hevig stotteren

Gestart door ruud, 17-01-2007 12:13:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ludo

ja hoor, ik ben ermee bezig.  ;)

hun politiek klopt niet.
het kan niet dat de installateur moet opdraaien voor de kosten.
dat moet van hun komen, geen discussie mogelijk.
als er niet word toegegeven moet er maar actie volgen...

ruud

Ik heb zonet nog eens gevraagd mijn drie vragen te beantwoorden:

Hoe is het mogelijk dat deze pomp na een relatief korte tijd stuk gaat?

Hoe is dit te voorkomen? Ik rij NOOIT de tank leeg, mede daarom zou ik verwachten dat de levensduur langer zou zijn.

Is er een tegemoetkoming te verwachten van uw firma inzake het snelle vervangen van de LPi pomp?

Als ik er geen bevredigend antwoord op krijg wordt het inderdaad tijd om op actie over te gaan.
Ik stel voor om eens naar een consumentenprogramma te gaan, ik neem aan dat RADAR best wel oren heeft naar dit soort zaken, is eens totaal anders als hetgeen ze meestal hebben en ik denk dat het met de LPG rage best wel een leuk onderwerp zal zijn voor hun.
Ik zie ons daar al zitten met een tiental Volvo 850 club/forum gasgasten :eusa_think:

Groetjes
Ruud

Basbb

Hmm goede kans dat ik me dan ook aanmeld om het programma bij te wonen hahah
s70 2.5 20v aut

Pepijnwk

Jullie laten me nu wel schrikken!
Ik heb net een V70 25T gekocht en een afspraak gemaakt met Mesman omdaar ook LPI in te zetten. Ten eerste is de aanschaf al ruim duurder dan een verdamper installatie vervolgens gaan de pompen ook nog naar de haaien. Of zijn die in middels verbeterd?
Wellicht toch een verdamper installatie?Of ander merk o.i.d.?

Ik ging voor Vialle vanwege betrouwbaarheid en geen vermogensverlies etc.
Moet ik toch van mijn plan afzien of is de LPI toch de beste oplossing?

Groeten Pepijn
Volvo 740 gle aut, volvo 740 gl , Volvo 940 GLE 440.000 , Volvo 850 GLT 240.000,
Volvo V70 T 335.000, Volvo 245 1980 310.000

alexJ

Ik overweeg maar tot de blijere dieselrijders over te stappen.ook daar zal wel van alles mis zijn maar de financiele "verassingen" van de LPI ellende blijft dan achterwege . Ik ben niet erg onder de indruk geraakt van de LPI installaties van nu; erg gevoelig voor storingen, dure reparaties die je haast altijd dus uit handen moet geven en dan is het verschil in een liter LPG of diesel zo verdampt. Buiten dan nog het aspect millieu  zijn alle voordelen van gas wat mij betreft erg overdreven :je moet echt wel wat geluk hebben om zonder hoge kosten op gas blij te blijven. Ik heb helaas dat genoegen niet gekend dus binnekort gaan we een jonge diesel aanschaffen.
V70 classic 2.5

Ludo

ik snap niet goed dat jij zoveel storingen en leed hebt met je installatie.
ga eens een keer naar een Vialle dealer en laat eens alles op orde zetten i.p.v. te blijven klooien daarmee.  ::)






ewing

Citaat van: Ludo op 06-02-2007 09:46:43
de leverancier moet dus volgens hun instaan voor de garantie.
dat klopt gewoon niet.
voor een waardeloos product is enkel de fabrikant verantwoordelijk.

Ludo, jouw eerste aanspreekpunt is degene met wie jij de gecombineerde koop-/installatieovereenkomst voor de LPi-instlallatie hebt gesloten, dus de installateur. De fabrikant kan eventueel aansprakelijk zijn uit hoofde van productaansprakelijkheid, maar die kans is klein omdat het aannemelijk is dat het gebrek (defect) niet aanwezig was op het moment dat de producent de LPi-installatie in het verkeer heeft gebracht (oftewel het moment waarop de producent de installatie in de dealerketen heeft verspreid). Kortom, je zou de installateur kunnen aanspreken en aangeven dat de pomp in beginsel 120-150dkm behoort mee te gaan en - nu die van jou het eerder heeft gegeven - een korting 'bedingen' op de nieuwe pomp. Een volledig gratis nieuwe pomp zul je echter m.i. niet krijgen, omdat de pomp wel 83dkm deugdelijk heeft gefunctioneerd.

