hevig stotteren

Gestart door ruud, 17-01-2007 12:13:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ludo

Citaat van: ruud op 23-02-2007 08:45:59
Ik denk alleen dat het niet zal lukken, wanneer ik naar hun reacties kijk.

daar lijkt het inderdaad op.
ik had er eerlijk gezegd meer hoop op.
het feit dat ze niet reageren is denk ik ook een antwoord, of beter gezegd een bevestiging van wat wij hier schrijven.
alleen heb ik niet de indruk dat de directie op de hoogte is van ons schrijven.
daar wil ik wel nog wat aan proberen te doen.
desnoods blokkeer ik de ingangspoort bij Vialle tot ik antwoord krijg!.  :evil:


ruud

Ik heb aangegeven in mijn reactie gisteren dat ik het hele relaas op mijn webpagina ga zetten. Zal ook linken naar dez topic.

Misschien kunnen we hiernaast ook nog eens de onfortuinlijke LPi pomp gebruikers binnen dit forum mobiliseren en een gezamelijke brief sturen aan de directie?


Clapton

Ik heb sinds gisteren een Vialle LPi via Mesman, 2 jaar schriftelijke garantie of 100.000 kilometer. als er interesse is kan ik het garantiebwijs wel even mailen.

ruud

#78
Ziezo,
Ik heb eindelijk een antwoord gekregen van Vialle waar ik tevreden mee ben.


Hoe is het mogelijk dat deze pomp na een relatief korte tijd stuk gaat?
Hoe is dit te voorkomen?


antwoord Vialle:
Zoals eerder gemeld doet Vialle continue onderzoek om de levensduur van zijn producten te verlengen. Invloeden als de LPG samenstelling en rijpatronen worden hierin meegenomen.
Zover als we nu kunnen vaststellen heeft U als berijder geen invloed op dit. Suggesties aan u als berijder kunnen wij dan ook niet geven om de levensduur te verlengen.

Uw Volvo zal naar alle waarschijnlijkheid geen foutcode genereren als de LPG tank is leeggereden. Eventuele foutcodes uit het motormanagement worden niet door alle motoren gegenereerd als de LPG tank leeg is. Het leegrijden van de LPG tank kan niet direct leiden tot schade aan de pomp.

Vialle staat achter de kwaliteit van zijn producten en hanteert garantietermijnen die in de automotive gebruikelijk zijn.

Bij de kilometerstand van 108.000 km. en een periode van 3 jaar en 3 maanden is uw pomp vervangen. De reparatiekosten door fa. Mesman aan u doorbelast zijn alleszins redelijk, gezien de marktprijzen.

Is er een tegemoetkoming te verwachten van uw firma inzake het snelle vervangen van de LPi pomp?

antwoord Vialle
Vialle doet u het voorstel dat als u wederom wordt geconfronteerd met het defect raken van de LPi pomp Vialle u een coulance regeling aanbied die afhankelijk is van tijd en afgelegde kilometers. Hiervoor verzoek ik u het garantieformulier van inbouw en de factuur van het vervangen van de pomp door fa. Mesman dan te overleggen alsmede deze correspondentie.

Uw ervaring met LPG Techniek Limburg spijt ons zeer, mede omdat Vialle deze firma als zeer kundige LPG specialist kwalificeert, met name voor het merk Volvo.

Voor mij zijn mijn vragen aan Vialle naar behoren en tevredenheid beantwoord.

Groetjes
Ruud

Ludo

Citaat van: ruud op 23-02-2007 15:14:59
Voor mij zijn mijn vragen aan Vialle naar behoren en tevredenheid beantwoord.

Groetjes
Ruud
m.a.w. er veranderd dus niets.  ::)
ik snap dus niet goed waar je tevreden mee bent Ruud.  ???

CiteerZoals eerder gemeld doet Vialle continue onderzoek om de levensduur van zijn producten te verlengen. Invloeden als de LPG samenstelling en rijpatronen worden hierin meegenomen.
in dit antwoord staat ook de bekentenis van wat ze bij Vialle afgelopen 10 jaar tijd gepresteerd hebben: totaal niets dus!.
vandaar zal de kostprijs dan ook wel zo hoog liggen, je moet immers een gegarandeerd inkomen genereren.  :-\

over LPG Techniek heb ik zelf niets te klagen, top service zelfs, binnen 2 uren had ik er weer een nieuwe pomp in, met verzekering dat dit garantie was.

wat ik echter wel weer merk met deze pomp, is dat ze de ene dag meer geluid produceerd als de andere dag.
ook bij volgas is het net alsof deze niet voldoende levert.
kortom, ik ga op zoek naar alternatieven hiervoor.


BenC70ES

Citaat van: Ludo op 23-02-2007 22:44:15
over LPG Techniek heb ik zelf niets te klagen, top service zelfs,

Volledig mee akkoord!   :)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

S. Brouwer

alleen die aangeboden coulance regeling van hun, wat houd die in?
Sponseren ze bijv 10% mee of betalen ze de volledige volgende pomp?

Het lijkt mij een zeer dubieus antwoord van hun.

ruud

#82
Ik ben tevreden met hun antwoord omdat ze aangeven dat ik als gebruiker geen invloed heb op de levensduur van de pomp en dat ik ook de levensduur van de pomp niet beinvloed door wel of niet de tank leeg te rijden. Kortom de levensduur van de pomp is een lot uit de lotterij. Eigenlijk mochten we dat al wel empirisch vast stellen. Er zijn pompen bij geweest die het aanzienlijk minder lang deden dan de 108.000km die ik er mee reed er zullen erbij zijn die het langer doen.

