porsche remklauwen

Gestart door bobbob, 16-01-2007 19:12:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ludo

Citaat van: sean850 op 19-10-2009 22:30:04
Voor zover ik weet geven volans meer ruimte dan titans

Neen toch niet.

V70geRwin

Citaat van: joes op 19-10-2009 22:18:22
Als reactie op de vraag van BaRRaCuda, geen antwoord maar een aanvullende vraag.

Mijn 17" Titans passen niet bij de XYZ BBK 330mm, zonder spacers van minimaal 16mm dat is niet verantwoord, hebben jullie een idee of Volans meer ruimte geven ? Het probleem is de schuine nok van de Titans aan de binnenzijde van de Titans 

:eusa_wall: En oh wat baal ik er van dat mijn vers gepoedercoate Titans niet passen  >:( bij mijn BBK dus ik twijfel tussen een andere BBK en/of Volans dwz Titans weg en Volans zoeken mits die meer ruimte geven.

1. Geven Volans meer ruimte dan Titans doorde afwezigheid van die nokken aan de binnenzijde ?  ???

2. Wat voor BBK is het die je hebt gevonden want dan kan ik wellicht toch de zo gewenste (winter) combinatie maken van mijn Titans met een andere BBK ?  :eusa_angel:

Bij voorbaat dank,
Joes / 3bergenT-5R

binnen 1 sec gevonden  :eusa_whistle:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,34542.0.html

joes

  ;)Leuk dat je dat binnen 1 sec vindt, maar ik heb het niet over een zelfbouw kit maar een bestaande BBK die ik kan aanschaffen en die past achter de Titan of Volan velg.  :evil:

R o b

#93
Citaat van: joes op 19-10-2009 22:18:22

2. Wat voor BBK is het die je hebt gevonden want dan kan ik wellicht toch de zo gewenste (winter) combinatie maken van mijn Titans met een andere BBK ?  :eusa_angel:


Citaat van: joes op 20-10-2009 08:16:31
  ;)Leuk dat je dat binnen 1 sec vindt, maar ik heb het niet over een zelfbouw kit maar een bestaande BBK die ik kan aanschaffen en die past achter de Titan of Volan velg.  :evil:

Hier dan:  ;D Binnen 2 seconden!  :P









Als je meer vragen hebt pb maar even!

Eugene


If it's not blown, it sucks...

V70geRwin

Citaat van: joes op 20-10-2009 08:16:31
  ;)Leuk dat je dat binnen 1 sec vindt, maar ik heb het niet over een zelfbouw kit maar een bestaande BBK die ik kan aanschaffen en die past achter de Titan of Volan velg.  :evil:

als geld geen probleem is AP en anders misschien toch eens met de maker van de hi-spec set kijken wat er mogelijk is.

wat ik met een kwinkslag probeeerde duidelijk te maken dat er maar weinig dingen nog niet gevraagd en beantwoord zijn hier  ;)

joes

Bijna alles is inderdaad beantwoord MAAR:

"Wissenschaft ist wissen wo mann etwas finden kan" (Goethe) en daar ontbreekt het dus weleens aan omdat het vinden van items op dit forum echt niet makkelijk is.

Anyway muchas gratias, met jouw hulp kom ik er wel uit.

Joes / 3bergenT-5R

M a r c

Citaat van: reneetje op 19-10-2009 22:31:46
Citaat van: sean850 op 19-10-2009 22:30:04
Voor zover ik weet geven volans meer ruimte dan titans maar of je bbk er dan als nog in past weet ik niet.
Er is een topic over mensen met bbk en wat voor velgen ze hebben kijk daar ook even in  ;D

Inderdaad, je zou ook gewoon een AP set kunnen aanschaffen, past  perfect zonder spacers achter de Titans.

Bewezen kwaliteit.

Klopt, maar een setje AP-remschijven is 2x zo duur als een set XYZ schijven en ze zitten ook nog eens eerder aan de minimale maat omdat AP schijven maar 28mm dik zijn en de XYZ zijn 32mm dik.  Schijfdiameter is ook kleiner en dat is ook de grootste reden dat AP wel past met de standaard Titans.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

BaRRaCuDa

Ik heb remklauwen gevonden van wilwood die moeten kunnen passen in combinatie met S60R 330mm remschijven voor.
Zijn mooie klauwen, zuigerdiameter kun je kiezen, zijn superlicht, met stofhoesjes, 4 zuigers. Rest alleen een bracket, maar dat hoeft niet zo ingewikkeld te zijn als vaak gedacht wordt.....

