waterlekkage

Gestart door miquel, 21-01-2007 12:06:57

Vorige topic - Volgende topic

pwassink

Citaat van: moonwalker op 13-02-2007 16:41:36
Ik zal het vanavond proberen, nadat ik mijn compressor heb afgeknepen, ander heb ik in een keer 20 baar door mijn spuit.

Alvast bedankt

Twintig Bar ???

Dat is wel heel erg veel, kom over het algemeen weinig compressors tegen die er tien kunnen halen ..

korrel zout ??   :eusa_whistle:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Ludo

Citaat van: pwassink op 13-02-2007 16:46:29
Twintig Bar ???

dan heeft ie gelijk een cabrio.  ;D

trots

oke waterlekkage ...... GRRRRRRR. Heb ik ook dus, alleen komt het uit de buurt van de zekerkast onder het dashboard. En het komt met bakken vol. Helaas is het heel slecht waarneembaar, heb het bovendeel van het dashboard verwijderd maar kan nietzien waar hetvandaan komt. Deze lekkage zit alleen aan de bestuurderskant.

thnx

Ludo

trek je motorkap maar eens open.
links en rechts zit een afwatering in het paravaan.

trots

Heb ik al gedaan Ludo, maar buiten wat bomenafval lijken ze niet verstopt te zitten. Maar moet de ruimte onder de kunststof parafaan dan niet vol met water staan. Is bij dus niet het geval, ook die heb ik gedemonteerd. Toch maar ff checken dan.....

thnx Ludo

Ludo

nee die ruimte zit dan niet vol met water.
het water zoek net een uitweg, en dat is via de zekeringkast.
controleer maar eens opnieuw.

trots

Oke, van onder de motorkap zonder parafaan zie ik bij de zekeringkast water staan. Nu in het donker en met zaklamp had ik gehoopt in de auto zichtbaar een lekkage waar te nemen maar helaas. Wel zag ik nu dat ook rechtsvoor water staat. Inmiddels het slangetje van de aircobak los gemaakt maar daar komt helemaal niets uit. Even resume:
we hebben het toch over de 2 afwateringsslangen die aan de parafaan bevestigd zitten toch? diameter ong. 4 cm. Want die zijn er al een paar dagen helemaal af, dus daar kan het niet aan liggen.   

Ludo

Citaat van: trots op 14-02-2007 20:00:06
Even resume:
we hebben het toch over de 2 afwateringsslangen die aan de parafaan bevestigd zitten toch? diameter ong. 4 cm. Want die zijn er al een paar dagen helemaal af, dus daar kan het niet aan liggen.   

ja die bedoel ik.
zijn de gaatjes in het paravaan ook open?.

trots

ja die zijn open, ik las nog eventerug in deze topic en elianmars zijn opmerking over dat slangetje van de aircobak.........
Er zou toch minimaal wat uit moeten komen als ik die er af haal, niet dus. Kurkdroog is het slangetje, dusssssssss...............................

Ik ga maar eens ff prikken, o ja wel een emmertje erbij

laters

trots

>:( Ik denk nu dat het de voorruit is. Op de hemel na is alle bekleding rond de voorruit weg en ik zie dat er onderaan de voorruit tussen raam en sponning water staat op de kitlaag. Dus de ruimte circa 1cm is een slootje. Vriendin zei dat we vorig jaar tijdens noodweer en rijdend, druppels hadden uit de binnenverlichting. Het water lijkt ook langs de A stijlen te komen, want ook daar is de bekleding nu weg. Zie ook een spoortje van A stijl richting vloer en omdat dat onder de bekleding zit kon ik dat niet eerder zien.

Balen, men zegt dat een gelijmde ruit niet te kitten is en dus opnieuw gemonteerd moet worden.

Thanx anyway Ludo

Tamarzilla

"Water in de opvangbak, bij de aanjger" las ik in dit Topic

Kan het zijn dat de aanjager van de verwarming hierdoor bijgeluiden gaat maken??

Beetje een sjierpend geluid, dat weggaat in de bocht, en bij het accelereren  :angel:
T5, rica getuned

@®-

Dat zou kunnen, maar het hoeft niet.

Je kan kijken door het slangetje los te trekken in het interieur. Hou rekening mer heel veel water (in het ergste geval) dus zorg dat je genoeg doeken bij de hand heb.

thuur

Citaat van: Tamarzilla op 17-02-2007 23:45:52
"Water in de opvangbak, bij de aanjger" las ik in dit Topic

Kan het zijn dat de aanjager van de verwarming hierdoor bijgeluiden gaat maken??

Beetje een sjierpend geluid, dat weggaat in de bocht, en bij het accelereren  :angel:

Das typisch een te zwaar draaiende ventilator. Deze kun je schoonmaken of vervangen ;)

Gr 8)

Tamarzilla

Zal eerst eens kijken of schoonmaken helpt.

Al diverse tips gevonden op het forum, dus dat moet wel lukken.

Nu alleen nog eventjes tijd zien te vinden.
T5, rica getuned

trots

Misverstand omtrend waterafvoer parafaan. Op de (kunststof) parafaan zitten aan weerszijde afvoerslangen. Wanneer je de parafaan demonteerd zit er in de (dan zichtbare) metalen "bak" ook nog eens 2 afvoeren. 1 tussen zekeringkast en schutbord en 1 aan de passagierszijde.

Bij mij bleek die bij de zekeringkast (moeilijk te zien)  dicht te zitten  :( en nu is mijn probleem opgelost. Verwarrend was het omdat er gesproken werd over 2 afvoerslangen maar in feite zijn er dus 4!!! :eusa_think:

mvg Henk