Voor mij hoeft Vialle niets verder toe te geven over hun LPi pomp kwaliteit en daarmee samenhangende levensduur.

Van Mesman begreep ik dat die volgens hun zeggen tussen de 150.000 en 180.000 km zouden halen.

Vialle geeft in hun antwoord aan dat zij na het verstrijken van de garantieperiode die door Mesman wordt gegeven (2 jaar begrijp ik), een coulance regeling zullen treffen voor de kosten van de LPi pomp. Ik ga ervan uit dat ze dan coulant zullen zijn, welk deel zij van de reparatie dan zullen vergoeden is uiteraard afhankelijk van de kilometers die dan zijn afgelegd en de tijd die is verstreken. Stel dat ik er 150.000km mee afleg in een periode van drie jaar verwacht ik ergens tussen driekwart en de helft vergoed. Dat zou ik redelijk en billijk vinden. Vialle zelf zal ook wel snappen dat zij niet met tien procent weg komen.

In mijn mailtjes aan hun heb ik uiteindelijk aangegeven waarom ik geen garantiecliam bij Mesman heb gelegd. Dat is zoals jullie, denk ik wel weten, omdat ik mijn LPi bij LPG techniek Limburg heb laten plaatsen, waar ik in tegenstelling tot jullie geen hoge pet van op heb.
http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=3223.0
Hierna ben ik voor LPi zaken vaste klant bij Lean Mesman. Deze discussie hoeft wat mij betreft ook niet te gaan over of je wel of niet tevreden bent over LPG Techniek Limburg, als je mijn relaas leest in het betreffende topic en dat zou reflecteren opjezelf zou je er minstens ook ontevreden over zijn.

Terug naar Vialle, ik heb een verlengde garantie, die wordt afgebouwd naarmate de standaardgarantie langer verstreken is of de kilometerstanden hoger zijn. Deze garantie heb ik van de fabrikant. En niet over de rug van de leverancier!

Daar ben ik tevreden mee, meer verwacht ik ook niet  :)

EN wat is jullie voorstel?

Ook ik hoor nu opeens na het starten de LPi pomp, bij mijn vorige nooit (jaja een pomp die stuk is hoor je nooit, ik bedoel dus voor die tijd) We hebben daar nog met Guido Smit naar zitten luisteren bij van de Valk in Urmond. Maar tijdens het rijden hoor ik het niet meer, ook als ik dan weer eens stil moet staan of langzaam rij. Ik heb ook niet het idee dat deze pomp minder levert.

groetjes
Ruud

Ludo

Citaat van: ruud op 24-02-2007 09:35:36
Terug naar Vialle, ik heb een verlengde garantie, die wordt afgebouwd naarmate de standaardgarantie langer verstreken is of de kilometerstanden hoger zijn. Deze garantie heb ik van de fabrikant.

als je dat klaar kan krijgen zwart op wit van Vialle zit je goed.
geloof me maar dat je anders kan fluiten, dat was met m'n vorige pomp ook zo na veel heen en weer mailen.
nét 2 jaar voorbij en garantie 0,0.
daar moet ik wel bij zeggen dat ik toen gematst ben door LPG Techniek, maar in feite moeten zij dat niet doen, Vialle is fabrikant en moet verantwoordelijkheid nemen, iets wat ze niet doen.
Viale zegt koudweg, garantieperiode is voorbij, en daar mag je het mee doen.
op een nieuwe installatie krijg je 2 jaar garantie, beperkt tot 100.000km.
op losse onderdelen is dat maar 1 jaar!.
verder ken ik niet veel pompen die tussen 150.000 en 180.000km gedraaid hebben.
die van jouw Ruud, heeft het volgens mij hier het langst uitgehouden, de meeste hebben 1 ton niet eens gehaald.
150.000 á 180.000km zou acceptabel zijn, als de pomp het dan begeeft zou je me niet eens horen.
een verdamper doet ongeveer hetzelfde, dat zou met dit kwalitatief hoogstaand product zoals zij zelf beweren  ::) op z'n minst hetzelfde moeten zijn!.
zolang ze dat niet in hun garantie bepalingen willen bevestigen veranderd er dus niets, het blijft brol waar ze niets aan willen doen.
en dat mag wat mij betreft de hele wereld weten.


mehn

Volgens DCCCL heeft "de pomp van Jack" er 260000km ingezeten.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ludo

#85
écht niet, Jack heeft ook al pompen vervangen.

daar komt trouwens bij dat de motor 330.000 gedraaid heeft (zag ik laatst in een topic).
zijn LPi is ingebouwd bij 100.000km (zie clubblad), kan dus geen 260.000 gedraaid hebben.

mehn

Citaat van: Ludo op 24-02-2007 13:32:30
écht niet, Jack heeft ook al pompen vervangen.

Ok. Don't shoot the messenger ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ludo

even de zoekfunctie raadplegen:

Citaat van: Jack op 26-04-2006 12:48:36
defekte lpi pomp. Heb dit ook al 2 keer gehad (700 euro per keer)

mehn

Citaat van: Ludo op 24-02-2007 13:39:23
even de zoekfunctie raadplegen:

Citaat van: Jack op 26-04-2006 12:48:36
defekte lpi pomp. Heb dit ook al 2 keer gehad (700 euro per keer)

Mooi, dan is dat ook weer uit de wereld ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ludo

ja aan deze reactiesnelheid kan Vialle nog een puntje zuigen...  :eusa_whistle:

:evil: