ik heb wel een laptop maar geen materiaal om wat  uit te lezen en eigenlijk wil ik het niet ook want dan blijf ik aan de gang sorry dat ik het zeggen moet maar in de praktijk krijgt Volvo van mij een dikke onvoldoende vwb electrisch systeem en electronica .
Iedere japanner of koreaan is tegenwoordig veel beter op dat gebied .

als je odb1 hebt kan je het zelf  :eusa_whistle:

prachtig systeem  :eusa_clap: