inlaatspruitstuk en olieafscheider vraagje

Gestart door quaint, 03-03-2007 16:08:03

Vorige topic - Volgende topic

quaint

kan iemand mij vertellen waar de m12 onder het inlaatspruitstuk zit. ook zou ik graag willen weten met hoeveel boutjes hij vastzit. met name de meest linkse inlaat.

zit hij erg vast of moet hij er makkelijk afkunnen.

bedankt voor een snel antwoord, dan kan ik namelijk snel verder met de klus.

quaint

Jeroentjuh

Zit ook een steun onderop het inlaatspruitstuk hè. Peilstok er ook uit. Onderste boutjes hoeven er niet helemaal uit, losdraaien is voldoende.

quaint

steun in het midden?

quaint

gevonden

Re:inlaatspruitstuk demonteren
« Antwoord #46 Gepost op: 10-08-2004 20:36:01 »    Antwoord met citaat
heb je eigenlijk wel alle boutjes eruit?

er zitten er 5 bovenop en 4 onderop die je er maar 10 slagen uit moet draaien hè?

quaint

dus 4 en 3 ipv 5 en 4??

hoe gaat linksonder het makkelijkst eruit????

Jeroentjuh

Met goed passend gereedschap ;D

quaint

ja, daar was ik ook achter alleen is mij al twee keer dop 10 in een zwart gat gevallen!!!!!!!!!

blijven proberen

quaint

eindelijk gelukt met een pijpsleuteltje.

Hoe krijg ik de olieafscheider los, komt er olie uit lopen??

quaint

olie afscheider los. totaal dichtgeslibt onder

quaint

Kan iemand mij vertellen hoe een olieafscheider werkt. Waar wordt de olie gescheiden en welke functies hebben de verschillende slangen. Ik heb namelijk het idee dat de aansluitingen op het blok droog staan. Uiteraard omdat er een dichtgeslibd was maar moet hier olie door lopen. Hoe ver gaat de inspectie. Moet ik ook het kanaal in het blok proberen schoon te maken.

Graag hulp.

Quaint (een eenzame klusser)

Joachim1

Komt geen olie uit als het goed is en als alle slangen/openingen gewoon
vrij zijn is het goed.
Ik heb de onderste en bovenste aansluitingen in het blok een beetje
schoon gemaakt+pot en slangen,verder kun je er wijnig aan doen volgens mij en hoe het
werkt in die olieafscheider tja?

quaint

thanks,

rechts onder het inlaatspruitstuk is ook iets bevestigd. Een soort pompje die iets in het spruitstuk regelt. Wat is dit en welke functie heeft het.

Joachim1

Denk dat je de benzine drukregelaar bedoeld?

quaint

ik bedoel de vacuumpot die een handel in het inlaatspruitstuk bedient. zie de onderstaande foto

Jeroentjuh

De 20V heeft een variable inlaatspruitstuk (zit een klep in) en die wordt met dat ding bediend....