V70 Tdi kopen?

Gestart door volvomarcel, 29-04-2003 23:59:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

volvomarcel

Ik wil een V70 tdi uit 1997  kopen met 270.000 km op de teller. zijn er nog zwakke plekken waar ik op moet letten?

denkweb

#1
Distributieriem
Roest in wielkassen
Deurscharnieren (knoepgeluiden) en (contact)sloten
Onderhoudshistorie aanwezig?
Uitlaat (spruitstuk en einddemper)
Geen overbodige roetuitstoot? (zou nagenoeg geen olie moeten gebruiken).
Koppeling (zit deze niet helemaal onderin)
Zijn er geen airbags uitgeklapt ooit en niet vervangen maar teruggestopt? (hechtnaden in dashboard/stuur).
Werkt de tankdop vergrendeling nog via de AB?
Werkt de stekkerdoos bij de trekhaak naar behoren?
Staat een evt. trekhaak op het kenteken bijgeschreven?
LPG installatie? Even checken of dit ook op kenteken zo is.
Informeer bij de politie aan de hand van het kenteken of daar nog problemen met de auto zijn (ontvreemd?).

Alles in orde? TOP!
Laat ze dan de auto even wassen en de tank volgooien, op naar de volgende Volvo 850 meeting!!!

Een goede tip is nog altijd (zie elders op het forum) een onafhankelijke keuring laten uitvoeren (ANWB?). Dit kost vaak rond de 100 euro maar dan weet je ook 90% van alle gebreken te vinden! Veel garages betalen de keuringskosten terug als er veel gebreken geconstateerd worden, dus je zou een dergelijke afspraak met de verkopende partij kunnen overwegen!

volvomarcel

Juist, de standaard controles dus welke eigenlijk voor elke auto gelden, maar zijn er nog speifieke zwakke plekken ????

Peter

Deze auto (v70 tdi) werd laatst nog 'beoordeeld' tijdens een programma op een zaterdagmiddag  (rtl 4 of 5). Het oordeel over de auto was dat deze zeer betrouwbaar is en dat alleen het tijdig vervangen van de distributieriem erg belangrijk is.

Ik heb inmiddels ruim een half jaar een 850 tdi  en deze bevalt prima.

gr. Peter


volvomarcel

weet iemand welke intervallen de timingriem heeft? de stand staat nu op 260.000

denkweb

100.000 - 120.000max. naar wat ze me wijsgemaakt hebben :-)

Watje

Ik heb er een tijdje geleden ook eentje gekocht met 118000km en is altijd perfect onderhouden geweest.  Maar als ik een beetje veel doortrek, komt er redelijk wat roet/rook uit.  Moet ik me dan zorgen beginnen maken ?

ed

Nee. Deze motoren (een turbodiesel in het algemeen) is niet vrij van rook. Daarnaast verloopt de timing van de inspuitpomp een beetje, waardor het roken iets toeneemt.
Lekker mee doorijden. Je zou wel de afstelling van de pomp kunnen laten controleren voor de zekerheid.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

850Tdi

ook mijn idee.....of je moet lager in de toeren blijven  ;)
Life offers one guarantee
If you don't win you lose!

volvomarcel

inmiddels mee naar zuid frankrijk geweest en rijdt heerlijk, ook de kruiscontrol is een uitkomst. Alleen op een steile klim begon de temparatuurmeter richting het rode te lopen. de auto was vol bepakt en de airco stond vol aan, maar is dat dan normaal???

mikev70

goedendag/avond,

ben nieuw hier en heb een vraag.

ik wil een V70 2.5 tdi station/estate aanschaffen, waar moet ik op letten ??
ik heb er een op het oog van 1999 met 160000km op de teller.


alvast bedankt.

groeten,

Mike.

s©ub@

#11
wat wil je nou weten? ik denk niet dat je zo vrienden maakt hier op dit forum trouwens...

maar ik zal je op weg helpen: GEBRUIK DE ZOEKFUNCTIE EENS!!!
er zijn al diverse topics over aankoop van een 850/V70 geweest, doe daar je voordeel mee

en dit is een forum; geen chatbox...
als je onmiddelijk reactie wilt kun je eens kijken op de chatbox van het forum; zijn op dit moment 6 personen actief zo te zien...
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

mikev70

had de werking nog niet helemaal door vandaar die twee posts, was in de tussentijd al aan het zoeken op 't forum. ;D

s©ub@

no offense taken ;)

eerst ff kijken hoe een forum werkt in het vervolg he? ;)
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

mikev70

ik zit normaal gesproken op porscheforum.nl , en daar heb je na het posten van een nieuw bericht , niet meteen een reply schermpje, was dus even verwarrend. ben via een on going topic over de t5r hier terecht gekomen.

maar goed waar het mij om gaat is wat nou de zwakke punten zijn van deze auto's. wat ik tot nu toe heb gevonden is , ophangpunten boven kant motorblok(maar was geloof ik bij de benzine uitvoering) en nog iets van een verstopte carter ontluchting..

nog meer puntjes ???