remblokken welke nemen?

Gestart door Enno, 07-02-2007 16:56:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

-D©©©L-

Citaat van: swoo op 13-07-2009 13:45:49
het is toch italiaans dat spul? heb je er ervaring mee dan?

gr martin

Mevius "project mu" blokken welke verkocht worden door CTF hebben geen E-keur. Niets ernstigs (rij er zelf ook mee), maar wel handig om even te weten.
Formeel mag je ze dus niet monteren op een auto welke bedoeld is voor gebruik op de openbare weg, hij voldoet dan niet meer aan de permanente toelatingseisen.

swoo


Ludo

Citaat van: Diederick op 13-07-2009 13:44:41
Citaat van: fearless op 04-07-2007 19:09:32
Viel mij vandaag op dat de volvo remblokken bij een nieuwe leverancier weg komen. Zat weer eens een onderdeelnr. wijziging op, dus vandaar dat het me opviel.

fotootje met nieuw en oud merk. Nieuwe zou wel goedkoper zijn omdat ze uit India komen....

http://img403.imageshack.us/img403/9290/dsc00700mediumii4.jpg

merk:Roulunds

JA goeiemorgen en made in india
nou datmoet ik dus echt ff niet onder me auto hebben
bijna alles wat daar vandaan komt is troep

Als deze blokken in Nederland gefabriceerd zouden worden, onder dezefde naam, moeten ze aan dezelfde eisen voldoen dan in ieder ander land.
Of is ook alles wat (in opdracht van Volvo) uit NL komt, ook troep. ???



Denk dat er méér mis is, tussen de oren, van diegene die dit zo hard roept.   :P

;D


swoo

heb de mevius blokken genomen met de brembo max schijven kijken hoe het bevalt maar wat mij op valt aan die blokken dat ze erg afgeschuind zijn waarom doen ze dat want je hebt minder remblok op de schijf nu

gr martin

058ovlov

Zit deze "discussie" met aandacht te lezen omdat mijn blokken ook op aan het raken zijn, zit nu Volvo standaard onder.

Wat ik graag wil is:

- niet te duur
- remmen warm en koud goed (bergweggetjes en Autobahn)
- weinig last van fading
- remstof mag overvloedig zijn

Wie komt er met het beste advies, want ik zie door de bomen het bos niet meer :eusa_wall:!

Ludo

Citaat van: 058ovlov op 05-09-2009 18:45:41
ik zie door de bomen het bos niet meer :eusa_wall:!

Het is nochtans niet moeilijk hoor.
Gewoon standaard Volvo...

Enno

Volvo is een mooi compromis...ware het niet dat ze bij mij toch te veel mijn remschijven opvreten....maar enge situaties zoals met OMP heb ik nog niet meegemaakt met Volvo....

Ludo

Citaat van: Enno op 05-09-2009 21:22:02
Volvo is een mooi compromis...ware het niet dat ze bij mij toch te veel mijn remschijven opvreten....

Had je dan kartonnen remschijven?.

:eusa_doh:

razorx

Citaat van: Ludo op 05-09-2009 20:43:25
Citaat van: 058ovlov op 05-09-2009 18:45:41
ik zie door de bomen het bos niet meer :eusa_wall:!

Het is nochtans niet moeilijk hoor.
Gewoon standaard Volvo...
Inderdaad. tuurlijk er bestaat beter en duurder. Maar Volvo heet het e.e.a. met de jaren geupgrade.

OK er is beter, Misha is hier o.a. goed op de hoogte mee.

Maar de laatste Volvo varianten zijn goed, niet duur en fading, oude klacht, geen punt.

Vorig jaar twee stevige noodstops op de Autobahn moeten maken van 170 naar 0, vrijwel vlak achter elkaar. Geen punt.

Let wel op dat de onderdeelnummers in Vadis zwaar achterhaald zijn.
Je dealer kan je hierbij helpen.

Wil je nog meer dan kan dat ook, maar dan wordt het uitzoeken.