Accu er een tijdje af: erna even een "slechtere" stationaire loop?

Gestart door )()()sT, 04-03-2007 22:37:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

scania164

Hallo
Dit is nomaal omdat de computer weer moet inleren!

Gr Chris

-D©©©L-

Andersom kan ook;

Na een luchtfilterwissel was ik vergeten de temperatuur sensor op de luchtinlaadbuis weer aan te sluiten.
Gevolg: bij warm weer en warme motor sloeg ie nog wel eens af zodra hij naar stationair moest (en dat is vaker dan je denkt bij een automaat). Dit werd door het her-aansluiten van de sensor niet anders.

Accu er een tijdje af gehad, en weer aangeprikt (nadat de rest van de klussen klaar was, dus zeker 4 uur eraf). En het te langzaam stationair lopen was weg !  ;D
andere werkzaamheden hadden er weinig mee van doen; completer distributie+waterpomp+hele multiriem handel.

Ludo

Citaat van: scania164 op 26-06-2007 22:49:42
Hallo
Dit is nomaal omdat de computer weer moet inleren!

Gr Chris

Chris, wat moet de computer dan weer inleren. ???

scania164

Ludo
Hij zal eerst op zijn basis gegevens lopen en je hoort hem dan steeds beroerder lopen omdat hij waarschijlijk van alle sensoren signalen/waarden ontvangt die hij weer gaat verwerken om vervolgens weer bij te regelen.
Dit is me nu al meerdere malen opgevallen als je de massa klem er langer af hebt gehad.
Bv Als je dat gedaan hebt en je gaat dan continu op lpg rijden dan zal hij na een paar dagen op benzine heel beroerd lopen en gaan stinken na langere periode.(tijdens de start en bij overschakelen)
Als je gewoon gelijk op benzine een stuk gaat rijden en dan pas op lpg heb je daarna geen problemen meer.
Het is eindelijk hetzelfde als dat je aan/uit zet maal x keer dan loopt hij ook beroerd.(als je de massa eraf gehad hebt)
Hij heeft dan zoals ik het noem niet ingeleerd.
Dit is bij lpg computer hetzelfde,beide zelflerend.

Gr Chris

Ludo

ik weet niet hoor.
een computer die iets moet inleren?, het lijkt me stug.
de gegevens die daarin zitten gaan echt niet verloren omdat de accu of een componentje even word losgehaald hoor.

bij de lpg is dat omdat die computer een aantal parameters bevat, die na een reset de basisstand terug moet aannemen/ingeleerd moet worden, bv van het stappenmotortje...

scania164

#20
Dan heeft gmto waar ik cursus heb gehad het toch aan alle cursisten verkeerd uitgelegd.........

groeten chris

hanszelf

Citaat van: Ludo op 27-06-2007 10:19:59een computer die iets moet inleren?, het lijkt me stug.
de gegevens die daarin zitten gaan echt niet verloren omdat de accu of een componentje even word losgehaald hoor.
bij de lpg is dat omdat die computer een aantal parameters bevat, die na een reset de basisstand terug moet aannemen/ingeleerd moet worden
Dat verklaart dan niet waarom mijn auto na een poosje stroomloos te zijn geweest ook op benzine ontzettend slecht liep. Eerste keer dat me dat gebeurde schakelde ik normaal over op gas en heb nog bijna 1,5 dag last gehad; tweede keer heb ik hem een minuut of 5-10 op benzine stationair laten pruttelen en toen liep-ie weer min of meer normaal (ook op gas).

Hans
Tot voor kort: 854 2.5 10V AUT. '94
Necam LPG-injectie, Deltamil airco, Xenon

)()()sT

Zoals ik toen al meldde... na een kilometertje of 5 gereden te hebben en nog een kwartiertje laten lopen was alles weer als vanouds....

Volvo 850 Eindhoven

bij mij houd het probleem aan :'( nu al weer zon 2000 km verder en nog steeds het te3rug vallen na remmen. kan haast niks anders zijn dat het met de elektronica te maken heeft is namelijk echt onstaan na het los koppelen van de accu :eusa_wall:

maar bijna weekeinde en dus tijd om er naar te kijken ;D
Volvo S70R (silver snail) geexporteerd naar Duitsland
hier voor een BMW f650GS 800cc special edition in de plaats gekomen.

scania164

hallo

Misschien accu nog eens loskoppelen en daarna eindje rijden.
Kan maarzo dat het dan goed is....

Suc6 gr Chris

Volvo 850 Eindhoven

gister avond gereden en viel me nog iets op wanneer me toerental terug valt dimmen mijn koplampen ook, en in eens bedacht ik me zou dit met het veroudere van mijn accu of miss mijn dynamo te maken kunnen hebben?

:angel:
Volvo S70R (silver snail) geexporteerd naar Duitsland
hier voor een BMW f650GS 800cc special edition in de plaats gekomen.

rody

Citaat van: Volvo 850 Eindhoven op 01-07-2007 11:27:24
gister avond gereden en viel me nog iets op wanneer me toerental terug valt dimmen mijn koplampen ook, en in eens bedacht ik me zou dit met het veroudere van mijn accu of miss mijn dynamo te maken kunnen hebben?

:angel:

meet eens de boordspanning bij draaiende motor met een multi-meter aan de accu. normaal met dimlicht toch 14v.

denk toch dat je het in het laad-circuit moet zoeken. heb je soms zware versterkers voor hifi ingebouwd?

Volvo 850 Eindhoven

heey rody bedankt voor je reactie maar het probleem is verholpen, (zware hifi zal het hem niet doen heb 2 accu's + condensator)

het lag overigens aan een paar dingen

slangetje van stationair regelaar was poreus,
accu versleten,
en de gasklep nog 1 keer goed gereinigd.

daarna accu aangesloten, 2 min duurde het voor ik er iets van mertke en3 min later was het probleem 100% weg ;D kan nu weer goed rijden en claxoneren (waar alles door begon)
Volvo S70R (silver snail) geexporteerd naar Duitsland
hier voor een BMW f650GS 800cc special edition in de plaats gekomen.

)()()sT

Bij mij afgelopen week weer hetzelfde "euvel"

Koppelingwissel, dus accu 2 dagen eraf. Daarnaast had mijn monteur de auto gestart, garage in, en afgezet (het starten-kort lopen-afzetten syndroom  ;D)

Toen ie klaar was kreeg ie het monster niet aan de praat; na lang doorstarten kwam ie, met grote wolken benzinewalm, weer pruttelend tot leven. Na een paar honderd meter liep ie weer normaal.
Ik merkte echter wel dat ie stationair wel nog even een tijdje wat lager liep. Nu is alles weer als vanouds.

8)

koosunger

Achteraf blijkt het spanningsloos maken er niets mee te doen te hebben!
Wat bleek de oorzaak? in de zwarte gebogen 'buis' die op het gasklephuis gemonteerd zit, zit een haaks 'pijpje' gemonteerd (bajonet) hierop zit een vacuumslang gemonteerd. Omdat het gaatje in dit haakse pijpje compleet
dichtgeslibd zat, deed het vacuumslangtje dus geen dienst. Dit open gemaakt en de machine draait weer een 150 toeren extra !