porsche remklauwen

Gestart door bobbob, 16-01-2007 19:12:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

bobbob

Ik zit al een tijdje te piekeren over grotere remklauwen maar ik vind ze heel erg duur zo'n setje.Is het mogelijk om porsche remklauwen te monteren.Kan ze namelijk voor een redelijke prijs krijgen.Je moet een bracket laten maken.Zo ja waar en welke schijven kunnen er dan op.Misschien veel vragen maar ben gewoon benieuwd wil namelijk over 2 weken naar rica en dan heb je de remmen wel nodig.

Eugene

De enige porsche klauwen die goed passen zijn de klauwen van een 993TT. Daarbij gebruik je 330mm schijven van een S60R. Remblokkenkeuze is enorm: Ferodo, Pagid, ATE, Mintex, enz.....

De brackets moet je zelf laten maken, dat geef je al aan. Ook kun je ze kopen op www.ipdusa.com

En Lars, je gaat me niet vertellen dat dit niet op het forum te vinden is ::)

If it's not blown, it sucks...

bobbob

Nou goed de specificaties even dan nog.Heb zef een volvo c70 met 18 inch triton [denk dat ze zo heten]velgen.Nou lees ik dat dat wel moet passen met bracket [niet alleen de biturbo  klauw maar ook de "gewone" 911 klauw] klopt dat.

Ricardo

Meten is weten. Ik ga het proberen te meten met mijn Propus velgen die zijn denk ik net zoals die van jou 7.5 met zelfde ET. Maar daarmee weet ik de afmetingen van de zwarte 993 klauw nog niet.

Zippo


Turbobiker

Citaat van: Ricardo op 16-01-2007 19:57:53
Meten is weten. Ik ga het proberen te meten met mijn Propus velgen die zijn denk ik net zoals die van jou 7.5 met zelfde ET. Maar daarmee weet ik de afmetingen van de zwarte 993 klauw nog niet.

ET waarde heeft er niet helemaal mee te maken. Is ook hoe de velg naar binnen toe loopt vanaf de naaf. Daarmee wordt de passing bepaald. Mijn OZ's zijn nog al 'vierkant' wat dat betreft en dat is dus erg gunstig. Met 18" en kleinere schijven (330mm maximaal) moet de passing ook minder een probleem zijn.

En passen de 993tt klauwen ook met 302 schijven? Iemand daar een goed antwoord op?
De Tussenpaus

Johann


M a r c

Nee, de raduis klopt dan niet meer.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Eugene

Citaat van: Ricardo op 16-01-2007 19:57:53
Meten is weten. Ik ga het proberen te meten met mijn Propus velgen die zijn denk ik net zoals die van jou 7.5 met zelfde ET. Maar daarmee weet ik de afmetingen van de zwarte 993 klauw nog niet.

Zwarte 993 klauw is waarschijnlijk een NA klauw. die hebben 305mm schijven, en die klauw past wel op de bracket en over de 330mm schijf maar dan raken de kleinere blokken een deel van de schijf niet.

Bij alle OEM Volvo velgen heb je een spacer nodig icm Porsche klauwen, BEHALVE de Pegasus velgen. 

If it's not blown, it sucks...

jeroenh

Citaat van: Eugene op 16-01-2007 20:26:53
Citaat van: Ricardo op 16-01-2007 19:57:53
Meten is weten. Ik ga het proberen te meten met mijn Propus velgen die zijn denk ik net zoals die van jou 7.5 met zelfde ET. Maar daarmee weet ik de afmetingen van de zwarte 993 klauw nog niet.

Zwarte 993 klauw is waarschijnlijk een NA klauw. die hebben 305mm schijven, en die klauw past wel op de bracket en over de 330mm schijf maar dan raken de kleinere blokken een deel van de schijf niet.

Bij alle OEM Volvo velgen heb je een spacer nodig icm Porsche klauwen, BEHALVE de Pegasus velgen. 


Misschien een idee om deze thread over verschillende bb-kits te combineren in 1 verhaal, net als gedaan is bij het algemene tuning verhaal.  (zodat idd niet telkens opnieuw dezelfde vragen worden gesteld).

Van wat ik heb gelezen hier vast een klein opzetje:

1. Optie met de Volvo BBK (niet meer leverbaar).
2. De Porsche-Brembo 993TT kit  (met een lijstje van velgen die passen)
3. De Mov-it BBK van Turbobiker (met Volvo velgen of spacers?)
4. De AP set
5. andere mogelijkheden (WP?).


Weet dat op het forum genoeg expertise is om hier een duidelijk verhaal van te maken! :)


C70 cabrio T5   
P1800S   
Amazone 120- B18

bobbob

#10
He nu zit ik te kijken op mp en zie 2 boxter remklauwen te koop zouden die ook passend te maken zijn???

Eugene

Citaat van: bobbob op 18-01-2007 13:52:13
He nu zit ik te kijken op mp en zie 2 boxer remklauwen te moop zouden die ook passend te maken zijn???

Allereerst: Zie opmerking Laserblue hierboven ::)

Als antwoord op de vraag: NEE, zoals in andere topic (al dan niet duidelijk) is aangegeven moet je op zoek naar de klauw van een Porsch 993 TT.

If it's not blown, it sucks...

nico1

stel ik koop bij de porsche dealer klauwen, wat zijn dan goede schijven met crossdrille van 330mm en brackets, en ook graag waar te bestellen
carbon blauw das mijn volvo nou

Turbobiker

Citaat van: Eugene op 18-01-2007 14:11:03
Citaat van: bobbob op 18-01-2007 13:52:13
He nu zit ik te kijken op mp en zie 2 boxer remklauwen te moop zouden die ook passend te maken zijn???

Allereerst: Zie opmerking Laserblue hierboven ::)

Als antwoord op de vraag: NEE, zoals in andere topic (al dan niet duidelijk) is aangegeven moet je op zoek naar de klauw van een Porsch 993 TT.


Is inderdaad niet duidelijk aangegeven. Waarom zou de Boxter klauw niet passen? 'We' weten alleen dat een 993tt klauw netjes en goed past, wat er nog meer past is nog steeds niet duidelijk... Lijkt me toch zinnig dat iemand eens een keertje een lijstje samenstelt met de verschillende mogelijkheden en waar de problemen zitten (de ene keer de ronding, de andere keer de passing alleen met een spacer, nog een andere keer alleen met 18". Ik bedoel maar...
De Tussenpaus

Eugene

Citaat van: Turbobiker op 18-01-2007 19:25:25
Citaat van: Eugene op 18-01-2007 14:11:03
Citaat van: bobbob op 18-01-2007 13:52:13
He nu zit ik te kijken op mp en zie 2 boxer remklauwen te moop zouden die ook passend te maken zijn???

Allereerst: Zie opmerking Laserblue hierboven ::)

Als antwoord op de vraag: NEE, zoals in andere topic (al dan niet duidelijk) is aangegeven moet je op zoek naar de klauw van een Porsch 993 TT.


Is inderdaad niet duidelijk aangegeven. Waarom zou de Boxter klauw niet passen?

Bedoeld voor kleinere schijf. dus bij 330mm schijven wordt en een deel van de schijf niet gebruikt. En als je ze gebruikt met 302mm schijven dan wordt, zoals Johann al zei, de bracket dan veel te dun. dus "we" weten toch iets meer....

If it's not blown, it sucks...