inhouden in de bocht..........

Gestart door big ben, 28-02-2007 18:14:37

Vorige topic - Volgende topic

big ben

:( hallo mensen,

Het is me vandaag alweer overkomen >:( net als ik over de autobaan rijd, en ik zit in zo'n invoeg bochtje :P dan houd de 20v in......dwz net of er geen benzine meer is :-\ ben ik de bocht weer uit dan gaat ie als de brandweer. Heb er vorig jaar wel een nieuwe pomp ingezet met brandstoffilter (ter info). Gisteren even lmm schoon gemaakt met alcohol, dus wie heeft er nog meer opties??? zodat ik het kan oplossen voor dat ik echt ergens stil kom te staan :eusa_hand:

Grt ben

Misha

Slechte hoogspanningsleidingen die dan net metaal raken/overslaan ?
Slechte aarding/contacten op ontstekingsdelen ?

Met wat water en in het donker zie je dat vrij duidelijk.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

big ben

Citaat van: Misha op 28-02-2007 20:18:12

wat bedoel je daar mee??? ??? ben nog al een leek :'( ;), hoe en wat kan ik het beste controleren??, om achter de oorzaak te komen.

Misha

Citaat van: big ben op 28-02-2007 20:52:39
Citaat van: Misha op 28-02-2007 20:18:12

wat bedoel je daar mee??? ??? ben nog al een leek :'( ;), hoe en wat kan ik het beste controleren??, om achter de oorzaak te komen.
Een leek die zelf zijn brandstofpomp en filter vervangt en even de LMM schoonmaakt met alcohol ? :eusa_think:

In het donker zie je de vonken mooi, dus motorkap open, auto laten lopen en flink schommelen en kijken naar kritische delen:

Bobine zelf aan de aansluitingen (maar lijkt me sterk)
de kabel van bobine naar verdeler - hangt wellicht los, en raakt of raakt bijna een metalen deel ?
en de kabels van verdeler naar onder de motordeksel -erg krap langs het metaal allemaal.

Is het trouwens bij alle bochten ? of alleen naar links of naar rechts ?
Heb je het dan over het filter in de pomp (de theezak ) ? of ook over het eventuele brandstoffilter verderop ?

En dan natuurlijk het beruchte relais 103... maar dat weet Claudia alles van  ;)

thuur

Citaat van: Misha op 28-02-2007 21:01:35
En dan natuurlijk het beruchte relais 103... maar dat weet Claudia alles van  ;)

:eusa_naughty:

103 is uitvallen, boem, pats, afgelopen. Inhouden is wat anders.

Tank is wel vol als dat gebeurt?

Gr :-\

big ben

Ja ik ben een leek goed forum he!! :D heb toen een revisie setje gekocht bij Elferink, was toen alleen de pomp, maar weet niet of het daar wel aan ligt???

Nu ik er zo over nadenk........het zijn tot nu toe de rechter bochten :o dus wat moet ik het eerste checken?

@ Thuur  neu.....denk zo'n 10 a 15 ltr peut, in de tank

thuur

Doet ie het ook met een volle tank?

Gr ;)

big ben

Citaat van: thuur op 28-02-2007 21:17:44
Doet ie het ook met een volle tank?

Gr ;)

???????????? ??? ??? nog niet geprobeerd, (geef me een hind!!) ;)

Turbobiker

De Tussenpaus

big ben

Misha

Citaat van: big ben op 28-02-2007 21:25:07
:-* :-* hint!!!!!!!!!!!

Nou vooruit dan maar.

Rij naar een benzinepomp (herken je aan de pompen die er staan, meestal een afdak).
Vaak staat er iets van Shell of zo boven met een gele schelp als logo.

Stop je auto voor een pompt waar Euro 95 bij staat.
Open je benzinedeksel met de daarvoor bestemde knop.

Volg dan de handleiding die op de pomp staat: meestal komt het neer op het van de pomp nemen van de vulslang, het in de tankdopopening hangen nadat je de dop heb verwijderd, en het inknijpen van het handvat. Er stroomt brandstof in je tank. Hou de hendel ingedrukt tot de vulbeveiliging de pomp uitschakelt. Dit kan wel tot zo'n 70 liter !
Hang de slang terug, plaats de dop op de juiste manier terug en sluit het klepje.
Onthoudt het pompnummer en ga naar de kassa om af te rekenen.

Je hebt nu een volle tank !

O ja: neem genoeg geld mee, benzine kost al gauw meer dan een euro per liter !

Emiel

Met 10/15 liter valt de mijne ook stil (doordraaier A12>A30). Als het een rechterbocht is gaat alle brandstof naar links...pomp zit rechts...

big ben

Citaat van: Emiel op 28-02-2007 22:03:58
Met 10/15 liter valt de mijne ook stil (doordraaier A12>A30). Als het een rechterbocht is gaat alle brandstof naar links...pomp zit rechts...

:eusa_wall: :eusa_wall: dat ik daar nog niet aan gedacht had!!

Turbobiker

Maar dat lijkt me op zich niet de oorzaak. Ik neem dat soort bochten ook niet al te langzaam (vraag maar aan Claudia ::) ) en heb er nog nooit last van gehad. En ik rijd net iets vaker met een brandend brandstoflampje dan goed zou zijn...
De Tussenpaus

big ben

Wie weet nog meer oorzaken??