Enno

Citaat van: J.R. Ewing op 08-02-2007 07:35:56
Citaat van: Ludo op 06-02-2007 09:46:43
de leverancier moet dus volgens hun instaan voor de garantie.
dat klopt gewoon niet.
voor een waardeloos product is enkel de fabrikant verantwoordelijk.

de pomp in beginsel 120-150dkm behoort mee te gaan en

IK vind 120-150dkm nog steeds aan de korte kant. Voor de veel rijders onder ons betekent het dat je elke 2 jaar een nieuwe pomp zou moeten krijgen / nemen. Ik denk dat een pomp / auto onderdeel als pomp  makkelijk 2ton zou moeten meedraaien.

Ludo

Citaat van: J.R. Ewing op 08-02-2007 07:35:56
De fabrikant kan eventueel aansprakelijk zijn uit hoofde van productaansprakelijkheid, maar die kans is klein omdat het aannemelijk is dat het gebrek (defect) niet aanwezig was op het moment dat de producent de LPi-installatie in het verkeer heeft gebracht (oftewel het moment waarop de producent de installatie in de dealerketen heeft verspreid).
de pompen zijn al vanaf begin dat de LPi installatie op de markt werd gebracht zo slecht.
bij Vialle weten ze dit verrekte goed.


Citaat van: J.R. Ewing op 08-02-2007 07:35:56
Een volledig gratis nieuwe pomp zul je echter m.i. niet krijgen, omdat de pomp wel 83dkm deugdelijk heeft gefunctioneerd.
dan moet ik je teleurstellen.  ;)

maar het gaat er om dat dit voor iedereen moet gelden.
een pomp zou op z'n minst 150á200.000km moeten kunnen meegaan, zowat rond de 2 ton als je vergelijkt dat een verdamper dit ook doet.
dat zou acceptabel zijn.

ewing

#39
Je beste kansen zijn bij de installateur...ik denk dat je nog wel een redelijke kans maakt ook om in ieder geval een gedeelte vergoed te krijgen. Dan ga ik er echter wel van uit, dat je de installateur kunt overtuigen van je gelijk, anders zul je er voor naar de rechter moeten. Uit mijn voormalige professie als 'toga-drager' kan ik je dit laatste enkel en alleen vanuit kostenoogpunt al niet aanraden.

Stel dat je zegt dat de installatie eigenlijk 175.000km mee zou moeten gaan, terwijl hij nu al na 83.000km de geest geeft, dan kun je daar vrij eenvoudig een rekensom op los laten wat voor vergoeding je zou kunnen vragen.

Nu ben ik geen rekenwonder, maar de berekening zou volgens mij als volgt kunnen zijn: € 591 / 175.000 = € 0,003377 afschrijving per km x 83.000 = € 280,30 eigen bijdrage. Derhalve € 591 - € 280,30 = € 310,70 vergoeding.

Kortom, waag eens een gokje...  ;D

-D©©©L-

Injectie pompen van een diesel zijn ook niet echt gratis.
Daar staat gemiddeld gewoon 250.000 km voor (hoewel de meeste meer lopen), dan begint het gelazer ook.
Voordeel is wel dat ze dan nog gewoon rijden, wel met wat rook en iets minder vermogen, dat wel.  ;)

Ludo

Citaat van: J.R. Ewing op 08-02-2007 10:14:40
Kortom, waag eens een gokje...  ;D

ik hoef geen gokje meer te wagen.
het enige dat ik wil doen is de belangen voor ons allemaal op te krikken.
het is tenslotte een slecht product waar enkel de fabrikant voor verantwoordelijk is.
niet de installateurs!.

het zou niet goed zijn dat Volvo dealers zouden moeten instaan voor de garantie i.p.v. Volvo zelf.
ben wel benieuwd hoeveel dealers dat zouden volhouden...

