Toch is het zo!

Gestart door SIPS Master, 21-11-2002 21:25:37

Vorige topic - Volgende topic

Reitse

ik ga denk ik terug naar 3.11 for workgroups. De diskettes moeten hier nog ergens liggen...

Dos 6.20 erbij, WP6.0, niemand doet me meer wat! ;)

Netscape Navigator moet ook nog wel ergens slingeren....

Misha

Citaat van: Reitse op 07-09-2007 21:27:03
ik ga denk ik terug naar 3.11 for workgroups. De diskettes moeten hier nog ergens liggen...

Microsoft ondersteunt ook niets anders in Groningen.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Reitse

Citaat van: Misha op 07-09-2007 22:22:31

Daarom hebben we ook het europese datacenter van Google daar staan, wel zo veilig ;)

Misha

Citaat van: Reitse op 07-09-2007 22:42:05
Citaat van: Misha op 07-09-2007 22:22:31

Daarom hebben we ook het europese datacenter van Google daar staan, wel zo veilig ;)
;D

Ronbroek

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

whachamacollit

Aangenomen dat de waarheid in het midden zou liggen zoals velen klakkeloos wensen aan te nemen, dient onze zoektocht naar de ultieme waarheid en gerelateerde feitelijkheden bij voorkeur vanaf, een van te voren bepaalde plaats, welke in het ideale geval zover mogelijk verwijderd van de waarheid gelegen zou moeten zijn, gestart moeten worden teneinde in een rechte, slechts door de afstand gecorrigeerde vector in de adembenemende contreien van de allesomvattende antwoorden verzeild te geraken.

Dergelijke afgelegen plaatsen zijn ruim voorhanden en worden gaandeweg de tijdsspanne door de firma Jan en alleman ververst en nieuw leven ingeblazen door het vertellen van leugens, de zaken verdraaien, dingen anders voordoen dan zij werkelijk zijn en de niet te vergeten "oudhollandsche spelen" zoals: om de tuin leiden, de loer draaien, in de valkuil laten lopen, de vermoorde onschuld spelen en dergelijke verwerpelijke bezigheden.

De gelouterde enthousiasteling, werkelijk gedreven door een zinnelijke dorst naar de waarheid en niets dan dat zal zich daar vanzelfsprekend niet door laten afleiden waarvan ook in de volksmond al de nodige staaltjes als voertaal zijn ingevoerd zo kan men: recht door zee zijn, op zijn doel afgaan, zich niet laten afleiden, geen lapje voor het oog laten houden, slechts zuivere koffie drinken en zelden of nooit met water aangelengde wijn drinken.

Zich houdende aan de bovengenoemde stelregels zal de zoekende uiteindelijk, door schade en schande wijs geworden, niet iedereen over dezelfde kam scherend en ervan uitgaand dat niemand de wijsheid in pacht heeft, toch zijn ultieme doel bereiken en in het licht der zuivere waarheid geraken.

Welk schouwspel zijn deel kan zijn is de meerderheid van ons onbekend daar de meesten niet verder zullen komen dan een spiraalsgewijze  en daardoor verlengde benadering van de kern van de zaak. De meesten van ons zullen full, cq partime functies bij de firma list en bedrog (dochteronderneming van Jan en alleman) gaan vervullen en gaandeweg zal het belang van de non-fictie van een ondergeschikt belang voor deze personen blijken te zijn.

Bovenstaande redenering is uitgegaan van de als eerste genoemde plaatsbepaling "het midden" welke geografisch gezien niet voor eenieder gelijk hoeft te zijn.
Maakt dit de meest van het centrum afgelegenen deelnemers leugenaars of wellicht reizigers welke een langere weg af hebben te leggen en over een lange adem dienen te beschikken? En de dichtbij de kern opererenden zullen dan mogelijk door geboorte en leefomgeving eerder van de bron der eeuwige wijsheid hebben kunnen drinken, maar maakt dat hen dan ook een groep van lieden met inzicht of slechts een horde sprinters op de korte afstand, sprinters, snel, maar beschikkend over een korte slechte adem?

Wie er gelijk heeft ligt maar net aan de hoeveelheid belang die de betrokkennen eraan toekennen. Een leugenaar voelt zich goed bij het afhaken van zijn opponent welke een verder verweer tenopzichte van een leugenaar een verspilling van energie vindt en de "verlichtte" zal zich pas oprecht prettig en begrepen voelen als de leugenaar zijn bedrog zal in zien wat niet automatisch in de lijn der verwachting hoeft te liggen.

Resumerend, kom ik tot de slotsom dat de door de topicstarter gekozen titel voor ons allen een goede afsluiting van deze uiteenzetting kan zijn.
De starter, de leugenaars en de vergevorderde betweters op alle denkbare vlakken, ten allen tijde, kunnen wegkomen met een ferm uitgesproken, en van aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid doordrongen woorden als " En toch is het zo!" Waar ik dan toch weer een beetje aan begin te twijfelen...

"Is het sap het knijpen waard"

Ronbroek

Driek van Wissen  :eusa_think:

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

de boekhouder

Citaat van: Misha op 07-09-2007 21:03:47
Wat denk jij  ? :eusa_whistle:

dat probeer ik vanavond verder te vermijden !   ;D

er zit hier iemand die zo de tweede kamer in kan  :eusa_whistle:
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

whachamacollit

Driek van wissen heeft de tekortkomingen van ons taalgebruik  al eens in mooie woorden weten te vatten. "Als de taal het voertuig van de geest is, dan is de nederlandse taal zo onderhand een behoorlijk krakende wagen geworden", waarvan akte.

de boekhouder

Citaat van: whachamacollit op 08-09-2007 00:05:26
......waarvan akte.

