Matte achterlichten 850 estate...al veel over geschreven. nu met foto's erbij

Gestart door Frans 50, 31-01-2007 22:56:24

Vorige topic - Volgende topic

Frans 50

Ik weet er is op het forum al rijkelijk aandacht besteed aan deze topic..
Schuren spuiten met blanke lak... noem maar op.  :o
De mijne begonnen ook al behoorlijk mat cq. grijs te worden. 850 estate bj 1995.
Nu,ik had nog ergens een potje met OKE-WAX staan... een natuurproduct (voor wat het waard is) ik heb deze prut eens op mijn achterlichten geprobeerd... en... ze zien er goed uit.
Voor hoelang geen idee... ik heb ze nu tweekeer in gesmeerd en moet zeggen dat ik content ben met het tijdelijk resultaat. ;)

Iemand dit ook al eens geprobeerd??? Ben benieuwd wat de ervaring is.
Verder kan ik concluderen dat dit spul in het algemeen het goed doet op kunststoffen. Ik heb het destijds ook op de 440 gebruikt. De herhalings frequentie... 1 keer in de drie maanden..  :eusa_think:
Volgens zeggen absoluut silicone vrij..   ;D

Indien de gelegenheid zich voor doet zal ik een paar kiekjes maken...en plaatsen

Ze staan er dus... vanavond gemaakt geen bijzondere kwaliteit...  :eusa_angel:

thuur

Ja dat potje heb ik ook nog ergens staan, kon het niet vinden :-[

Werkt perfect op interieurdelen (NIET de bovenkant van je dash doen!), maar op buitendelen heb ik geen ervaring. Ben benieuwd!

Gr 8)

Frans 50

Citaat van: thuur op 31-01-2007 23:52:26
Ja dat potje heb ik ook nog ergens staan, kon het niet vinden :-[

Werkt perfect op interieurdelen (NIET de bovenkant van je dash doen!), maar op buitendelen heb ik geen ervaring. Ben benieuwd!

Gr 8)

Zou het ook zeker niet op de dash gebruiken... ben zo wie zo erg voorzichtig met prut wat je op of aan het interieur gebruikt.

Aan de buiten kant werkte het perfect... ik had van die rubberen stootranden op de 440 en die kon ik er prachtig zwart mee houden.
Wat erg handig is, eerst OKE-WAX gebruiken op je kunststof delen voor dat je met autowas aan de gang gaat...  Scheelt een hoop schoonmaken na het poetsen.
Verder heb ik ook mijn achter bumper bij wijze van experiment bewerkt met OKE-WAX.. dat ziet er fantastisch uit!  :D

thuur

Frans 50

FGG

Citaat van: Frans49 op 31-01-2007 22:56:24
Voor hoelang geen idee... ik heb ze nu tweekeer in gesmeerd en moet zeggen dat ik content ben met het tijdelijk resultaat. ;)

Met lijnolie worden ze ook weer mooi maar het is toch tijdelijk. Ook met dit middel, vrees ik. :-[

Maar de tijd zal 't uitwijzen. :eusa_whistle:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

pwassink

Citaat van: FGG op 01-02-2007 11:26:16

Met lijnolie worden ze ook weer mooi maar het is toch tijdelijk. Ook met dit middel, vrees ik. :-[

helpt vast wel een tijdje..

Ik hang net de telefoon met daaraan de dealer op, ik ga voor nieuw.. (wel 850 lampies ! )
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

FelixB

Citaat van: pwassink op 01-02-2007 11:37:23

Ik hang net de telefoon met daaraan de dealer op, ik ga voor nieuw.. (wel 850 lampies ! )

Niet via Estate-Services?
855R & C70 T5 cabrio automaat

-D©©©L-

Citaat van: FelixB op 01-02-2007 11:46:49

Niet via Estate-Services?
Als je een beetje met je dealer kan, is de netto prijs voor origineel niet veel hoger dan imitatie.

FGG

Ik ben blij dat ik afgelopen weekend het setje van Rody op heb kunnen halen. :eusa_dance:

Nu nog monteren (ik denk maar combineren met de veren van de achterklep)  :eusa_think:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

pwassink

Citaat van: DCCCL op 01-02-2007 11:49:55
[
Als je een beetje met je dealer kan, is de netto prijs voor origineel niet veel hoger dan imitatie.

En ik kan heel erg goed met mijn volvodealer .. !  :eusa_clap: :eusa_dance:
(Mag ook wel eens gezegd worden .. )

Frans 50

Citaat van: Frans49 op 01-02-2007 00:25:17
Citaat van: thuur op 01-02-2007 00:18:19
Nou, waar blijven de foto's dan ???

Gr ;D

Ha ha ...  :evil:

Thuur......... ze staan er.............. ! belofte maakt schuld.

pwassink

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Frans 50