3000 toeren max en beroerd lopen van de motor

Gestart door quaint, 11-02-2007 23:51:12

Vorige topic - Volgende topic

frekko

hallo begrijp dat alle codes betreffende de motorelectronica nu goed blijven
als dat zo is moet je het in de mechanica zoeken of in delen die geen codes opslaan zoals een overslaande ontsteking
maar zal als ik jou was zeker distributie timing controleren als die een tandje scheef staat zal hij ook niet goed lopen
kijk ook eens in je gasklep huis als die heel zwart is rond de gasklep kan een reinigings beurt ok wonderen doen maar dat heeft geen betrekking op het niet op toeren komen vanb je motor

succes

Turboooh

Citaat van: quaint op 27-02-2007 00:30:06
. Kan dit de (een oorzaak zijn dat ik niet boven de 3000 toeren uitkom. (soms bij heel heel rustig gasgeven kom ik naar de 5000 toeren.

Dit probleem heb ik ooit met een andere auto gehad, blikje injector cleaner erbij en hij deed het weer prima. Als ik te snel het gas intrapte dan leek het wel of ie verzoop.

quaint

Vandaag inlaatspruitstuk weer in elkaar gezet. Alles schoongemaakt en weer op juiste wijze gemonteerd. Gasklep schoon, vacuumslangen schoon, oliescheider schoon etc.

MAAR HELAAS, probleem nog steeds aanwezig.

Bij gasgeven tot 2500 toeren geen probleem. Auto rijdt rustig en niets vreemds te horen. Bij volgas op hoger dan 3000 toeren valt het toerental steeds terug van 3000 naar 2500 toeren, geen vermogen. Soms bij heel rustug gasgeven kan ik 5000 toeren halen maar daarna valt hij ook direct terug.

Codes geven geen aanwijzing (op de B1 na)

Wat zou er aan de hand kunnen zijn. En dan specifiek met betrekking tot het toerental en het vermogen.

Graag hulp aan een eenzame en radeloze klusser

quaint

rody

Ludo

quaint

a1 111
a2 111
a3 444
a5 geen code
a6 111
a7 111

wim300

katalysator stuk/dicht waardoor de motor zijn uitlaatgassen niet kwijt kan?

quaint

Heb ik een katalysator op mijn GTL 2.5 20V uit 1993?

quaint

De motortoerental wisselt van 3000 naar 2500 en dan weer terug.

)()()sT

Citaat van: quaint op 08-03-2007 18:48:51
Heb ik een katalysator op mijn GTL 2.5 20V uit 1993?

Jazekers...

Ik wens je veel suc6 met het opsporen van de oorzaak  :-\

quaint

bedankt voor de tip

maar kan ik hierdoor niet meer toeren maken dan 3000 bij volgas en schommelt daardoor het toerental??

wim300

als de katalysator dicht zit komt de motor niet op toeren.

quaint

240.000 km.

en wat ik gek blijf vinden is dat de auto tot 3000 normaal rijdt. bij volgas of half volgas geef hij problemen en bij heel langzaam gasgeven kom ik tot 5500 toeren.