Weer een brandstofpomp?

Gestart door GeertG, 13-02-2007 13:41:59

Vorige topic - Volgende topic

GeertG

Tsja, het gaat er dus naar uitzien dat het inderdaad de benzinepomp is wat volgens de eerste vermoedens financieel erin hakt ??? :-\ . Maar wie weet is het wel de aansturing daarvan (Marco ? ? ?)  ::) en gaat het misschien meevallen (of is dit ijdele hoop?).

Even terugkomend op hoe auto aan praat kreeg: dacht in verleden al een keer op gas gestart te hebben maar lukte eerst vanavond niet. Normaal start die op benzine en schakelt direct over op gas.
Heb wel geprobeerd om direct na omdraaien sleutel op knopje te drukken zodat groen lampje gaat branden en dan starten maar zo lukte het dus niet. Ook accu werd steeds zwakker......

Na vanalles gecontroleerd te hebben (zoals hier al vermeld staat) toch maar kabel ertussen op weg naar huis. In 2 gezet en op contact en koppeling laten komen maar niets (rood lampje, dus benzine).
Vervolgens knopje ingedrukt en weer hetzelfde en toen lukte het wel en auto reed op gas.

Thuis aangekomen en Maikel ( :eusa_clap:) naar huis. Auto aan gelaten en stukje gaan rijden (accu moest ook weer beetje bijladen). Flink doorgetrokken (even dld) en naar huis en in garage gezet. Toen ultieme test en op benzine geschakeld. Na enkele seconden  :( .................... uit dus  :-\
Gelijk op gas gezet en weer gestart wat lukte maar daarna hetzelfde ritueel.

Nogmaals duidt het erop dat het (aansturing?) brandstofpomp is.
Ga zo Ludo's advies nogmaals proberen om iets anders op gas te starten.............

*edit* spelfoutje
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

mehn

Eugene heeft laatst zijn brandstofpomp vervangen  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

thuur

..door een modelletje goedkoper dan Volvo origineel ;D

Gr ;)

GeertG

Net weer geprobeerd (na zo'n 3 uurtjes stil gestaan te hebben) om weer op gas te starten wat in tweede instantie lukte (Dank Ludo ;)). Niet echt makkelijk maar het lukte toch. Ook maar effe rondje gereden.
Waarom dit laat in middag niet lukte weet ik niet.....

Wel nog iets raars: toen ik vanmiddag thuis kwam zei ik het al tegen Maikel: motor liep niet echt lekker, beetje haperend. Toen ik terugkwam van rondje rijden bleek dat stationair toerental gedaald was naar ca. 400-500.
Effe kapje losgeschroefd en wat aan slangetjes geduwd en ook kabel ietsje strakker. Opeens toerental stationair weer naar normaal 800-900. Heb kabel weer iets losser gedraaid en toerental bleef gelijk. Misschien dat het starten op gas daardoor vanmiddag niet lukte en nu wel  :eusa_think:

Morgen toch zsm informeren naar controle of andere brandstofpomp.
(wijlen NBP V70R LPi)

thuur

Citaat van: GeertG op 13-02-2007 22:53:56
...
Effe kapje losgeschroefd en wat aan slangetjes geduwd en ook kabel ietsje strakker. Opeens toerental stationair weer naar normaal 800-900. Heb kabel weer iets losser gedraaid en toerental bleef gelijk. Misschien dat het starten op gas daardoor vanmiddag niet lukte en nu wel  :eusa_think:

De gaskabel bedoel je?

Dan zal je stationairregelaar vervuild zijn. Een relatie met het niet starten op gas zie ik niet.

Gr ;)

Eugene

Citaat van: thuur op 13-02-2007 22:45:35

Gr ;)

Die maakt alleen "iets" meer geluid dan een originele ;)

If it's not blown, it sucks...

thuur

Citaat van: Eugene op 14-02-2007 00:10:30
Citaat van: thuur op 13-02-2007 22:45:35

Gr ;)

Die maakt alleen "iets" meer geluid dan een originele ;)

Ach, daar is zat voor te krijgen ;)

Gr 8)

Clapton

Even een vraag, is het mogelijk om een gebruikte benzinepomp te monteren, als dat het euvel was, want die moet toch goedkoper zijn als een nieuwe.

