porsche remklauwen

Gestart door bobbob, 16-01-2007 19:12:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Eugene

Hoe hoger de ET, hoe groter de afstand van aanlegvlak van de velg naar het midden van de velg. Dus valt de velg bij ET50 7mm verder naar binnen dan bij ET43.

Normaal zijn de Pegs ET46 (origineel) of ET43 (immitatie) en dat past gewoon.

If it's not blown, it sucks...

thuur

Citaat van: Eugene op 23-04-2007 10:05:15
Hoe hoger de ET, hoe groter de afstand van aanlegvlak van de velg naar het midden van de velg. Dus valt de velg bij ET50 7mm verder naar binnen dan bij ET43.

Normaal zijn de Pegs ET46 (origineel) of ET43 (immitatie) en dat past gewoon.

Dat ligt aan de J-waarde ;D


Gr 8)

Eugene

Citaat van: thuur op 23-04-2007 10:36:18
Citaat van: Eugene op 23-04-2007 10:05:15
Hoe hoger de ET, hoe groter de afstand van aanlegvlak van de velg naar het midden van de velg. Dus valt de velg bij ET50 7mm verder naar binnen dan bij ET43.

Normaal zijn de Pegs ET46 (origineel) of ET43 (immitatie) en dat past gewoon.

Dat ligt aan de J-waarde ;D


Gr 8)

ET43 is ET 43, zowel bij 6J als bij 8J...

Of bedoel je iets anders?

If it's not blown, it sucks...

Johann

Citaat van: Eugene op 23-04-2007 10:48:11
Citaat van: thuur op 23-04-2007 10:36:18
Citaat van: Eugene op 23-04-2007 10:05:15
Hoe hoger de ET, hoe groter de afstand van aanlegvlak van de velg naar het midden van de velg. Dus valt de velg bij ET50 7mm verder naar binnen dan bij ET43.

Normaal zijn de Pegs ET46 (origineel) of ET43 (immitatie) en dat past gewoon.

Dat ligt aan de J-waarde ;D


Gr 8)

ET43 is ET 43, zowel bij 6J als bij 8J...

Of bedoel je iets anders?

Dat je van de midden uit moet rekenen dus een ET43 7J zal minder ver naar binnen en buitensteken dan een 8J. Bij gelijke J gaat je verhaal op. Bij wissel van een ET50 7J naar een ET43 8J dus niet.

Eugene

Citaat van: Johann op 23-04-2007 10:52:11
Citaat van: Eugene op 23-04-2007 10:48:11
Citaat van: thuur op 23-04-2007 10:36:18
Citaat van: Eugene op 23-04-2007 10:05:15
Hoe hoger de ET, hoe groter de afstand van aanlegvlak van de velg naar het midden van de velg. Dus valt de velg bij ET50 7mm verder naar binnen dan bij ET43.

Normaal zijn de Pegs ET46 (origineel) of ET43 (immitatie) en dat past gewoon.

Dat ligt aan de J-waarde ;D


Gr 8)

ET43 is ET 43, zowel bij 6J als bij 8J...

Of bedoel je iets anders?

Dat je van de midden uit moet rekenen dus een ET43 7J zal minder ver naar binnen en buitensteken dan een 8J. Bij gelijke J gaat je verhaal op. Bij wissel van een ET50 7J naar een ET43 8J dus niet.

ah, ok :)

Maar het past wel met de porsche klauw?

If it's not blown, it sucks...

Johann

ET waarde alleen zegt niet zoveel over of de klauwen wel of niet passen.
De vorm van de spaak, de vorm van de velg binnenin heeft er ook mee te maken en je zou ook nog rekening er mee moeten houden in sommige gevallen hoe het balans lood er op komt.

De OZ Super Leggera, veel van de TD wielen en ook nog andere wielen die meer voor de racerij gemaakt zijn hebben gewoon veel meer ruite binnenin, zelfs met twijfelachtige ET waarden, dan veel van het standaard bling spul voor straat gebruik.

V70geRwin

Citaat van: Johann op 23-04-2007 11:05:15
ET waarde alleen zegt niet zoveel over of de klauwen wel of niet passen.
De vorm van de spaak, de vorm van de velg binnenin heeft er ook mee te maken en je zou ook nog rekening er mee moeten houden in sommige gevallen hoe het balans lood er op komt.

De OZ Super Leggera, veel van de TD wielen en ook nog andere wielen die meer voor de racerij gemaakt zijn hebben gewoon veel meer ruite binnenin, zelfs met twijfelachtige ET waarden, dan veel van het standaard bling spul voor straat gebruik.

Duidelijk verhaal.

Van de Pegasus velg weten we hier dat het past, ik kwam alleen een aantal ET waarden tegen voor die velg, vandaar de vraag hier. Maar als de standaard Pegasus ET46 is en de nepper ET43 dan moet dat toch gaan passen?

Eugene

Citaat van: Johann op 23-04-2007 11:05:15
De OZ Super Leggera, veel van de TD wielen en ook nog andere wielen die meer voor de racerij gemaakt zijn hebben gewoon veel meer ruite binnenin, zelfs met twijfelachtige ET waarden, dan veel van het standaard bling spul voor straat gebruik.

Ik heb me idd verbaasd over de ruimte die ik over heb tussen de AP klauw en de spaken van de OZ SuperTourismo's... Nu is dat wel ET35 en ook nog 5mm spacers in de AP's maar er is toch wel 3cm ruimte gok ik.

Met de titans leken de AP's enorm, met de OZ zijn ze gewoon groot ;)

If it's not blown, it sucks...

Turbobiker

Citaat van: spekkie99 op 23-04-2007 11:08:28
Van de Pegasus velg weten we hier dat het past, ik kwam alleen een aantal ET waarden tegen voor die velg, vandaar de vraag hier. Maar als de standaard Pegasus ET46 is en de nepper ET43 dan moet dat toch gaan passen?

Met de juiste Porsche remklauw dus wel. En je moet je dus vanwege het aanlopen in de wielkast houden aan min of meer de juist ET-waarde.
De Tussenpaus

V70geRwin

Zie nu en mooie (niet volvo) velg:

Team Dynamics
Pro Race 1.2 Black

www.pitbox.nl

Grote vraag (de brackets zijn namelijk al besteld) is of deze passen (17 inch) met de porsche setup....

Is de enige manier om hier achter te komen om het te proberen?


Eugene

Johann heeft ook Prorace met Porsche setup en dat past gewoon.

If it's not blown, it sucks...

V70geRwin

Er blijken meerdere bouten bij de klauw te passen..
Weet iemand het porsche part nr welke past bij de bracket van Yother/IPD?

Johann

Als CJ ze inderdaad nog zo maakt als ie deed dan moet je Volvo bouten gebruiken voor de bracket tegen de fusee en Porsche bouten voor de klauw op de bracket. De bouten zou je wel in moeten korten.

Bout nummer is 999-067-041-09      2 x 2 stuks.


V70geRwin

Citaat van: Johann op 02-07-2007 13:31:42
Als CJ ze inderdaad nog zo maakt als ie deed dan moet je Volvo bouten gebruiken voor de bracket tegen de fusee en Porsche bouten voor de klauw op de bracket. De bouten zou je wel in moeten korten.

Bout nummer is 999-067-041-09      2 x 2 stuks.



Johann, bedankt voor je snelle reactie.
Zaterdag het hele handeltje monteren namelijk  :eusa_dance:

Emiel

Dat nummer had je toch al?

Enne, niet teveel van de windingen afhalen... ;)