remblokken welke nemen?

Gestart door Enno, 07-02-2007 16:56:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Enno

welke opties rem-blok opties heb als ik mijn remmen wil upgraden naar standaard volvo 302 mm remschijven?

- volvo standaard (long life blok ga ik van uit)
- Ferrodo DS Performance
- Ferrodo DS 2500
- Pagid?

zijn de opties die ik op dit moment ken.

Zijn er nog andere blokken aan te bevelen (niet long-life zoals Volvo die levert)....die ik kan combineren met de standaard 302mm remschijven?


Eugene

Aangezien jij lange riiten maakt is moeten de blokken ook koud goed bijten. De DS2500 is in dat geval niet echt een goede optie omdat die vergelijkbaar is met de EBC RedStuff.

Bij mij komt er aan de voorkant nooit meer OEM Volvo onder, en zeker geen longlife. Uit dat rijtje zou ik de DS Performance kiezen.

If it's not blown, it sucks...

-D©©©L-

#2
Citaat van: Enno op 07-02-2007 16:56:23
Zijn er nog andere blokken aan te bevelen (niet long-life zoals Volvo die levert)....die ik kan combineren met de standaard 302mm remschijven?
Mijn eigen keuze zou euroMevius van Project-mu zijn. Die gaan er bij mij onder met 302 mm schijven als deze (280 mm) schijven op zijn.
Er zijn dacht ik al enkelen hier die er mee rijden, ik hoor bij navraag zeer positieve berichten uit het verre-oosten.
In ieder geval redelijk betaalbaar en (van wat ik zo hoor) geven niet alteveel remstof.

Eugene

Ik heb de Mevius eronder. Ik vind het erg prettige blokken, maar koud doen ze het toch ietsjes minder dan wanneer ze warm zijn. Uithouden tijdens meerdere malen hard remmen is erg goed.

If it's not blown, it sucks...

Ludo

Citaat van: Eugene op 07-02-2007 18:41:12
Ik heb de Mevius eronder. Ik vind het erg prettige blokken, maar koud doen ze het toch ietsjes minder dan wanneer ze warm zijn. Uithouden tijdens meerdere malen hard remmen is erg goed.

dus eigenlijk niet geschikt voor de doorsnee gebruiker die 999,9% op de 'gewone' openbare weg rijd.
???

Enno

Citaat van: Ludo op 07-02-2007 18:57:54
Citaat van: Eugene op 07-02-2007 18:41:12
Ik heb de Mevius eronder. Ik vind het erg prettige blokken, maar koud doen ze het toch ietsjes minder dan wanneer ze warm zijn. Uithouden tijdens meerdere malen hard remmen is erg goed.

dus eigenlijk niet geschikt voor de doorsnee gebruiker die 999,9% op de 'gewone' openbare weg rijd.
???

Ik heb in ieder geval geen behoefte aan remproblemen in NL waarbij de remmen nauwelijks worden belast als je "mee rijdt" in het slakken tempo waarmee we geacht worden ons voort te bewegen. In mijn beleving is de kans aanwezig dat je bijna altijd met koude remmen rijdt.

Betekent dit dus dat de DS Performance remblokken (kan ik die zien als sportblokken en zachter dan de long life volvo blokken??)....de enige optie zijn?


-D©©©L-

Citaat van: Ludo op 07-02-2007 18:57:54
Citaat van: Eugene op 07-02-2007 18:41:12
Ik heb de Mevius eronder. Ik vind het erg prettige blokken, maar koud doen ze het toch ietsjes minder dan wanneer ze warm zijn. Uithouden tijdens meerdere malen hard remmen is erg goed.

dus eigenlijk niet geschikt voor de doorsnee gebruiker die 999,9% op de 'gewone' openbare weg rijd.
???

Ik kan me zo voorstellen dat het "koude blokken" probleem minder aanwezig is bij gebruik van 280 mm schijven omdat de blokken eerder opwarmen. (of maak ik nu een mega denkfout ?).  :eusa_think:

Is de hoeveelheid remstof nog een factor om rekening mee te houden ?

Als het echt gaat om gewoon nederlands verkeer waarbij de maximum snelheid nooit overschreden wordt, dan zou ik gewoon gaan voor originele schijven en blokken. goede prijs/prestatie en remt voor dat gebruik meer dan voldoende. (zeker de 302mm versie).

Waarom naar 302mm eigenlijk ?