Maak daar een notariƫle akte van, dan ligt het vast.
Weet je overigens nog steeds niet of het ook waar is.
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

whachamacollit

Ook het onweerlegbare van de notariele akte is onderwerp van discussie. Een en ander schijnt van tarieven en in minder mate van feitelijkheden aan elkaar te hangen. Wat ik in mijn perceptie als onverbiddelijke waarheid omtrent deze kwestie als sluitend wens te beschouwen houdt ik liever in het "midden".

Misha

Omdat er m.i. wat te simpel mensen afgeserveerd worden in een topic waar nota bene gevraagd wordt of een intercooler
zwart moet worden gespoten:

Het is soms erg handig om eerst wat kennis op te doen voordat je 'simpele' uitspraken doet op dit specifieke gebied.

Een Intercooler werkt inderdaar op het principe van convectie.

Heel simpel: je koelt de inlaatlucht door haar langs een (koele) radiator te laten stromen. Hierdoor neemt het
gasvolume af, en kun je dus meer zuurstof je cylinders in persen. (meer O2 per liter, zeg maar).
Je wil dus het gas zoveel mogelijk koelen. Heel veel ruimte is er niet, je kunt immers geen koelblok van 1m3 voor je
auto schroeven. Daar hebben we iets op bedacht: heel veel lamellen waar de lucht langs stroomt.
Het is essentieel dat het contactmoment van de lucht met de lamellen zo lang en efficient mogelijk is.

Voor de geinteresseerden onder ons: als je de convectie-efficiency getallen ziet van staal, geoxideerd staal en
gepolijst staal, zijn de verschillen enorm.

Van groot belang is dus het convectie-oppervlak: zo puur en glad mogelijk dus. Aluminium ligt hier voor de hand,
omdat gepolijst aluminium een paar atomen dik oxidelaagje maakt, en zo het onderliggende aluminium luchtdicht afsluit
zodat verder oxideren onmogelijk is.

Als we verder in ogenschouw nemen dat er dus al een duidelijk meetbaar verschil zit tussen gepolijst en ruw maar niet
geoxideerd oppervlak, en we "een dun spuitneveltje wat kan dat nu voor kwaad"  onder een microscoop zouden
aanschouwen, schrik je je wezenloos van de enorme chinese muur aan moleculen die je op het oppervlakte kwakt. En daarmee dus de efficiency van de Intercooler negatief beinvloedt. De dingen worden niet voor niets in Alu geleverd he...

Doe je het dan ook nog eens in het zwart, dan krijg je dus het effekt dat de lammellen prima warmte gaan vasthouden.. en daarmee dus de luchtstroom verwarmen.

Leuk voor processorkoelers en eventueel radiatoren, waarbij je de warme inhoud wil koelen of deze warmte wil laten uitstralen naar de buitenlucht: zeer ongewenst voor als je de inkomende lucht wil koelen.. 
Een ander aardig voorbeeld is het rooster aan de achterzijde van de koelkast, het rooster aldaar is altijd zwart.  Je wilt immers de koelkast koelen, en zo veel mogelijk hitte aan het rooster geven. Is zwart ideaal voor.

Nu kunnen we allemaal lekker belangrijk doen, maar een intercooler is altijd beter dan geen intercooler, en een grotere intercooler is altijd beter dan een kleinere intercooler: in die zin kun je best een zwart neveltje over je intercooler spuiten, koelen doet hij toch wel.

Maar aangezien we hier vaak enorme waarde hechten aan platinum-iridium bougies van 85 euro per set, bougie-kabels die met metaal uit de zuid-Andes zijn gefabriceerd voor 40 euro per kabeltje, stikstof in de banden ad 5 euro per band, bobines met een extreem efficiente core, speciale luchtfilterschilden, aerodynamische ventieldoppen, verwijderde motorkapisolatieplaten etcetera etcetera, en dit alles in het kader van performance (en we schijnen het ook allemaal "duidelijk te voelen"), is het bizar en minachtend om dan binnen de discussie die ontstaat doordat iemand een oprechte vraag stelt, over het verven van de Intercooler te roepen dat het best kan en dat het gemiereneuk is van een specifiek persoon..

En dat is zo !

Emiel

Mooi gezegd Misha... ;D

En dat is zo!!!

Daf46

Citaat van: Emiel op 05-10-2007 19:42:35
Mooi gezegd Misha... ;D

En dat is zo!!!
Besluit: Een IC dient om de warme inlaat lucht af te koelen: warme inhoud dus die zijn warmte kwijt wil aan de buitenlucht, netzoals een koelkast of een processorkoeler dus  :eusa_angel:

Misha

Citaat van: Daf46 op 05-10-2007 19:54:29
Citaat van: Emiel op 05-10-2007 19:42:35
Mooi gezegd Misha... ;D

En dat is zo!!!
Besluit: Een IC dient om de warme inlaat lucht af te koelen: warme inhoud dus die zijn warmte kwijt wil aan de buitenlucht, netzoals een koelkast of een processorkoeler dus  :eusa_angel:
Uh...
Nee, dat is dan weer niet zo.