hevig stotteren

Gestart door ruud, 17-01-2007 12:13:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

pwassink

#45
Er zijn in dit hele verhaal eigenlijk maar een paar punten waar het feitenlijk om draait,
en de definitie daarvan zal ook voor technische toga-dragers het probleem worden vrees ik.

Ik denk zomaar even hardop over al dan niet vaststaande feiten:  :eusa_think:

Vialle heeft de tank/pomp combinatie als zodanig in 1999 gepatenteerd, een ander mag deze dus niet (na)maken.
Vialle levert blijkbaar deze zelfde pomp ongewijzigd al sinds deze patentering (ok aanname maar ze blijven stukgaan)
Vialle zou dus inmiddels ook wel moeten weten dat deze pomp een beperkte levensduur heeft.
Vialle schoof dat altijd af op het "drooglopen" van de pomp en waarschuwt daar ook voor ?.
Vialle heeft als leverancier de plicht om "naar de stand der techniek" een goed product te leveren.
Vialle zou indien ze hun naam en andere goodwill in tact willen houden deze pomp aan hebben moeten passen, deden ze dat ?

En dan even een overpeinzing:

Deze pompen lopen dus regelmatig stuk, zelfs binnen een "naar de stand der techniek redelijk te stellen termijn" althans dat
is de algemeen hoorbare mening van de gebruikers die het betreft, en ook in vergelijking tot andere auto-onderdelen
zou je een dergelijke conclusie voorzichtig mogen stellen maar dat is slecht meetbaar.

Waarom lopen deze pompen stuk?, niet door oververhitting kunnen we van uitgaan, ze zitten ja in of nabij vloeibaar gas !
Zou het dan de koude zijn waardoor bepaalde delen blijkbaar excessief slijten? Dat is goed mogelijk, maar niemand weet daar t fijne van of is er iemand die de oude pomp al eens heeft ontmanteld ? Of gaan deze na vervanging direct retour naar Vialle en wordt daarmee t mogelijk kunnen aantonen van "verwijtbaar gedrag" onmogelijk gemaakt ?

Ik denk dat je een vrij harde dobber zou hebben eea aan te tonen indien t achter een hekje moet, maar mogelijk zijn er meer antwoorden of feiten die we nog niet weten / kennen in deze. wees vooral vrij me te corrigeren waar nodig of aan te vullen
(Ik rijd zelf gelukkig op benzine / conventioneel LPG in de oude maar probeer ook maar mee te denken in deze .. )

Misschien helpt dat uiteindelijk de mensen die telkens weer mogen doneren voor een pomp vervanging.

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Clapton

Helder verhaal, echter indien een pomp gepatenteerd in 1999 in 2007 nog steeds onaangepast kapot gaat is dit in mijn optiek een verwijtbaar falen en is dus de producent aansprakelijk.

Om te toetsen waarom een pomp kapot gaat hebben we dus een pomp nodig én misschien een ingang bij een TU.

Ik denk dat als wij, de betrokken personen, en daar tel ik mijzelf even voor het gemak bij, de man een paar tientjes neerleggen kunnen we een kapotte pomp overhandigen aan bijvoorbeeld het redactieteam van RADAR in NL. Dit voornemen van beschikbaar stellen moet wél schriftelijk aan de producent worden gemeld !.

Ook uit ervaring weet ik dat bedrijven hier niet van gecharmeerd zijn én in 90 % van de gevallen kiezen voor een "goedkopere" oplossing middels het vergoeden van de geleden schade aan betrokken personen. Daarnaast resulteerd e.e.a. vaak in een aanpassing aan het originele ontwerp, en dat is mijns inziens het doel wat er bereikt zou moeten worden.

kortom: wat doen we ?

Ludo

wat een verhalen zeg...   ;D

Vialle weet dat de pompen problemen geven, en volgens hun zijn er verbeteringen aangebracht.
praktijk laat daar niets van zien.
ze geven nergens een waarschuwing voor.
ze schrijven nergens een onderhoud voor.
het enige dat ze schrijven is dat ze overtuigd zijn dat de 'nieuwe' pomp langer meegaat.
ook hier is de praktijk weer anders...
dan heb je nog de garantie.
een garantie overeenkomst moet vanuit Vialle voor iedere installateur hetzelfde zijn.
de praktijk wijst ook hier anders uit, en daar gaat het nu net om, niks anders.
het kan niet dat X de volle pot moet betalen en Y garantie krijgt voor een identiek geval.
het gaat me er ook niet om, om te gaan procederen met Vialle. (ik ben trouwens in dit geval niet eens de benadeelde)
maar hier moet Vialle dus wél iets aan doen.

uiteindelijk gaat er nog altijd niets boven reclame, mond op mond reclame is daar het beste voorbeeld van...