Clapton

Ik lees net je betoog, echter de installateur heeft toch ook de mogelijkheid om de producent van het door hem geleverde product aansprakelijk te stellen als het geleverde niet aan in alle redelijkheid te verwachten levensduur voldoet.

En waar ik dus echt moeite mee heb is dat je in feite zegt, je hebt gelijk maar uit kostenoogpunt is het niet slim om te gaan procederen, dus of te wel met veel geld, aanzienlijk meer als de kosten van een nieuwe pomp, krijg je gelijk, terwijl Ludo dat gewoon heeft.

Misschien een schone taak voor een voormalig toga drager die een warm hard heeft voor Volvo's, uit ervaring weet ik dat de kosten om te gaan procederen voor 85% bestaan uit de { loon } kosten voor de advocaat en slechts voor het resterende deel kosten.    

Clapton

Citaat van: Ludo op 08-02-2007 10:28:27
Citaat van: J.R. Ewing op 08-02-2007 10:14:40
Kortom, waag eens een gokje...  ;D

ik hoef geen gokje meer te wagen.
het enige dat ik wil doen is de belangen voor ons allemaal op te krikken.
het is tenslotte een slecht product waar enkel de fabrikant voor verantwoordelijk is.
niet de installateurs!.

het zou niet goed zijn dat Volvo dealers zouden moeten instaan voor de garantie i.p.v. Volvo zelf.
ben wel benieuwd hoeveel dealers dat zouden volhouden...

Ludo ik doe mee, ook in de kosten indien nodig

ewing

Citaat van: Clapton op 08-02-2007 10:34:01
Ik lees net je betoog, echter de installateur heeft toch ook de mogelijkheid om de producent van het door hem geleverde product aansprakelijk te stellen als het geleverde niet aan in alle redelijkheid te verwachten levensduur voldoet.

Inderdaad. Op basis van de overeenkomst die de installateur met de productent heeft gesloten voor de levering van die LPi-installaties kan de installateur wellicht ook wel weer de schade 'verleggen' naar de producent. En zo komt de aansprakelijkheid via die weg uiteindelijk ook weer terecht bij de partij, die die schade eigenlijk ook behoort te dragen.


Citaat van: Clapton op 08-02-2007 10:34:01
En waar ik dus echt moeite mee heb is dat je in feite zegt, je hebt gelijk maar uit kostenoogpunt is het niet slim om te gaan procederen, dus of te wel met veel geld, aanzienlijk meer als de kosten van een nieuwe pomp, krijg je gelijk, terwijl Ludo dat gewoon heeft.

Misschien een schone taak voor een voormalig toga drager die een warm hard heeft voor Volvo's, uit ervaring weet ik dat de kosten om te gaan procederen voor 85% bestaan uit de { loon } kosten voor de advocaat en slechts voor het resterende deel kosten.    
Ik leef helemaal met je mee, dat het eigenlijk niet zo zou mogen zijn dat je je gelijk niet 'kunt' halen, omdat de daarmee gepaard gaande kosten het belang overtreffen, maar dat is wel de praktijk. Het uurtarief van een gemiddelde advocaat beloopt al snel € 150,-- (excl. BTW en excl. kantooropslag). Een deel van die kosten kun je wel weer verhalen op de tegenpartij als de rechter je in het gelijk stelt, maar in de regel is dat niet meer dan 1/3 a 1/2 van de werkelijk gemaakte kosten.

In algemene zin zeg ik meestal dat een procedure voor de Rechtbank je gemiddeld € 5.000 a € 8.000,-- kost, waarvan je dus - bij winst - ongeveer 1/3 van terugziet.

Gelukkig kun je echter voor een hoofdsom van onder de € 5.000,-- (zoals hier) terecht bij de Kantonrechter, waar het procederen een stuk goedkoper en eenvoudiger is. Griffierecht bedraagt € 151,-- en partijen kunnen in persoon procederen (kortom, geen advocaat noodzakelijk). Ik raad echter altijd wel aan om een juridisch geschoold iemand je te laten bijstaan in zo'n procedure (als gemachtigde).

Kijk, ik heb weer minder tot geen technisch verstand van Volvo's, maar van dit onderwerp weet ik net wat meer :)