Ludo

al is het maar 22mm groter, de 302 is een heel verschil ten opzichte van de 280.
maar als je harde blokken neemt, is het eerste effect gewoon hetzelfde, de eerste meters remmen ze niet.
op hogere snelheid is dat heel erg vreemd als je plots in de remmen moet duiken, en al helemaal als je een late remmer bent.
harde blokken leveren alleen effect als je meerdere malen vlak na elkaar écht hard gaat remmen.
de doorsnee gebruiker doet dat niet, hooguit een 3 tal keer vlak na mekaar...  eens per 4 jaar.  ::)

elianmars

#8
Ik heb de EBC Red Stuff blokken, voor en achter. Gedragen zich een beetje hetzelfde als die Mevius blokken, doen 't minder goed als ze nog koud zijn.
Maar als ze eenmaal warm zijn, doen ze 't super. Soms zelfs té goed, ABS grijpt soms snel in als ik het rempedaal intrap.

Aan de ene kan bevallen die blokken me wel, maar aan de andere kant zou ik graag iets meer remkracht hebben als de blokken koud zijn.

Ik ga binnenkort OMP blokken monteren. Gewoon eens proberen. Als die toch niet goed bevallen, gaan de Red Stuff er weer onder. Dan maar iets minder als ze koud zijn.
Als ik ze écht nodig heb, doen ze hun werk uitstekend.

Eugene

Citaat van: Ludo op 07-02-2007 18:57:54
Citaat van: Eugene op 07-02-2007 18:41:12
Ik heb de Mevius eronder. Ik vind het erg prettige blokken, maar koud doen ze het toch ietsjes minder dan wanneer ze warm zijn. Uithouden tijdens meerdere malen hard remmen is erg goed.

dus eigenlijk niet geschikt voor de doorsnee gebruiker die 999,9% op de 'gewone' openbare weg rijd.
???

Jawel, het is een minder groot verschil tussen warm en koud dan de Redstuff. Maar ideaal is het zeker niet

If it's not blown, it sucks...

elianmars

Citaat van: elianmars op 07-02-2007 22:42:27
Ik heb de EBC Red Stuff blokken, voor en achter. Gedragen zich een beetje hetzelfde als die Mevius blokken, doen 't minder goed als ze nog koud zijn.
Maar als ze eenmaal warm zijn, doen ze 't super. Soms zelfs té goed, ABS grijpt soms snel in als ik het rempedaal intrap.

Aan de ene kan bevallen die blokken me wel, maar aan de andere kant zou ik graag iets meer remkracht hebben als de blokken koud zijn.

Ik ga binnenkort OMP blokken monteren. Gewoon eens proberen. Als die toch niet goed bevallen, gaan de Red Stuff er weer onder. Dan maar iets minder als ze koud zijn.
Als ik ze écht nodig heb, doen ze hun werk uitstekend.

Ik heb de OMP blokken er nu onder liggen en wat heb ik lopen tobben met die Red Stuff blokken, zeg......
De OPM's remmen super. Bij hoge en bij lage snelheid. Zelfs bij lage snelheid kan ik ze makkelijk laten blokkeren waardoor ABS ingrijpt.

Iemand nog interesse voor zo goed als nieuwe Red Stuff blokken?  :eusa_whistle:

innocenti

Ik rij inmiddels al 4 jaar met Ferodo DS 2500 blokken. Ik heb voor deze gekozen ivm
met de vele snelweg km die ik maak. Reeds met 2de set gemonteerd omdat ik zeer
tevrede ben.

Ook in de bergen bevallen de blokken uitstekend. Orginele blokken konden het rijden
in de bergen totaal niet aan.

Eugene

Ik heb DS2500 blokken voor de AP set, maar hier komen gauw andere onder. Heb zowel gister als vandaag na (lang) trappen remblokfading gehad, en veel eerder dan ik had verwacht.

Tijd voor iets beters ::)

If it's not blown, it sucks...

Enno

Citaat van: elianmars op 25-02-2007 19:52:16
Ik heb de OMP blokken er nu onder liggen en wat heb ik lopen tobben met die Red Stuff blokken, zeg......
De OPM's remmen super. Bij hoge en bij lage snelheid. Zelfs bij lage snelheid kan ik ze makkelijk laten blokkeren waardoor ABS ingrijpt.


Ik heb sinds vandaag ook OMP blokken er op liggen......voelt geweldig aan :)....beter dan voorheen....nu moet ik ook zeggen dat er nu goodridge remleidingen opzitten en alle remvloeistof vervangen is....

Het plaatsen c.q. verwijderen van de oude remleidingen viel niet mee.....die dingen zaten achter....(2x) en voor (1x) akelig vast en zijn met de brander  >:( uiteindelijk verwijderd....

uiteindelijk is garage met vullen remvloeistof en plaatsen van blokken ongeveer 3 uurtjez bezig geweest....de remmel die ik had onder het dashboard is verdwenen....(Koppelingscylinder???)?

Achterzijde OMP blokken is dat ook nog een optie?


elianmars

Ik heb aan de achterzijde ook de OMP blokken. Ik blijf het zeggen, ze bevallen me echt heel goed. Zelfs bij lichte pedaaldruk voel ik ze al goed.
Met de standaard blokken gebeurde er helemaal niks....