Ohw ja de prijs, als de prijzen niet drastisch zijn gewijzigd +- 250 per klauw
Ik vind het heel belangrijk dat de boel betaalbaar blijft bij vervanging  ;)
Bovendien zijn de Porsche klauwen volgens mij niet of nauwlijks te gebruiken bij mijn R-imi wielen, de wielen nog verder naar buiten met spacers is geen optie vind ik persoonlijk.

Dus ja, rest mijn vraag weet iemand de maat van de schijf tot het einde van de Porsche klauw.....................?

Emiel

#99
Staat een Porsche/Brembo set op Volvospeed te koop voor $1100, dat is €735 ex. shipping.

Zelfs met shipping ben je voordelig uit.


Dave

Citaat van: BaRRaCuDa op 20-10-2009 18:22:39
Bovendien zijn de Porsche klauwen volgens mij niet of nauwlijks te gebruiken bij mijn R-imi wielen, de wielen nog verder naar buiten met spacers is geen optie vind ik persoonlijk.

Dus ja, rest mijn vraag weet iemand de maat van de schijf tot het einde van de Porsche klauw.....................?
Porsche heeft wel meer als één type klauw onder zijn wagens geplaatst. Dus "de" porsche klauw is dan een nogal vage beschrijving. Naar wat je hier terug vindt zal de combinatie 993TT/S60R niet passen met een imi Peg, maar de set die ik nu heb 996/S60R past dan weer wel.
Voor je eigenlijke vraag kan ik voor je nog eens nameten, maar het is zeker wel dikker als 50mm.

BaRRaCuDa

Als je dat zou willen doen :) Staat ook verder niet op het forum voor zover ik kon vinden.....
Ik bekijk de opties liever extra goed van tevoren en de maten van de brembo klauwen zijn erg moeilijk dan wel niet te vinden. In tegenstelling tot Wilwood, hiervan is alles maar dan ook alles te vinden op de site. Dit type klauw staat ook onschreven als een extra smalle klauw....

Wibren

#102
Citaat van: M a r c op 20-10-2009 13:16:17
Klopt, maar een setje AP-remschijven is 2x zo duur als een set XYZ schijven en ze zitten ook nog eens eerder aan de minimale maat omdat AP schijven maar 28mm dik zijn en de XYZ zijn 32mm dik.  Schijfdiameter is ook kleiner en dat is ook de grootste reden dat AP wel past met de standaard Titans.
Ik heb geen idee hoe duur de schijven van XYZ zijn, maar je kan AP schijven veel makkelijker uit de UK halen.  En wat is trouwens de minimale dikte van de XYZ schijven  :eusa_think: :eusa_think:
1997 V70R ex-AWD: Trackday driver

M a r c

XYZ 330mm schijven zijn 240 euro/stuk en AP zit hier in NL via de off. importeur op ca. 400 euro per schijf....  Geen idee wat ze in de UK kosten. Maakt verder ook niet uit, persoonlijk vind ik AP bij circuitgebruik té snel slijten. Remmen doet het inderdaad wel super, maar dat doen de CTF BBK op mijn racer en de XYZ BBK op Tom en Marc Heitzer hun racers ook. Voordeel met AP is overduidelijk dat het past met Titans e.d. Maar denk dat kwalitatief het allemaal weinig voor elkaar onder doet.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

GermanR

Citaat van: joes op 19-10-2009 22:18:22
Als reactie op de vraag van BaRRaCuda, geen antwoord maar een aanvullende vraag.

Mijn 17" Titans passen niet bij de XYZ BBK 330mm, zonder spacers van minimaal 16mm dat is niet verantwoord, hebben jullie een idee of Volans meer ruimte geven ? Het probleem is de schuine nok van de Titans aan de binnenzijde van de Titans 

:eusa_wall: En oh wat baal ik er van dat mijn vers gepoedercoate Titans niet passen  >:( bij mijn BBK dus ik twijfel tussen een andere BBK en/of Volans dwz Titans weg en Volans zoeken mits die meer ruimte geven.

1. Geven Volans meer ruimte dan Titans doorde afwezigheid van die nokken aan de binnenzijde ?  ???

2. Wat voor BBK is het die je hebt gevonden want dan kan ik wellicht toch de zo gewenste (winter) combinatie maken van mijn Titans met een andere BBK ?  :eusa_angel:

Bij voorbaat dank,
Joes / 3bergenT-5R


Volgens mij hadden wij dit toen gepast?