Eugene

Citaat van: Clapton op 14-02-2007 00:17:51
Even een vraag, is het mogelijk om een gebruikte benzinepomp te monteren, als dat het euvel was, want die moet toch goedkoper zijn als een nieuwe.

Uiteraard

Clapton

Citaat van: Eugene op 14-02-2007 00:20:35

Uiteraard

mijn dealer is uiterest inventief en schappelijk met zijn prijzen als je geen bon wil, indien interesse PB me dan even

GeertG

Citaat van: thuur op 13-02-2007 22:56:57
Citaat van: GeertG op 13-02-2007 22:53:56
...

De gaskabel bedoel je?

Dan zal je stationairregelaar vervuild zijn. Een relatie met het niet starten op gas zie ik niet.

Gr ;)

Jep, de gaskabel.
Maar wel ook de vacuumslangetjes (zo heten ze toch) wat aangeduwd en gecontroleerd. Lijkt net of die toch sissen maar kon weer niets ontdekken. Wellicht eens zo'n spuitbus van het werk mee waarmee je lekken zo ziet  wanneer je slangetjes inspuit ::)
Maar goed, probleempje van stationair lopen was dus zo weg.

Is zo'n stationairregelaar makkelijk zelf schoon te maken (vroeg hij voordat zoekfunctie is gebruikt  ;D) ?
(wijlen NBP V70R LPi)

GeertG

Citaat van: Clapton op 14-02-2007 00:26:41
Citaat van: Eugene op 14-02-2007 00:20:35

Uiteraard

mijn dealer is uiterest inventief en schappelijk met zijn prijzen als je geen bon wil, indien interesse PB me dan even

Dank je voor de info (zie ook PB) !
En Eugène ook bedankt voor je PB !

Gisteren belde )()()sT ook al en hem even gevraagd hoe service is en wat mogelijk is bij de broer van de Volvo-dealer. Garage ligt erg dichtbij en schijnt dat ook eea mogelijk is (incl vervangend vervoer).
Dus vanochtend even wat belletjes plegen na vergadering op werk (oh ja moet ook nog vandaag  :-X   ;D) en hopelijk een snelle oplossing (er is mogelijk een heel goede optie  ;))
(wijlen NBP V70R LPi)

thuur

Citaat van: GeertG op 14-02-2007 07:49:20
Is zo'n stationairregelaar makkelijk zelf schoon te maken (vroeg hij voordat zoekfunctie is gebruikt  ;D) ?

Ja.

Doe maar zoeken ;D

Gr 8)

Eugene

Citaat van: GeertG op 14-02-2007 08:20:46
en hopelijk een snelle oplossing (er is mogelijk een heel goede optie  ;))

Alles werkt weer, maar het was me een heel gedoe. Na veel proberen en test bleek de pomp niet overleden, daarna weer wel maar uiteindelijk deed ie het weer (maar niet op de "volledige" snelheid). Erg vaag verhaal wat uiteindelijk veel meer tijd gekost heeft dan nodig. Nog gedacht aan kabelbreuk, maar na het wisselen van Relais 103 bleek dit niet het geval... enz. enz. :-\

Wat een half uurtje zou duren liep uit op een hoop zoekwerk en denkwerk, maar we hebben em weer gefixed 8)

Clapton

Citaat van: Eugene op 15-02-2007 00:22:26
Citaat van: GeertG op 14-02-2007 08:20:46
en hopelijk een snelle oplossing (er is mogelijk een heel goede optie  ;))

Alles werkt weer, maar het was me een heel gedoe. Na veel proberen en test bleek de pomp niet overleden, daarna weer wel maar uiteindelijk deed ie het weer (maar niet op de "volledige" snelheid). Erg vaag verhaal wat uiteindelijk veel meer tijd gekost heeft dan nodig. Nog gedacht aan kabelbreuk, maar na het wisselen van Relais 103 bleek dit niet het geval... enz. enz. :-\

Wat een half uurtje zou duren liep uit op een hoop zoekwerk en denkwerk, maar we hebben em weer gefixed 8)

Gaaf dat samenwerken !  :eusa_clap: