is t nog steeds mogelijk omzetten naar G3?

Gestart door jakobab3, 21-01-2007 19:39:37

Vorige topic - Volgende topic

daytonawim

Ik heb dat eens uitgezocht, voor de 2.5 20v is er geen type goedkeuring voor G3
als je hier nu een nieuwe inst laat inbouwen heb je meer dan 95% kans dat
ie op G3 gezet kan worden, omdat het RDW die gegevens niet/onvoldoende
controleerd.

Als je er al gas in hebt zitten moet de leverancier van de installatie (b.v. Vialle)
een verklaring afgeven aan de gasboer dat deze auto een type goedkeur heeft
en dat doen ze niet :-((((((

Dan kunnen ze ook het omzetten niet aanvragen.

Volgens Volvo voldoet de auto wel, maar als dat niet ergens is
vast gelegd heb je dus gewoon pech.

De 10v motoren voldoen wel, mar dan moet je maar even zoeken met
de zoekfunctie, anders even met de leverancier bellen ( vialle o.i.d)
met die verklaring kan het wel.

daarnaast moet je wel een bepaald type installatie hebben, waarbij de computer
vervangen wordt door een ander exemplaar.

Veel sucses

RRRRR_Ramon

Ik heb ook geprobeerd hier en daar om mijn 10V uit 1993 (met Vialle AMS verdampersysteem) om te zetten naar G3, maar vang overal bot.

Het is de E2 emiissieaanduiding die roet in het eten gooit. Met U9 kan het wel en dat zijn nou juist de 20 kleppers dacht ik.  :-\

🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

FGG

Citaat van: RRRRR_Ramon op 02-02-2007 09:10:53
Ik heb ook geprobeerd hier en daar om mijn 10V uit 1993 (met Vialle AMS verdampersysteem) om te zetten naar G3, maar vang overal bot.

Het is de E2 emiissieaanduiding die roet in het eten gooit. Met U9 kan het wel en dat zijn nou juist de 20 kleppers dacht ik.  :-\

Ik heb ook E2-aanduiding, Ramon.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Racingbrick

Even Mesman bellen en je weet het...

de boekhouder

Volgens mij heb ik op het forum wel eens een E2 op G3 zien langswaaien (FGG ?). U9 wordt moeilijk(er);

Zodra je 1994 roept wordt het lastig. Als Mesman nee zegt, hoef je niet meer verder te zoeken.
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

FGG

Citaat van: de boekhouder op 02-02-2007 09:58:53
Volgens mij heb ik op het forum wel eens een E2 op G3 zien langswaaien (FGG ?). U9 wordt moeilijk(er);

Zodra je 1994 roept wordt het lastig. Als Mesman nee zegt, hoef je niet meer verder te zoeken.
Citaat van: Racingbrick op 02-02-2007 09:29:13
Even Mesman bellen en je weet het...

Ik vraag 't me af. Zal ik eens bellen?

FGG

Zojuist gebeld met Mesman. Het antwoord was hetzelfde wat hier al zo vaak geschreven is.

Officieel geen G3 mogelijk. Aanvraag indienen voor G3 en hopen dat het RDW (eigenlijk is 't de RDW, volgens mij) het 'goedvindt'.

Snellebaksteen

Citaat van: de boekhouder op 02-02-2007 09:58:53

Hoort die code trouwens niet op het kentekenbewijs erbij te staan? Ik kan mij zoiets herinneren van mijn oude 940. Als ik nu op de RDW site kijk naar mijn voertuig gegevens van m'n Roffel staat er niks van een code bij..
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

de boekhouder

Klopt, staat op het kenteken als het van toepassing is.
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

Snellebaksteen

Ok, dan is een '94 2.5I 10v dus zonder code en zou dus in theorie gemakkelijk op G3 moeten kunnen. (dat die van mij dus op G3 staat is dus niet een mazzeltje maar gewoon legaal)

FGG

Citaat van: Snellebaksteen op 02-02-2007 10:49:10
Ok, dan is een '94 2.5I 10v dus zonder code en zou dus in theorie gemakkelijk op G3 moeten kunnen. (dat die van mij dus op G3 staat is dus niet een mazzeltje maar gewoon legaal)

Voor 1995 is sowieso illegaal ;)

Ludo

Citaat van: FGG op 02-02-2007 10:09:12
Aanvraag indienen voor G3 en hopen dat het RDW (eigenlijk is 't de RDW, volgens mij) het 'goedvindt'.

zoals ik al eerder schreef, de ene gasboer heeft méér invloed dan de andere bij de RDW.

er zijn er al tientallen jou vooraf gegaan...   ;)

Snellebaksteen

Citaat van: FGG op 02-02-2007 10:53:07
Citaat van: Snellebaksteen op 02-02-2007 10:49:10

Voor 1995 is sowieso illegaal ;)

Was het niet vanaf 1/10/94 mogelijk? Ik meen me zoiets te herinneren.

Snellebaksteen

Even zitten Googlen en het volgende komt naar boven:

Stappenplan korting LPG G3-installatie

Met behulp van het onderstaande stappenplan kunt u zien of u in aanmerking komt (of kunt komen) voor de korting op de motorrijtuigenbelasting. Voor auto's met een gecertificeerde en erkende LPG G3-installatie krijgt u per jaar een korting op de motorrijtuigenbelasting van gemiddeld € 320,--. De bedragen van de motorrijtuigenbelasting kunt u opvragen onder de knop 'motorrijtuigenbelasting'. 

Stap 1
Om voor de G3-premie in aanmerking te komen, is het niet alleen belangrijk dat er een G3-installatie in uw auto zit. Om te beginnen moet de auto zelf voldoen aan de Europese richtlijn EG 94/12, die bepaalde eisen stelt aan de uitlaatgassen. Auto´s vanaf 1 januari 1994 zijn waarschijnlijk gecertificeerd. Om helemaal zeker van uw zaak te zijn kunt u kunt u het beste met uw dealer of importeur contact opnemen. Als uw auto niet volgens EG 94/12 is gecertificeerd, komt u niet in aanmerking voor de G3-premie van € 320,-. 

Stap 2
Uw auto is gecertificeerd volgens EG 94/12. Nu gaat het erom dat de gasinstallatie een G3 is. Kijk eerst naar het merk. Als het één van onderstaande merken is bestaat de mogelijkheid dat het een G3 is: AG Autogas - Eurogas Utrecht - Koltec - LPG Techniek Zevenaar - Necam - Prins - Vialle. Er zijn ook private label merken voor autogasinstallaties. Dan staat op de apparatuur het merk van de auto. In 99% van de gevallen is de apparatuur dan wel afkomstig van één van de zeven genoemde fabrikanten. Behoort uw gasinstallatie niet tot één van bovenstaande merken, dan komt u niet in aanmerking voor de G3-premie van € 320,-. 

Bron: http://www.rekenwijzer.com/auto/belasting/kortinglpgg3.asp

FGG

Citaat van: Snellebaksteen op 02-02-2007 11:13:55
Stap 1
Om voor de G3-premie in aanmerking te komen, is het niet alleen belangrijk dat er een G3-installatie in uw auto zit. Om te beginnen moet de auto zelf voldoen aan de Europese richtlijn EG 94/12, die bepaalde eisen stelt aan de uitlaatgassen. Auto´s vanaf 1 januari 1994 zijn waarschijnlijk gecertificeerd.

Selectief vet maken, he? ;D

Hoe dan ook. Bij de twijfelgevallen ligt de sleutelrol bij de RDW, lijkt me.