3000 toeren max en beroerd lopen van de motor

Gestart door quaint, 11-02-2007 23:51:12

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

Citaat van: quaint op 25-02-2007 23:47:57
lijkt me weer de kou in te gaan, nu met jas en alles resetten.

dat had je nog niet gedaan na montage van de nieuwe LMM?.

:eusa_wall:

Ludo

Citaat van: Ronbroek op 25-02-2007 23:55:34
A3 4.4.4 = Stroomtoevoer naar de kleppen in het hydr aggreg ontbreekt
lees de rest zelf maar ff in dit linkje   ;D

http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=15927.0

ABS controller solderen.  :evil:

ronbroek

1-3-2 en 1-3-4 heb ik ook, maar ik ben pas met de kachelweerstand beziggeweest

Moet ook alles eerst nog ff resetten

quaint

In de B kan ik alleen B1 raadplegen en niet B5 of de andere B's . Is dit standaard voor een GLT 2.5 20 V uit 1993

ronbroek

Niet overal zit een connectortje in, ik kreeg ook niet op alle conectors contact, k weet alleen niet
meer welke dat waren

ronbroek

Mag dit onderdeel voorzichtig schoongemaakt worden ?

thuur

Citaat van: Ronbroek op 26-02-2007 00:19:43
Mag dit onderdeel voorzichtig schoongemaakt worden ?

http://img251.imageshack.us/img251/4198/lmmev1.jpg

Nou, HEEEEEEL voorzichtig dan ;D

Zonder gein, kijk echt heel goed uit. Wattenstaafje met alcohol en zachtjes wrijven totdat er geen zwart meer vanaf komt. Maar veel verschil ga je niet merken met een benzinemotor. Bij een diesel vaak wel.

Voor de heer met de 13 (:eusa_shifty: :o) foutcodes: resetten, morgen rijden en dan horen we graag welke er nog overblijven ;)

Gr 8)

quaint

Thuur, goedemorgen.

Mijn auto start wel maar zodra ik hem in de versnelling (automaat) zet slaat hij bij gas geven af. Stationair laten lopen is dat ook goed of moet je echt een stuk rijden? Ik ga hem straks resetten, kan ik ook andere B's lezen. Het liefst B5, deze werkt bij mij niet.

Barry

thuur

Citaat van: quaint op 26-02-2007 10:10:46
Thuur, goedemorgen.

Mijn auto start wel maar zodra ik hem in de versnelling (automaat) zet slaat hij bij gas geven af. Stationair laten lopen is dat ook goed of moet je echt een stuk rijden? Ik ga hem straks resetten, kan ik ook andere B's lezen. Het liefst B5, deze werkt bij mij niet.

Barry

A1, A2 en A7 zijn voldoende voor dit probleem, ga er maar van uit dat de rest separate of oude problemen zijn.

Als hij afslaat onder dezelfde omstandigheden als waarmee het gezeur begon, dan lijkt me dat wel voldoende. Dan hoef je niet extra moeite te gaan doen om nog een blokkie om te gaan.

Gr ;)

quaint

Vanavond toch weer even gekeken naar mijn auto en een stukje gereden. Hij slaat niet meer direct af bij het wegrijden. De auto rijdt op zich vrij rustig en ik hoor geen gekke dingen. ECHTER hij maakt niet meer dan 3000 toeren bij vol gas. Alles is normaal bij rustig gasgeven. Bij volgas ineens een hoop geplof bij 3000/3500 toeren. Stationar loopt hij terug tot 850 toeren en houdt deze in het begin niet vast maar na 10 minuten rijden wel. Soms 1200 toeren en na gasgeving valt hij weer terug naar 850 toeren.

Gisterenavond foutcodes uitgelezen;
A1     1.1.1
A2     1.2.1
A3     4.4.4
A7     1.1.1

B1    1.3.2 / 1.3.4  /  1.3.5 /  2.3.1 /  4.1.1  /  4.1.3  / 4.1.4  / 4.1.6 / 4.1.8

Nu na rijden en reset;

A1  1.1.1
A2  1.1.1
A3  4.4.4.
A5  doet niets
A6  1.1.1
A7  1.1.1

B1  blijft knipperen ????
B rest doen niets

Lamda lampje blijft branden.

Een hele verbetering met gisterenavond of NIET ??

Mijn problemen nog Lamba lamje / toerental / B1

thuur

Lijkt me eerder een vervuilde stationairregelaar en gasklep dat stationair lopen.

De foutcode zit in de ABS controller, die kun je makkelijk doorsolderen.

Vwb toeren maken: Staat de motor wel op tijd??

Gr :-\

quaint

Stationairregelaar en gasklep ga ik woensdag schoonmaken. ABS controller komt later.

Ik weet niet of hij op tijd staat. Ik weet nog niet hoe ik dit moet controleren. Kan dit de (een oorzaak zijn dat ik niet boven de 3000 toeren uitkom. (soms bij heel heel rustig gasgeven kom ik naar de 5000 toeren.

thuur

Citaat van: quaint op 27-02-2007 00:30:06
Stationairregelaar en gasklep ga ik woensdag schoonmaken. ABS controller komt later.

Ik weet niet of hij op tijd staat. Ik weet nog niet hoe ik dit moet controleren. Kan dit de (een oorzaak zijn dat ik niet boven de 3000 toeren uitkom. (soms bij heel heel rustig gasgeven kom ik naar de 5000 toeren.

Soms wel? Ow, dan controleer de complete ontsteking maar! Bougies, verdeelkap en rotor altijd vervangen als de historie onbekend is, kabels als ze beschadigd zijn en bobine als alles vervangen is maar de kwaal blijft.

Gr ;)

Ludo

Citaat van: thuur op 27-02-2007 00:31:54
Soms wel? Ow, dan controleer de complete ontsteking maar! Bougies, verdeelkap en rotor altijd vervangen als de historie onbekend is,

...en een vers luchtfiltertje.

quaint

ik heb de bougies, kabels en verdeelkap en rotor net vervangen. Luchtfilter zal ik schoonspuiten. Mijn vraag blijft wel staan, waarom draait de motor maar 3000 toeren. Heeft dat een specifieke oorzaak???

Barry