Electrische ramen C70

Gestart door viking_in_shorts, 28-02-2007 10:47:06

Vorige topic - Volgende topic

viking_in_shorts

Al een paar keer gehad dat zekering 15 doorbrandde. Na deze een paar keer vervangen te hebben, gisteren mn auto weggebracht naar de garage. Want zonder zekering 15 kan ik niet m'n cab. naar beneden krijgen.

Deze garage heeft me zojuist de verteld: ze willen 100 euro hebben voor het zoeken van de fout, en erbovenop nog eens 800 euro voor de reparatie - de motor van het electrische raam is kapot.

Moet ik dat zomaar slikken? Zijn er alternatieven? Is dat een redelijk bedrag voor een dergelijke reparatie?

Clapton

Citaat van: viking_in_shorts op 28-02-2007 10:47:06
Al een paar keer gehad dat zekering 15 doorbrandde. Na deze een paar keer vervangen te hebben, gisteren mn auto weggebracht naar de garage. Want zonder zekering 15 kan ik niet m'n cab. naar beneden krijgen.

Deze garage heeft me zojuist de verteld: ze willen 100 euro hebben voor het zoeken van de fout, en erbovenop nog eens 800 euro voor de reparatie - de motor van het electrische raam is kapot.

Moet ik dat zomaar slikken? Zijn er alternatieven? Is dat een redelijk bedrag voor een dergelijke reparatie?

Heeft de reparatie niet te maken met de werkuren die ze erin moeten steken, en ligt daar niet de mogelijkheid om het goedkoper voor elkaar te krijgen ?

viking_in_shorts

Citaat van: Clapton op 28-02-2007 10:52:52
Heeft de reparatie niet te maken met de werkuren die ze erin moeten steken, en ligt daar niet de mogelijkheid om het goedkoper voor elkaar te krijgen ?

Hij rekende bijna sek 6000 voor alleen de motor (=650 euro) en de rest montage kosten.... 
(trouwens, kosten zijn wat hoger: sek 7800 =850 euro)

Clapton

Citaat van: viking_in_shorts op 28-02-2007 10:57:14
Citaat van: Clapton op 28-02-2007 10:52:52

Hij rekende bijna sek 6000 voor alleen de motor (=650 euro) en de rest montage kosten.... 
(trouwens, kosten zijn wat hoger: sek 7800 =850 euro)

als je een onderdeelnummer hebt kan er ook in Nl en Belgiê en misschien Duitsland gechecked worden wat daar de kosten zijn en mogelijkwijs een gebruikt exemplaar, al zal dat moeilijk zijn denk ik.

viking_in_shorts

Citaat van: Clapton op 28-02-2007 11:03:26
als je een onderdeelnummer hebt ...

Ik kan zo snel in vadis twee verschillende nummers vinden, maar ik zal als ik de auto ophaal ook naar "hun" nummers vragen:

8611389 of 8626127

Het verschil tussen deze twee is 8611389 is voor CH 16518, en 8626127 is voor CH 16519.
Ik heb geen idee wat  CH 16518 / CH 16519 is.

thuur

De eerste is voor auto's t/m CHassisnummer .....16518, de tweede vanaf .....16519.

Motortje kun je ook op de sloop halen en zelf vervangen. Helemaal geen moeilijke klus.

Gr ;)

viking_in_shorts

Citaat van: thuur op 28-02-2007 15:49:34
De eerste is voor auto's t/m CHassisnummer .....16518, de tweede vanaf .....16519.

Motortje kun je ook op de sloop halen en zelf vervangen. Helemaal geen moeilijke klus.

Gr ;)

Ook enig idee of er ergens een handleiding voor te vinden is :eusa_pray:

Brambo67

Citaat van: viking_in_shorts op 28-02-2007 16:17:42

Ook enig idee of er ergens een handleiding voor te vinden is :eusa_pray:

Als je wilt kan ik je helpen aan plaatje van hoe je de binnenpanelen van een V70 deur afhaalt. Volgens mij verschilt dit niet veel van een C70. Daarna zie je denk ik vanzelf hoe e.e.a. er uit ziet
RRRRRRRRRRRRRRRRRRR forever!

viking_in_shorts

Hmm .. van www.volvo-forums.com de volgende quote afgehaald:

Citaat van: topdwn,Aug 18 2005, 02:18 AM
Turns out that a window motor is warranted. But, a motor is just one component of a "window cassette" which is basically an assembly containing all of the parts that move the window up and down, motor, regulator, tracks, cables, everything except the glass itself.
Since I have other problems with the window besides just the motor, and the tech. recommends replacing the cassette, the warranty company get an easy out by "Thats not in our list of covered components."
How nice for them.
[snapback]13734[/snapback]

@ Thuur - dat verhaal van 't motortje: weet je zeker dat dat voor een C ook waar is?

Jammer genoeg vaker deze prijs tegengekomen, op t web :eusa_eh: Maar als ik alleen de motor kan vervangen, dan ga ik daar wel even voor zitten. Als het de hele casette is (waar ze hierboven naar verwijzen) dan misschien toch maar bij de dealer laten doen?

thuur

Motortje kun je inderdaad apart losnemen. 3 Schroeven en de stekker losmaken, that's it. Je ziet het vanzelf wel.

Als je wilt ombouwen van handmatig naar motorisch dan moet je dat hele paneel vervangen, maar ik ben nog geen x70 tegengekomen met zwengels...

Er staat een hele duidelijke methode op dit forum, met goede foto's, over hoe je het deurpaneel losneemt.

Gewoon doen 8)

Gr ;)

viking_in_shorts

Citaat van: thuur op 28-02-2007 17:58:33
Motortje kun je inderdaad apart losnemen. 3 Schroeven en de stekker losmaken, that's it. Je ziet het vanzelf wel.

Nou, dan gaan we maar eens uitzoeken hoe een sloop heet in het zweeds, waar ze zitten, en of ik daar motortjes los kan kopen! 

tenks!

Citaat van: thuur op 28-02-2007 17:58:33
Als je wilt ombouwen van handmatig naar motorisch dan moet je dat hele paneel vervangen, maar ik ben nog geen x70 tegengekomen met zwengels...
Ombouwen naar handm ..... :eusa_hand: =>  :eusa_sick: =>  :eusa_snooty:

thuur

Ik zie dat de cabrio een andere bevestiging kent dan de overige modellen. Maar volgens mij nog steeds los te halen, want het motortje is apart te bestellen.

Gewoon goed kijken en niets forceren ;)

Gr 8)

Emiel

Raammechanisme van een C70 is gruwelijk duur. Is een giga-cassette. Daar zit een hele boel stevigheid van de deur in. Zonder mechanisme kan je de deur zo dubbel vouwen... ::)

Afstellen is ook een enorme leuke klus.

thuur

Citaat van: Emiel op 28-02-2007 22:01:18
Raammechanisme van een C70 is gruwelijk duur. Is een giga-cassette. Daar zit een hele boel stevigheid van de deur in. Zonder mechanisme kan je de deur zo dubbel vouwen... ::)

Afstellen is ook een enorme leuke klus.

Maar het motortje is toch wel los te halen van het stangenstelstel?

Gr ???

Tamarzilla

Voor de V70 weet ik het niet, maar in de 480, maar ook in diverse andere merken, is de motor er af te halen en te vervangen.

Succes met zoeken en vervangen
T5, rica getuned