is t nog steeds mogelijk omzetten naar G3?

Gestart door jakobab3, 21-01-2007 19:39:37

Vorige topic - Volgende topic

mehn

Citaat van: CharlieFox op 17-07-2007 18:04:47
Mehn, zie topic subject. Het gaat over "omzetten" dus ik heb al een G2 erin zitten.

I know, kijk maar eens naar de 5, 7 etc reactie ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

thuur

Citaat van: CharlieFox op 17-07-2007 18:04:47
...
Het gaat over "omzetten" dus ik heb al een G2 erin zitten. Maar ik wil natuurlijk graag die driehonderdenzoveel pietermannen vangen, vandaar ...

Maar dat antwoord is toch al lang gegeven ???

Citaat van: mehn op 21-01-2007 20:22:43
Dat kan officieel ook niet (bij een 850 dan hè).

Citaat van: Ludo op 21-01-2007 21:29:27
als de éne gasboer je niet kan helpen probeer je toch gewoon de andere.
wat de éne niet klaar krijgt lukt de anders soms wél. ;)

Gr ;)

CharlieFox

Nou, ben weer ff wat verder. Dit alles dankzij BODO LPG inbouw te Amsterdam, tel. 020-6315272. Deze man had echt kennis van zaken. Officiëel (en ik citeer: officiëel) MAG het in mijn auto niet maar KAN het technisch wel (maar schiet je qua pegels natuurlijk niets mee op). Volvo NL heeft een lijst van 4 pagina's uitgegeven welke ik binnenkort hoop te krijgen en daarin staat exact op motortype / bouwjaar welke auto's EG 94/12 gecertificeerd zijn en welke niet. Die lijst heet: "After sales bericht intern" d.d. 6-8-2002 met nr. 2002.01. Helaas valt mijn motortype B5252S van sept. 95 daar buiten. Die motor MAG pas vanaf 1997 een G3 krijgen op deel 1.

Uiteraard kan een inbouwstation er toch een G3 computer (want daar gaat het technisch om) inbouwen. Echter, zij moeten het aanvraagformulier opsturen naar Volvo NL en die checkt (wel of niet nauwkeurig, dat is nu net de vraag) of de auto wel/niet EG 94/12 gecertificeerd is. Indien wel, dan komt er een goedkeurverklaring op en gaat het form naar het RDW voor de G3 aantekening op het kenteken deel 1.

Edit 20-08-2007:
Het bewuste document heb ik inmiddels in huis op 4 hardcopy pagina's A4. Staat m.i. behoorlijk nuttige info in, naast droge tabellen ook txt en uitleg. Wil ze graag inscannen en sharen, maar weet iemand een plekje om de scan neer te zetten? (hosting).
BTW: Weet iemand hoe ik aan een motortype identificatiesticker kom van het motortype B5202S? Of heeft iemand mss nog ergens zo'n sticker liggen of distr. deksel met deze sticker erop?
Om een pas aangekochte auto te doorgronden moet je er eerst flink aan sleutelen ...

Hans Duiven

Citaat van: Boy op 14-03-2007 23:33:41
Ik heb het al eerder vermeld bij de LPG/LPI topic. Het 10e karakter van je chassisnummer moet letter V zijn. Ik heb helaas letter S.  :-\

Gegroet,

Boy
(2.5 - 20V)
Citaat van: Hans Duiven op 07-03-2007 15:35:10
Zo maar een vraag: Kan de RDW een EG 94/12 gecertificaat afgeven na keuring?

Hans

WTF heeft een chassisnummer te maken met G3?  Het gaat om het motorblok toch?

Hans Puzzled..

daytonawim

Omzetten van g2 naar g3 lukt echt niet hoor, die verklaring die je nodig hebt krijg je niet.
heel veel tijd ingestoken, waarbij Vialle Nederland , Volvo Nederland en Mesman behulpzaam zijn geweest.

Zowel Volvo als Vialle geven deze verklaring achteraf niet af.

