Rood

Gestart door Gmid, 04-03-2007 14:31:47

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Citaat van: Gmid op 27-07-2007 00:38:11

- Luidsprekers hoedeplank vervangen voor volvo exemplaren

Heb je die nog niet? Worden af en toe aangeboden op eBay (Engeland en Duitsland vooral).

Verder:  :eusa_clap: :eusa_clap:

Gmid

Afgelopen week eindelijk de radio vervangen. De spullen lagen al enige tijd te wachten, maar nu eindelijk begonnen.

Zo zag het er oorspronkelijk uit. Een nette pioneer radio. Deze is er bij aflevering, of vlak na aflevering in 92 ingezet, en werkt nog steeds netjes. Compleet met pioneer speakers in deuren, hoedenplank, en pioneer wisselaar in de koffer.

Alles eruit getrokken, en eerst grote schrik. Teveel draden, teveel stekkers, en te veel kleurtje.

Thuur aan z'n mouw getrokken, die had nog wat overzichtjes liggen

Daaruit bleek dat 1 van de twee stekkers (de linkse op de wirwarfoto) gewoon op de originele volvo aansluiting ging. De andere stekker ging op de aansluiting die normaal naar de volvo versterker gaat. Dat laatste had ik niet in de gaten. Alles netjes aangesloten, maar alleen geluid uit de tweetertjes in het dash. Ergens klopte iets niet.

Op zoek naar een versterkertje dus. Aangezien een gedeelte van dit radio spul uit Emiels wagen kwam, ook meer even gevraagd of er per ongeluk nog de versterker in zit. En waarempel. De zwaarste volvo versterker die in 1992 te krijgen was. Compleet met alle kabels en toebehoren. Eén schroef en twee stekkers later werkte het naar behoren.

Van voren ziet het er nu zo uit

De wisselaar en de pioneer speakers zijn nog niet vervangen. Dat gaat deze week gebeuren als ik daar tijd voor heb.

Overzicht rood.
Volvo C30 '12

ewing

Ziet er goed uit Geert. Alleen bespeur ik wat 'sluikreclame' op de foto....Hero Fruit2Day  ;D

Taranis

Citaat van: Gmid op 13-08-2007 13:55:46
De zwaarste volvo versterker die in 1992 te krijgen was. Compleet met alle kabels en toebehoren. Eén schroef en twee stekkers later werkte het naar behoren.

Maakt dat veel verschil qua klank of niet geprobeerd zonder? Bij mij is ie er uit gehaald door de vorige eigenaar (bedankt nog), een zoektocht langs een aantal sloperijen heeft nog niets opgeleverd  :-\
Een nieuwe kost 303 euro excl btw bij de dealer, dat is me iets teveel.

fearless

Stoere radio, retro komt weer helemaal in.  :eusa_dance:  erg netjes.

Gmid

Citaat van: Taranis op 13-08-2007 17:39:22
De zwaarste volvo versterker die in 1992 te krijgen was. Compleet met alle kabels en toebehoren. Eén schroef en twee stekkers later werkte het naar behoren.

Maakt dat veel verschil qua klank of niet geprobeerd zonder? Bij mij is ie er uit gehaald door de vorige eigenaar (bedankt nog), een zoektocht langs een aantal sloperijen heeft nog niets opgeleverd  :-\

Zonder komt er simpelweg geen geluid uit. De 708 heeft een 2 x 8W ingebouwde versterker. Dat is dus net genoeg voor de tweetertjes in het dash. Wil je uit de rest van de 4 of 6 speakers ook geluid hebben, dan heb je gewoon een losse versterker nodig. Zo is het volvo systeem nu eenmaal opgebouwd. Vooral dit antieke spul.

Bij de 708 kun je kiezen tussen een CD401 om de wisselaar te bedienen of een equalizer op diezelfde plek. Best grappig dat componenten systeem, maar ook erg beperkt.
Volvo C30 '12

Emiel

Veel plezier ermee Geert!

Gaat ie nu ook harder?

Gmid

nee.. hij is nu zwaarder geworden..

maar die van jou gaat nu wel harder als het goed is. weight reduction.  ;D ;D

of bedoel je het volume?

Thanks alot emiel!!!  :eusa_clap:
Volvo C30 '12

Taranis

Citaat van: Gmid op 13-08-2007 19:22:44
Citaat van: Taranis op 13-08-2007 17:39:22

Zonder komt er simpelweg geen geluid uit. De 708 heeft een 2 x 8W ingebouwde versterker. Dat is dus net genoeg voor de tweetertjes in het dash. Wil je uit de rest van de 4 of 6 speakers ook geluid hebben, dan heb je gewoon een losse versterker nodig. Zo is het volvo systeem nu eenmaal opgebouwd. Vooral dit antieke spul.

Bij de 708 kun je kiezen tussen een CD401 om de wisselaar te bedienen of een equalizer op diezelfde plek. Best grappig dat componenten systeem, maar ook erg beperkt.

Ik heb de SC805 en op zich gáát het wel zonder versterker, maar super is het niet bepaald ::)

Gmid

'k Heb er per ongeluk nog eentje gekocht. Ik was op zoek naar een hele rits onderdelen, en die heb ik gevonden. Alle onderdelen zitten nog aan elkaar, en het was nog gewoon rijdbaar. Zelfs mét APK.  ;D

Wat hier in zit, en wat overgezet gaat worden is het volgende:

- Volvo hoedenplankspeakers, achterdeur speakers, dashboard speakers.
- Lemans sportstuurtje
- elektrische bediening bestuurderstoel
- volvo origineel alarm (met nette ab's inc volvo logootje zelfs nog ongesleten aanwezig)
- Electronic Climate Control

Misschien kom ik onderweg nog meer dingen tegen die overgezet kunnen worden, onderdelen die beter zijn, of opties die ik nog niet erin heb zitten. Maar dat kom ik komende paar zaterdagen vanzelf tegen.

Ik heb in ieder geval weer wat te doen.

Overzicht rood.

Volvo C30 '12

Duell

Aha, daarom dus.....  veel succes ermee  ;D

thuur

Ik dacht dat ie rood was ???

Gr ;D

M a r c

Geert heeft duidelijk iets met rode GLT's...  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

fearless

Citaat van: M a r c op 21-09-2007 17:57:37
Geert heeft duidelijk iets met rode GLT's...  ;D

Hele mooie orginele GLT's.   :eusa_shhh:

Gmid

Verheug me nu al op de foto van de Rode GLT, met daarachter een autoambulance met een iets kleinere Rode GLT erop.   :eusa_whistle:
Volvo C30 '12