Matte achterlichten 850 estate...al veel over geschreven. nu met foto's erbij

Gestart door Frans 50, 31-01-2007 22:56:24

Vorige topic - Volgende topic

thuur

FGG

Zo zag 't er bij ons ook uit na de behandeling met lijnolie:

Was niet voor lange duur, helaas. :(

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Frans 50

Citaat van: FGG op 02-02-2007 08:51:37
Zo zag 't er bij ons ook uit na de behandeling met lijnolie:

http://www.fgg.nu/downloads/achterlicht.jpg

Was niet voor lange duur, helaas. :(

Het is natuurlijk wel zo dat je met die lijnolie alle poriën dicht smeert. Waardoor dit mogelijk een eenmalige actie is.
Goed de OKE-WAX zal zeker naar verloop ook weer de matte glazen opleveren... maar ik vermoed dat als je ze weer insmeert er toch weer  mooie glazen te voorschijn komen.
Daar komt nog bij dat het nog geen 2 minuten werk is...  potje kost 10 euro voor 350 gram.  Maar zoals ik schreef heb ik verder geen ervaring op kunststof achterlichten... dat zal de praktijk  moeten uitwijzen. Op sier strippen en ed werkt het ongeveer 3 maanden dus ik ben reuze benieuwd.
Tot op heden nog niemand gezien die een verdere ervaring heeft met dit spul. Wat me wel erg aanspreekt is het feit dat er geen silicone in zit... als ik ergens van baal is het wel silicone op je auto...  Deze spul blijft mooi mat en geeft daardoor een veel natuurlijker effect.

Mooie kleur wit....

MOD EDIT: FOTO UIT QUOTE VERWIJDERD

elianmars

Afgelopen zaterdag heeft Raymond (Racingbrick) met dezelfde Oké-wax een behoorlijk mat achterlicht van (Kuko)Rob behandeld.
De wax was meegenomen door Kees (R.S.). Raymond vond het heel lekker ruiken, trouwens  ;D

Het achterlicht was een uur later weer net zo mat als voor de behandeling.

Ik heb "vroeger" veel gebruik gemaakt van de Oké-wax. Als ik het in/op het interieur gebruikte was ik er zeer tevreden over. Op de buitenkant totaal niet. Na een week of twee was het gewoon weg geregend. Lelijke strepen op (o.a.) de bumpers.

Ik vind het echt niet geschikt voor de buitenkant. Geef mij maar lijnolie  ;)

Frans 50

Citaat van: elianmars op 02-02-2007 22:18:51
Afgelopen zaterdag heeft Raymond (Racingbrick) met dezelfde Oké-wax een behoorlijk mat achterlicht van (Kuko)Rob behandeld.
De wax was meegenomen door Kees (R.S.). Raymond vond het heel lekker ruiken, trouwens  ;D

Het achterlicht was een uur later weer net zo mat als voor de behandeling.

Ik heb "vroeger" veel gebruik gemaakt van de Oké-wax. Als ik het in/op het interieur gebruikte was ik er zeer tevreden over. Op de buitenkant totaal niet. Na een week of twee was het gewoon weg geregend. Lelijke strepen op (o.a.) de bumpers.

Ik vind het echt niet geschikt voor de buitenkant. Geef mij maar lijnolie  ;)

Mooi de eerste reactie... op het gebruik van OKE-WAX...in de elementen ... Het kan zijn dat de mijne nog te goed zijn.. het zit er nu een dag of 4 op en de lichten zien er nog goed uit. En ze hebben het nodige water al gezien.
Leuk testje... ik zal mijn moment van opnieuw in smeren hier melden... eens kijken wat nu echt de interval periode is.
Op de rubbers van de 440 altijd wel een goed resultaat gehad.. maar de kunststof delen van onze 850's zijn zeker van een andere kwaliteit.. en soort! En daar heb ik geen enkele ervaring mee. :eusa_eh:
Wordt vervolgd... :D

elianmars

Ik moet er wel bij zeggen dat ik op de 850 't spul niet gebruikt heb aan de buitenkant. Wel op een paar vorige wagens van me.

Volgen mij heb ik dat potje toch al heel wat jaartjes in huis, trouwens. Geen idee waar ik het ooit gekocht heb.
Is het nog wel te koop eigenlijk?