Een 2.5 20v krijg je wel op G3 als je het nu in laat bouwen, dan heb je die verklaring niet nodig en het RDW vergeet te controleren of de auto aan de genoemde norm voldoet.
Dus als het RDW ligt te slapen krijg je G3 op je papieren te staan :-)

Anders kan je het vergeten.

CharlieFox

Zie ook mijn edit in http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=17095.msg388007#msg388007

Verklaring krijg je wel MITS je het juiste motortype hebt gerelateerd aan bouwjaar. G3 heeft dus, zoals door een enkeling beweerd wordt, niets te maken met chassisnr. De LPG-boer vult een formulier in (naar waarheid in te vullen, dit formulier is te downloaden op de Volvo site, schijnt) en stuurt deze op naar Volvo. Die checken of motortype voorkomt in de tabel die ik hier in mijn bezit heb. Zo ja, dan komt er een Volvo chap op met een OK of iets in die trend en gaat het formulier retour LPG-boer danwel klant. Klant stuurt formulier op naar RDW ter verkrijging van de G3 aantekening.

Die "plakkertjes" op het distributieriemdeksel waar o.a. motortype op staat, zijn die ergens gemakkelijk te verkrijgen? Wellicht ergens vanaf "fohnen"?  ;)
Om een pas aangekochte auto te doorgronden moet je er eerst flink aan sleutelen ...

Jeff

Ben opzoek naar een mooie 850 heb er een gevonden die op gas rijdt helaas geen G3 is het mogelijk om dit wel te doen en zo ja wat gaat dit dan kosten?

Gr Jeff
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

FGG

Citaat van: Jeff op 16-09-2007 15:29:19
Ben opzoek naar een mooie 850 heb er een gevonden die op gas rijdt helaas geen G3 is het mogelijk om dit wel te doen en zo ja wat gaat dit dan kosten?

Gr Jeff

Ik denk dat je dat wel kunt vergeten. Wat is het bouwjaar van de 850?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Enno

Citaat van: FGG op 16-09-2007 16:24:36

Gr Jeff

Zo ongenuanceerd is het niet....

10V....met vialle AMS die nu G2 is zou met ander computer een G3 kunnen worden....20V is een ander verhaal

mehn

Citaat van: Enno op 16-09-2007 16:50:25
Citaat van: FGG op 16-09-2007 16:24:36

Gr Jeff

Zo ongenuanceerd is het niet....

10V....met vialle AMS die nu G2 is zou met ander computer een G3 kunnen worden....20V is een ander verhaal

De kans dat dat lukt is 1%.

XC60 D4 AWD:

ikke81

bijna elke auto is naar g3 te zetten in haarle zit er een die schijnt het tekunnen voor +- 60 euro en in de buurt van elburg schijnt er ook een te zitten
en je hebt zelfs oldtimers op g3

mehn

Citaat van: ikke81 op 18-09-2007 19:41:53
bijna elke auto is naar g3 te zetten in haarle zit er een die schijnt het tekunnen voor +- 60 euro en in de buurt van elburg schijnt er ook een te zitten

Begin eerst maar eens te lezen in het LPG board voordat je zoiets roept. Dan zal je zien dat het bij een 850 (bijna) nooit lukt.

XC60 D4 AWD:

FGG

Citaat van: ikke81 op 18-09-2007 19:41:53

Er is een wezenlijk verschil tussen een nieuw ingebouwde installatie op G3 krijgen en een bestaande installatie op G3 over te zetten.

Als 't zo eenvoudig was wat waren er dan een hoop problemen voor een groot aantal Forummers opgelost. :eusa_pray:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

ikke81

het gaat er om dat het op het kenteken klopt de 9 en 7 serie zeggen ook veel dat die niet op g3 te krijgen zijn maar ik ken ze toch die het wel hebben
een maat van mij heeft het laten doen voor 60 euro maar dan moet er al wel gas op zitten

rolvio