Recente roffeleigenaar (V70 TDI)

Gestart door Volvokoen, 07-02-2007 14:13:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Volvokoen

OK, ik heb ze op photobucket gezet en nu ga ik ns proberen met die img-toestanden te werken...






Benieuwd wat jullie ervan vinden.

Vanmorgen naar dealer geweest, omdat motor bij stationair toerental soms getik laat horen. Blijkt rembekrachtigingspomp te zijn. Daar zit een veer in en die 'ontspant' na een bepaalde leeftijd. Eenmaal monteur op rem drukte tijdens stationair draaien, was het getik voorbij. Hij voelde dat de rem nog goed aanvoelde en dus moest ik geen actie ondernemen. Hip hoi!!  :D

hopelijk lukt het met die foto's!

Groeten en bedankt voor de tip,

Koen
V70 TDI bj 1998 Automaat Exclusive Line >430d km
764 GLE bj 1990 V6 AW-71 197d km
geschiedenis: Citroen BX 1.9 TDI < 744 bj 1991 TD 190d km

Laserblue

Hele mooie auto :eusa_clap:

die eerste foto vind erg gaaf trouwens, jammer dat het stuur niet recht staat en er iets op de bijrijdersstoel ligt anders zou het een persfoto kunnen zijn 8)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

breakman

hey en welkom opt forum en proficiat met je aankoop ! voor haar kilometeraantal zit je red lady nog erg stark in de lak !! erg mooie wagen !

Ik ben ook wel benieuwd naar enkele foto's van je 764 !  :eusa_whistle:

veel rijplezier !

Gr. Breakman

Volvokoen

#18
Merci Breakman!! Hij moet altijd heel erg goed onderhouden geweest zijn en volgens mij in de garage gestaan hebben, want de foto's zijn een goede afspiegeling van de werkelijkheid en geen Photoshop-toestanden, hoor! De lak is nl. niet verkleurd, wat je wel vaak ziet bij dit soort rood. Alleen de achterbumper heb ik laten herspuiten, want die had wat in- en uitlaadschade.

Bij deze 2 foto's van mijn witte dame/limo. Hopelijk word ik nu niet van het forum geschopt omwille van posting van een niet-roffelaar (ondanks dat de limo een nog mooier geluidje produceert: dat heerlijke V6-gebrom!!)  ???




Groeten,

Koen

PS: Ik noem het mijn limo, want hij is ca. 3 cm langer dan de V70 (!!) en heeft fauteuils ipv autostoelen.  ;D
V70 TDI bj 1998 Automaat Exclusive Line >430d km
764 GLE bj 1990 V6 AW-71 197d km
geschiedenis: Citroen BX 1.9 TDI < 744 bj 1991 TD 190d km

Maarten

Koen,
Voorral vindt ik het goed merkbaar, zo rond de 1800 toeren, dan komt de trekkracht er veel rustiger in.
Kwa top snelheid maakt het niks uit, maar juist het koppel is vele male beter, hij heeft nu 175 pk ipv 140, en hij heeft nu 320 nm, enja wat betrouwbaarheid betreft, Daan" denkweb "heeft er volgens mij al 5 ton op staan en heeft hem bij 310.000 gechipt, en ik denk als je niet de hele tijg plankgas rijdt, dat het met die slijtage nog wel meevalt.Alleen mijn verbruik is iets gestegen.

Succes,groet Maarten
Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!

Volvokoen

Maarten,
Dat vroegere hogere koppel interesseert mij vooral, want dat mis ik  nu een beetje. Hoeveel meer verbruik je? Dan pas kan ik afwegen of tuning waard is of niet.

Alvast bedankt!

Koen
V70 TDI bj 1998 Automaat Exclusive Line >430d km
764 GLE bj 1990 V6 AW-71 197d km
geschiedenis: Citroen BX 1.9 TDI < 744 bj 1991 TD 190d km

kyro

#21
Citaat van: Volvokoen op 22-02-2007 10:05:16
Maarten,
Dat vroegere hogere koppel interesseert mij vooral, want dat mis ik  nu een beetje. Hoeveel meer verbruik je? Dan pas kan ik afwegen of tuning waard is of niet.

Alvast bedankt!

Koen

hoi koen,

allereerst gefeliciteerd met je mooie "volbloed" :)
ziet er erg mooi uit !!!





als je 'm laat chippen en je rijdt niet anders dan normaal:
zal ie zelfs iets zuiniger kunnen gaan lopen !
maar aangezien je 'm niet voor niks laat chippen,
zal je het "meer" vermogen, ook gaan vragen !!
dus zal je toch gemiddeld 'n wat hoger verbruik hebben!!
't hangt dus af van: "hoe zwaar is je rechter voet" ;D
dus in getallen wat lastig te zeggen!
de mijne is ook "nog" niet gechipt, en ben geen echte
scheurneus, en ik verstook gem. zomer/winter
zo'n 6,8 ltr

breakman

je hbet gelijk dat je het een limo noemt die 764 van je !! zijn idd gigantische wagens !  :o maar het verbruik  :-\ :-X

Volvokoen

Hoi Kyro,
Hmm, interessant: dus toch lager verbruik als je je rijstijl behoudt, maar toch laat chippen. Ik dacht ook al wel zoiets, omdat je door het hogere koppel op het lagere toerental eerder aan een snelheid komt waarop de automaat hoger kan schakelen..is het zo niet? Ik ben geen monteur, maar logisch redenerend lijkt het mij zo.

Ik word er meer en meer van overtuigd dat ik in de nabije toekomst ns een bezoekje aan een 'chipper' ga maken  :D

Merci voro de info!

Koen
V70 TDI bj 1998 Automaat Exclusive Line >430d km
764 GLE bj 1990 V6 AW-71 197d km
geschiedenis: Citroen BX 1.9 TDI < 744 bj 1991 TD 190d km

Maarten

Ik zeg dat het verbruik gestegen is, omdat er beweert wordt dat je na chippen,als je rustig aan doet, zuiniger rijdt, maar dat kan ik niet bevestigen.Mijn verbruik is gestegen van 5,8 l naar de 6,3 l met de boordcomputer gemeten dan, kortom het meer verbruik is te verwaarlozen.
De laatse tank waar ik nu 600 op rij is mijn verbruik 6 l op de 100 km, dus terwijl ik dit schrijf wordt hij zuiniger, maar het meer verbruiken weegt niet op tegen het plezier dat je er van hebt.

Groet Maarten
Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!

T-5Rwin

Mooie auto's. En het verbruik? Ach een beetje hobby kost eenmaal wat....

Welkom op het forum en je zult zeker veel info kunnen vinden over alle zaken, zin en onzin ;)

Volvokoen

Oh, ik dacht dat je na chippen al minstens 1l/100km meer ging verbruiken en dat zou ik niet leuk gevonden hebben. Maar, da beetje meer verbruik is nog wel te betalen.
Allee, weer iets om aan mijn project toe te voegen: chippen.

Merci!

Koen
V70 TDI bj 1998 Automaat Exclusive Line >430d km
764 GLE bj 1990 V6 AW-71 197d km
geschiedenis: Citroen BX 1.9 TDI < 744 bj 1991 TD 190d km