remblokken welke nemen?

Gestart door Enno, 07-02-2007 16:56:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Enno

Ik heb er voorlopig maar een net ingeremd setje volvo blokken opgezet (Jurid).

Een ding kan ik er wel van zeggen. Bijten doen deze blokken niet echt.

Mijn vrouw vindt het een stuk comfortabeler als passagier. Als bestuurder heb ik liever een rem die toch wat directer aanvoelt.

tzt ga ik toch maar eens in de richting van Mevius denk ik....


Thys

Heb je je remslangen eigenlijk al opgewaardeerd naar staalomvlochten exemplaren? Heb ik nu nog niet, en ik vind de remmen nog niet echt lekker te doseren

Enno

Jep....ik heb Goodridge remslangen...

Na +/- 20 KM regelmatig geremd te hebben werd het al beter, maar ik vind de remmen veel minder prettig te doseren dan met een fast-road blok van OMP. Helaas wil ik geen OMP meer gebruiken, aangezien die wat mij betreft niet voldoen onder winterse omstandigheden.


Misha

Citaat van: Enno op 27-05-2009 19:48:45
Jep....ik heb Goodridge remslangen...

Na +/- 20 KM regelmatig geremd te hebben werd het al beter, maar ik vind de remmen veel minder prettig te doseren dan met een fast-road blok van OMP. Helaas wil ik geen OMP meer gebruiken, aangezien die wat mij betreft niet voldoen onder winterse omstandigheden.



Nieuwe blokken doen het altijd minder; gebruikte blokken van andere schijven doen het nog veel minder op gebruikte schijven, zeker als je ze niet eerst even met een vlakschuurmachine hebt bewerkt en ontvet, frictie vindt plaats op redelijk microniveau en dat sluit nu totaal niet aan.

Rij maar eens een weekje of 1 a 2, dan moet het beter zijn.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Enno

Remmen doen het al weer een stukje beter, maar sluit totaal niet aan hoe ik met V70 en 850 gewend was om te remmen. Aan de andere kant...het remt wel lekker comfortabel. De Aut. transmissie van nieuwe olie voorzien waardoor remmen & schakelen nu lekker soepel gaat ;)....


pwassink

Citaat van: Enno op 28-05-2009 17:42:39
Remmen doen het al weer een stukje beter, maar sluit totaal niet aan hoe ik met V70 en 850 gewend was om te remmen. Aan de andere kant...het remt wel lekker comfortabel. De Aut. transmissie van nieuwe olie voorzien waardoor remmen & schakelen nu lekker soepel gaat ;)....



Heb je ook ATF over je remblokken gegoten dan Enno ?  ;)
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

nickk.

Hoe erg moet je EBC yellow warm rijden? Als ik rij, rij ik meestal de boel goed warm, maar moeders moet er ook wel eens mee naar de supermarkt, is dit nog veilig? Of kan ik beter voor EBC red gaan :eusa_shifty:

TIMON

heb op de S60 racer ferodo 3000 zitten doe ik zo,n dag mee  ;D
85011940

TIMON

DS3000 ENDURANCE     2 racejes afgelopen zaterdag :eusa_whistle:

heb er nu 2500 in zitten maar zijn toch niet zo goed als de 3000 serie  ;)
85011940

swoo

#84
hoi heb cft/mevius blokken en brakemax geboorde schijven maar de schijven zijn niet meer vlak bedoel dat er sleuven in zitten
wij heeft daar ervaring mee?
wil nu nieuwe schijven erop zetten met blokken maar bedenk me wel even voor ik weer brakemax monteer met cft bloken want volgens mij vreet ie de schijf op!
als je over de schijf wrijft dan voel je gewoon geulen

gr martin

thuur

Citaat van: swoo op 03-07-2009 21:59:57
hoi heb cft/mevius blokken en brakemax geboorde schijven maar de schijven zijn niet meer vlak bedoel dat er sleuven in zitten
wij heeft daar ervaring mee?
wil nu nieuwe schijven erop zetten met blokken maar bedenk me wel even voor ik weer brakemax monteer met cft bloken want volgens mij vreet ie de schijf op!
als je over de schijf wrijft dan voel je gewoon geulen

gr martin

Je bedoelt groeven (als in een LP) in de schijven?

Waar ik dat vaak bij zie is versleten remklauwen. Maar het kan evengoed van veel te harde blokken komen.


Gr ;)

Jans Duiven

Ik heb onder de 855 ook Mevius remblokken zitten, maar daar ben ik, bij normaal gebruik,  niet echt kapot van. Je moet ze flink warm stoken voor een goed rendement.

En ja, er zitten nieuwe remklauwen op sinds ongeveer 3/4 jaar en nieuwe remschijven.

Hans

pwassink

Citaat van: Hans Duiven op 03-07-2009 23:26:12
Ik heb onder de 855 ook Mevius remblokken zitten, maar daar ben ik, bij normaal gebruik,  niet echt kapot van. Je moet ze flink warm stoken voor een goed rendement.

En ja, er zitten nieuwe remklauwen op sinds ongeveer 3/4 jaar en nieuwe remschijven.

Hans

Ligt dan blijkbaar toch aan de combi blok/schijf, heb er hier meer dan een jaar terug frisse klauwen, 302 brembo-hc schijven
en mevius blokken opgelegd en die remmen prima, schijven blijven vlak etc .
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Lampje

Ik gebruik nu een paar maanden de Hawk-blokken (HPS).

Geen sporen op mijn Maxen, geen gepiep, maar ook heel fijn, amper waarneembare remstof op de velgen.

En ze remmen als de brandweer!

Misha

Heb nu voor de 2e keer Brembo MAX en CTF blokken, maar herken het niet.
De blokken hebben direkt een goede vertraging, en dat wordt beter als ze wat warmer worden. Koud doen ze toch zeker niet onder voor gewone blokken.
Ook opgevreten schijven herken ik niet.

Ik zie wel dat ik nu met de AT veel meer slijtage heb aan de blokken.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het