Frans 50

Citaat van: elianmars op 02-02-2007 23:04:19
Ik moet er wel bij zeggen dat ik op de 850 't spul niet gebruikt heb aan de buitenkant. Wel op een paar vorige wagens van me.

Volgen mij heb ik dat potje toch al heel wat jaartjes in huis, trouwens. Geen idee waar ik het ooit gekocht heb.
Is het nog wel te koop eigenlijk?

Ja dat is een goeie ik had het ook al jaren in huis kwam het weer tegen bij het opruimen van een keukenkastje...  ;D
Op de vraag of het nog te koop is ... geen idee... er is een website maar die loopt voor geen meter.   :eusa_wall:   http://www.okewax.nl/
Ik heb daar gezocht naar verkooppunten. Maar wat je ook aan klikt je krijgt alleen maar de gebruiks aanwijzing.  :eusa_think:
Voorlopig kan ik nog wel even vooruit... heb zeker nog 200 gram...  ;D

elianmars

Mijn potje ziet er niet zo modern uit als het potje dat op de site te zien is, hoor....  :eusa_shifty:

patvdm

beste mensen,
heb eens goed gekeken naar andere wagens, oud en nieuw, en.... blijkbaar hebben alleen onze roffels er last van... die vervelende mat wordende achterlichten... heeft iemand onder jullie al een ander automerk gezien met matte achterlichten? ik in ieder geval niet
grtz
144 '72 / 145 2.1 '78 / 245 d '84 / 245 d '86 / 940 tdi '92 / 244 gle 2.3 '83 / 850 2.5 10v '96 / xc70 D5 '02

elianmars

Citaat van: patvdm op 02-02-2007 23:32:16
beste mensen,
heb eens goed gekeken naar andere wagens, oud en nieuw, en.... blijkbaar hebben alleen onze roffels er last van... die vervelende mat wordende achterlichten... heeft iemand onder jullie al een ander automerk gezien met matte achterlichten? ik in ieder geval niet
grtz

Foutje van Volvo.....  :eusa_naughty:

patvdm

Citaat van: elianmars op 02-02-2007 23:33:41
beste mensen,
grtz

denk net hetzelfde, want welk product je ook uitprobeert, dat matte uitzicht keert na een tijd toch terug.... :eusa_doh:
144 '72 / 145 2.1 '78 / 245 d '84 / 245 d '86 / 940 tdi '92 / 244 gle 2.3 '83 / 850 2.5 10v '96 / xc70 D5 '02

FGG

Citaat van: patvdm op 02-02-2007 23:51:44
beste mensen,
grtz

denk net hetzelfde, want welk product je ook uitprobeert, dat matte uitzicht keert na een tijd toch terug.... :eusa_doh:

Dat doen ze dan wel weer goed, bij Volvo. ;D

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Frans 50

beste mensen,
grtz
Eigenlijk niet... maar die roesten des te harder  ;D

Ik heb ook als eens door de andere topicts over dit onderwerp zitten te bladeren...   Grappig genoeg worden de roffels er bij de APK niet op af gekeurd... waarbij ik me kan voorstellen dat bij hele grijze lichten er misschien wel 20 of meer %en aan licht verloren gaat.  :police:
Wat wel opvallend is ... het probleem doet zich meer voor in de bovenste delen...van de lampen.
Als ze ballen hadden bij Volvo hadden gewoon een recal moeten doen...  :evil:
Geintje..... :eusa_angel:
By the way mijn verpakking is een onooglijk plastic potje met een schroefdeksel.

Frans 50

Citaat van: FGG op 02-02-2007 23:54:44
Citaat van: patvdm op 02-02-2007 23:51:44
beste mensen,
grtz

Dat doen ze dan wel weer goed, bij Volvo. ;D

heb je in ieder geval een stok achter de deur om wat vaker te poetsen... dat is toch ook wel een pre   :eusa_dance:

thuur

beste mensen,
grtz

Thuurlijk wel. Volvo heeft de achterlichten bij een frans bedrijf ingekocht. Dat bedrijf levert heus niet alleen aan Volvo ;)

Gr 8)