Wijzertje Turbo Overleden??

Gestart door Spin!, 01-02-2007 20:55:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Spin!

Citaat van: Ludo op 04-02-2007 22:24:13
Citaat van: elianmars op 04-02-2007 22:13:55
Kun je er echt niet bij via de onderkant?

het is Spin, niet Slang.   ;D

via de onderkant is écht moeilijk om met je hand tot bij het klokkenhuis te komen.
achter op het klokkenhuis (midden van het metertje) is de aansluiting voor het slangetje.
gemakkelijkste is het bovendek even te demonteren.
hoor je het wel sissen daar?.

Ik hoor het niet sissen...kan me nog wel herinneren dat ik iets hoorde tikken, en niet veel km's daarna viel me op dat het metertje op 12u blijft staan. Er valt altijd te kijken natuurlijk, turbo doet het zelf nog wel  :P

www.vm-parts.nl

Ludo

als het slangetje los hangt moet je het duidelijk horen blazen.
ook niet onder de motorkap bij het vacuumtorentje?.

Spin!

vanmiddag nog even naar zitten kijken, maar het zit allemaal zo propvol daar...we konden niet snel zien of voelen of dat slangetje los zat...

denk dat we in fase-II terecht gaan komen: HELP! :eusa_pray:

www.vm-parts.nl

elianmars

Citaat van: Ludo op 04-02-2007 22:24:13
Citaat van: elianmars op 04-02-2007 22:13:55
Kun je er echt niet bij via de onderkant?

het is Spin, niet Slang.   ;D

via de onderkant is écht moeilijk om met je hand tot bij het klokkenhuis te komen.
achter op het klokkenhuis (midden van het metertje) is de aansluiting voor het slangetje.
gemakkelijkste is het bovendek even te demonteren.
hoor je het wel sissen daar?.

Dan ben ik Slang........ Ik heb zojuist even de afdekplaat weggehaald en eens goed geschenen met een zaklantaarn. Ik zag de aansluiting duidelijk zitten en kon er met mijn hand bij komen.

Ik zou alleen niet durven zeggen of ik het slangetje er ook weer op zou kunnen drukken....  :eusa_shifty:

Maar het is dus wel goed te zien als het slangetje ook echt los zou hangen.

Spin!


www.vm-parts.nl

Ludo

slangetje kan maar op 2 plaatsen los zijn. (tenzij ermee gerommeld is)
het vertrekt aan het kerstboompje, óf net eronder vanaf de aansluiting in het inlaatspruitstuk. (op foto aansluiting 4 of 23)
loopt zo onder de luchtinlaatbuis voor de accu door naar de kabelboom opzij/onder de accu door naar binnen achter het klokkenhuis.
het is een zwart hard plastic slangetje.



mehn

Citaat van: Spin! op 04-02-2007 22:04:00
Kijk, wat speurwerk doet wonderen...heb even wat plaatjes voor de kenner.

http://www.mehn.nl/assets/images/db_images/db_Vervangen_Dashboardverlichting161.jpg

http://www.mehn.nl/assets/images/db_images/db_Vervangen_Dashboardverlichting171.jpg

dus dat slangetje met blauwe ringetje zou bij mij los moeten zitten?

Deze foto's zijn gemaakt bij de bestuurdersvoeten. Hij kan ook nog boven achter de tellerunit los zijn, maar ik ben het er mee eens dat je dat zou moeten horen sissen.
Hier zit de aansluiting trouwens (rechtsboven):


850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Spin!

Oke, geweldig allemaal...ben een groot voorstander van foto's maken bij dit soort ongein. Ik ga ermee aan de slag en zal ook foto's schieten...altijd handig voor de volgende!

thx!

www.vm-parts.nl