Wijzertje Turbo Overleden??

Gestart door Spin!, 01-02-2007 20:55:57

Vorige topic - Volgende topic

Spin!

Oh jee...2 weken in het bezit en nu al merk ik op dat het wijzertje van de Turbo eigenlijk constant op 12u wijst...terwijl je de turbo toch lekker hoort fluiten...is er sprake van een los contactje, eenvoudige reparatie of kan ik me beter maar even zorgen gaan maken?

Voor de rest rijdt de R perfect! Ben ook nog steeds op zoek naar een potloodje dat ergens in de auto heen en weer rolt bij bochten en remmen...kan het kreng maar niet vinden!  >:( irritante potlood!

www.vm-parts.nl

CeeBee

Is het slangetje niet van de tellerbak af?
Of los onder het dash?
Of voor bij de linker koplamp?
V70N 2.5T AWD

Spin!

Citaat van: CeeBee op 01-02-2007 20:58:18
Is het slangetje niet van de tellerbak af?
Of los onder het dash?
Of voor bij de linker koplamp?

Dat valt te ( makkelijk? )controleren...maar hoe zo'n ding eruit ziet...schiet mij maar lek!

www.vm-parts.nl

thuur

Je weet dat het een potloodje is. Dat betekent dat jij of een van je inzittenden het potloodje bij zich had. En nu krijgt het potloodje de schuld dat het door de auto rolt ??? :eusa_think:

Slangetje zal wel loshangen. Ofwel achter de klokkenwinkel, ofwel op je kerstboompje. Is pas nog een topic over geweest :eusa_dance:

Gr ;)

Spin!

Citaat van: thuur op 01-02-2007 21:00:34
Je weet dat het een potloodje is. Dat betekent dat jij of een van je inzittenden het potloodje bij zich had. En nu krijgt het potloodje de schuld dat het door de auto rolt ??? :eusa_think:

Gr ;)

Het klinkt als een potloodje...kan ook zo'n plastic BIC-pen zijn...het geluid is herkenbaar, maar heb de auto zo gekocht...denk, dat potloodje verrot wel...maar dat duurt me wat te lang  ;D

www.vm-parts.nl

reneetje

Vooraan bij de grille /accu loopt een vacuumslangetje, die zal wel los geschoten zijn.

Is een zwart rubber slangetje dat over gaat in een plastic slangetje (beige)
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Spin!

Citaat van: reneetje op 01-02-2007 21:02:25
Vooraan bij de grille /accu loopt een vacuumslangetje, die zal wel los geschoten zijn.

Is een zwart rubber slangetje dat over gaat in een plastic slangetje (beige)

Vast bedankt voor de info, gaan even zoeken morgen bij daglicht!

www.vm-parts.nl

elianmars

Dat potloodje is ook geen potloodje, maar een bevestiging van het dashboard. Dat is er waarschijnlijk een keer uit geweest.

Als er aan de rechterkant achter het dashboard iets wordt los gehaald, valt er een (kunststof) moertje naar binnen, precies waar je niet meer bij kunt komen.

Ik heb het twee keer gehad (bij verschillende auto's). Bij onze wagen heeft het ongeveer een half jaar heen en weer geslingerd. Ineens was het over. Ik denk (hoop) dat het klem zit. Ik hoor het in ieder geval niet meer.

Of is het toch een potloodje in jouw geval?  :eusa_think:

Spin!

Citaat van: elianmars op 01-02-2007 21:37:16
Dat potloodje is ook geen potloodje, maar een bevestiging van het dashboard. Dat is er waarschijnlijk een keer uit geweest.

Als er aan de rechterkant achter het dashboard iets wordt los gehaald, valt er een (kunststof) moertje naar binnen, precies waar je niet meer bij kunt komen.

Ik heb het twee keer gehad (bij verschillende auto's). Bij onze wagen heeft het ongeveer een half jaar heen en weer geslingerd. Ineens was het over. Ik denk (hoop) dat het klem zit. Ik hoor het in ieder geval niet meer.

Of is het toch een potloodje in jouw geval?  :eusa_think:

het lijkt alsof het van onder de stoelen komt...middenconsole kan ook nog, in ieder geval...soms klinkt het van voren, soms van achteren...ligt er maar net hoe hard ik optrek of rem  :eusa_shifty:

www.vm-parts.nl

Zippo

Dan zal die bij de tellers lek zijn.
Ff boven dash eraf schroeven.

Spin!

hmm...geen los slangetje achter koplamp/accu...dat wordt dus het dash los schroeven  :-\

www.vm-parts.nl

Spin!

Kijk, wat speurwerk doet wonderen...heb even wat plaatjes voor de kenner.

dus dat slangetje met blauwe ringetje zou bij mij los moeten zitten?

www.vm-parts.nl

elianmars

Kun je er echt niet bij via de onderkant? Als je weet waar het moet zitten, kun je het er misschien op drukken.

Spin!

Citaat van: elianmars op 04-02-2007 22:13:55
Kun je er echt niet bij via de onderkant? Als je weet waar het moet zitten, kun je het er misschien op drukken.

:eusa_shifty:...euh

www.vm-parts.nl

Ludo

Citaat van: elianmars op 04-02-2007 22:13:55
Kun je er echt niet bij via de onderkant?

het is Spin, niet Slang.   ;D

via de onderkant is écht moeilijk om met je hand tot bij het klokkenhuis te komen.
achter op het klokkenhuis (midden van het metertje) is de aansluiting voor het slangetje.
gemakkelijkste is het bovendek even te demonteren.
hoor je het wel sissen daar?.