Clapton

Citaat van: Ludo op 08-02-2007 12:23:59
wat een verhalen zeg...   ;D

Vialle weet dat de pompen problemen geven, en volgens hun zijn er verbeteringen aangebracht.
praktijk laat daar niets van zien.
ze geven nergens een waarschuwing voor.
ze schrijven nergens een onderhoud voor.
het enige dat ze schrijven is dat ze overtuigd zijn dat de 'nieuwe' pomp langer meegaat.
ook hier is de praktijk weer anders...
dan heb je nog de garantie.
een garantie overeenkomst moet vanuit Vialle voor iedere installateur hetzelfde zijn.
de praktijk wijst ook hier anders uit, en daar gaat het nu net om, niks anders.
het kan niet dat X de volle pot moet betalen en Y garantie krijgt voor een identiek geval.
het gaat me er ook niet om, om te gaan procederen met Vialle. (ik ben trouwens in dit geval niet eens de benadeelde)
maar hier moet Vialle dus wél iets aan doen.

uiteindelijk gaat er nog altijd niets boven reclame, mond op mond reclame is daar het beste voorbeeld van...


ok helder, maar ik vraag wel om een schriftelijk garantie van minimaal 100.000 km bij mijn nieuwe installatie die de 26e wordt geplaatst. Zekerheid indeze voor alles.

Ludo

100.000 km is te weinig.
zou minimaal 150.000 moeten zijn, zéker niet minder!!.
óf een acceptabele prijs (max 250€) als je een nieuwe pomp nodig hebt in een termijn binnen 150.000 km.

Clapton

Citaat van: Ludo op 08-02-2007 12:50:36
100.000 km is te weinig.
zou minimaal 150.000 moeten zijn, zéker niet minder!!.
óf een acceptabele prijs (max 250€) als je een nieuwe pomp nodig hebt in een termijn binnen 150.000 km.


oké ga ik proberen.

Ludo

op een nieuwe installatie heb je zowieso 2 jaar garantie.
met als ik me niet vergis een max km stand van 100.000 (staat op hun site dacht ik).

het zou voor eenieder moeten zijn zoals gasfx: http://www.gasfx.nl/images/df.cfm?ID=1015

ruud

..ik wacht nog steeds op het antwoord van Vialle op mijn drie vragen....

Ik vraag me af of vialle dit forum ook leest? Heb het forum in mijn vraag e-mailtje wel netjes genoemd.

Vind ik wel zo netjes.

Zie dat Clapton ook al over RADAR nadenkt,  lijkt mij steeds de beste zet, kost niet veel en toch veel aandacht waar je als fabrikant beter niet zwijgend omheen kunt gaan.

groetje
Ruud

alfredgeel

Ik ben er nu al weer een tijdje uit waardoor ik de juiste bedragen niet meer weet maar ;

indertijd had Vialle last van het stukgaan van hun pompen; door de waarborg van drie jaar en/of 150.000km.

De klanten die binnen die periode problemen hadden werden kostenloos geholpen.

Buiten die periode of bij een hogere km-stand konden wij dit bij Vialle aangeven en kregen wij een ruiltank. Dus de pomp werd niet los vervangen maar compleet met de tank.
Van het moment af dat die defecte tank terug binnen was bij Vialle werd er een deel van de kosten terug gestort.

Heel wat dealers maakten er echter misbruik van en lieten de klanten de volle pot betalen en streken achteraf de inruilwaarde van de tank er bovenop.

Door dit soort streken verlies je ook klanten (en kregen andere inbouwers juist meer klanten )

Mijn ervaring met Vialle is dat de top commerciële denkers zijn die niet echt afwijken van hun denkpiste; de technische mensen denken wel mee aan een fatsoenlijke oplossing.

Waarom deze link niet eens doorgeven aan de technische dienst van Vialle ?
Wedden dat er op een of andere manier de top dit toch nog te lezen krijgt ?


Ludo

Citaat van: alfredgeel op 09-02-2007 00:13:26
Heel wat dealers maakten er echter misbruik van en lieten de klanten de volle pot betalen en streken achteraf de inruilwaarde van de tank er bovenop.

tja, dat weet je natuurlijk nooit.
maar dan moet er in dit geval bij Vialle toch een lampje zijn gaan branden.
en dan nog, maak er een gouden regel van, een aanvaardbare garantieregel voor iedereen,  en geef dit duidelijk aan op je website.
iedereen tevreden...

Ludo

Citaat van: ruud op 08-02-2007 20:40:20
..ik wacht nog steeds op het antwoord van Vialle op mijn drie vragen....
al antwoord gekregen Ruud?.


onze vragen zijn in behandeling bij Vialle.
hoe en wat precies, word ons binnenkort meegedeeld.

:D

ruud

Ik heb nog niks gehoord,

Wacht nog effekes af en ga vervolgens maar eens bellen denk ik.

Jij weet alweer meer lees ik?

watte? ???

Ludo

zoals ik al schreef, het is in behandeling.
waarschijnlijk zullen ze rond de tafel gaan zitten wat er moet of kan gebeuren hiermee.
ook niet vergeten dat de contactpersoon dit niet in z'n eentje kan beslissen.
dat zal denk ik uiteindelijk afhangen van de directie.

even afwachten dus...

ruud

#58
...nou die directie heeft wel lang overleg nodig zeg...
ik ga mijn geheime wapen maandag maar eens gebruiken....als limburger nuchter bellen met Vialle, daar zullen ze wel van opkijken!

groetjes
Ruud

ruud

..en vandaag met Vialle gesproken, er zou een reactie worden gegeven door een collega en Siem ging er van uit dat dit al was gebeurd. Hij ging erachter aan!...

Ik wacht dus maar weer eens af.

groetjes
Ruud