Stationair toerental

Gestart door thuur, 05-03-2007 12:30:53

Vorige topic - Volgende topic

Estate 2.3 Turbo

Ik mis de onderste van de drie rubberen afdichters vlak bij waar de regelaar zit
Je hoort er ook echt lucht onder druk uitlopen
Kan je die profesorisch afdichten?
Sinds dien werkt mijn turbodruk meter ook niet meer

thuur

Citaat van: Estate 2.3 Turbo op 06-01-2008 15:52:11
Ik mis de onderste van de drie rubberen afdichters vlak bij waar de regelaar zit
Je hoort er ook echt lucht onder druk uitlopen
Kan je die profesorisch afdichten?
Sinds dien werkt mijn turbodruk meter ook niet meer

Ik denk dat het slangetje van de turbodrukmeter juist van die plek is afgevallen....

Gr :eusa_think:

Estate 2.3 Turbo

Thuur ik kan je wel zoenen............
Was dus op zoek naar een doppie terwijl de slang voor mijn neus los lag........
Ideaal dit forum  online dienstverlening !  :eusa_clap:

Asolex

Toch nog een vraagje. Bij mij zakt alleen het toerental als ik start na het tanken. En alleen dan. Duurt ca 5 sec en dan loopt hij weer normaal. Soms lijkt het of hij net niet blijft lopen. Ondertussen is de beninepomp ook al vervangen dus daar ligt het niet aan. Enig idee?

Alex
T5R: Meer Aso dan Solex

thuur

Citaat van: Asolex op 06-03-2008 20:37:53
Toch nog een vraagje. Bij mij zakt alleen het toerental als ik start na het tanken. En alleen dan. Duurt ca 5 sec en dan loopt hij weer normaal. Soms lijkt het of hij net niet blijft lopen. Ondertussen is de beninepomp ook al vervangen dus daar ligt het niet aan. Enig idee?

In volgorde: Stationairregelaar, lekkende injector, drukregelaar.

Gr ;)

Christian850

Stationair toerental tussen 1000 - 1100..

Lees dat hier om en nabij de 850 normaal is... Acceptabel of waarschijnlijk lekke vacuumslang?

thuur

Is dit niet duidelijk genoeg?

Citaat van: thuur op 05-03-2007 12:30:53
Stationair lopen onze 850's en x70's 850 (+/- 50) toeren stationair.

8<

LET OP: Een te hoog stationair toerental wordt meestal veroorzaakt door een vacuumlekkage! Klik hier voor een beschrijving.

Gr ???

Red Devil

iedere keer als ik of de accu los heb gehad of zoals vandaag de ecu een tijdje er uit heb gehad zakt het toerental tot 500. Als ik vervolgens de stappenmotor los haal en schoonmaak is het toerental weer normaal. De stappenmotor is nu meermaals conform instructie van Thuur schoongenmaakt. Mag ik er langzaam aan gaan denken dat deze zijn beste tijd heeft gehad?

zo ja, nieuwe en een goede via een Stiba sloperij?

thuur

Als ie na 3x reinigen nog niet goed werkt is het tijd voor een nieuwe. Ze gaan niet heel vaak kapot, dus een gereinigde tweedehandsje kan een optie zijn.

Gr ;)

Red Devil

Vreemd is wel dat het alleen gebeurt als de stroomtoevoer onderbroken is geweest. Zoals vandaag de ecu. Kan het bijvoorbeeld ook aan de ecu liggen of is dit een duidelijk geval van stappenmotor. Zolang ik de stroomtoevoer niet onderbreek doet hij het gewoon goed.

Alleen als ik dan de ecc op ontwassemen zet en ik trap tijdens een rit de koppeling in duikt hij weer na 500 toeren maar regelt een en ander binnen 5 a 6 seconden weer bij. Met de middelste knop op auto is er geen probleem.

haasje

Als je ecu enige tijd zonder stroom is geweest, gaan alle waardes verloren. De eerste paar keer daarna is de ecu de waardes aan het herleren.

Christian850

Citaat van: thuur op 26-04-2009 15:55:05
Is dit niet duidelijk genoeg?

Citaat van: thuur op 05-03-2007 12:30:53
Stationair lopen onze 850's en x70's 850 (+/- 50) toeren stationair.

8<

LET OP: Een te hoog stationair toerental wordt meestal veroorzaakt door een vacuumlekkage! Klik hier voor een beschrijving.

Gr ???

Nou ja 't scheelde zo'n 200 rpm, leek me niet denderend veel. Daarom ook de vraag of dit acceptabel is  ;)
affiin, zal eens even op onderzoek uit gaan

nico1

kan dit probleem niet je lucht massa meter wezen dan,  ik heb namelijk ook deze problemen
carbon blauw das mijn volvo nou

thuur

Citaat van: nico1 op 18-12-2009 09:44:14
kan dit probleem niet je lucht massa meter wezen dan,  ik heb namelijk ook deze problemen

Een defecte LMM kan je stationair toerental behoorlijk laten 'dansen' (tis vrij ritmisch dan). Maar als je nu eerst je stat.reg. schoonmaakt ben je veel goedkoper uit als de LMM niet defect bleek.

Gr ;)

ricks41

Allen, bedankt voor de duidelijke uitleg --> printen en naar mijn monteur! (Ben zelf niet zo technisch). Ik hoop dat dit EINDELIJK mijn ergenis kan wegnemen want dit verpest toch wel een beetje het rijgenot van mijn roffel.
Keep you guys posted.

Ps. veel rijplezier en km's gewenst voor jullie roffels voor 2010.

Rick