Stationair toerental

Gestart door thuur, 05-03-2007 12:30:53

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Gewoon je eigen rijstijl hanteren. Daarop gaat de computer dan de optimale waardes berekenen zodat je de beste mix hebt van vermogen, verbruik en uitstoot.

Gr ;)

The Demon

Nou daar zijn we weer hoor :-[

De hele week op benzine gereden en een mooi stationair.
Ga ik vanmiddag LPG tanken, kwam niet eerder in de buurt van een pomp, behalve de Texaco die ongeveer 10 cent duurder is dan de rest.
Getankt, rij weg (op benzine), schakel over naar gas en rij van Hoofddorp naar Haarlem, stationair iets onrustig, terugvallen naar 5 a 600 en daarna bijregelen naar 900 ongeveer, dus netjes.
Na een korte stop bij de supermarkt (ongeveer 20 minuten) starten en HOPPA gelijk weer 1400 toeren  >:( >:(
Zou het dan in mijn lpg-installatie zitten?
Dat is een Vialle verdamper gebeuren.

Groet,
The Demon.

thuur

Controleer goed op vacuumlekkages. Als een lekkage te groot is kan de ECU het niet meer bijregelen via de stappenmotor. Op gas (conventionele installatie) zal hij dan verhoogd stationair draaien, op benzine probeert hij het nog te regelen maar gaat eigenlijk nergens over. Als de lekkage na de gasring (venturi) zit dan zal er ook meer gas in de motor gaan.

Op benzine doet ie het wel gewoon?

Gr :eusa_think:

Jack v

Zou dit niet hetzelfde geval kunnen wezen als van Ludo, Thuur:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,25815.0.html
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Jack v

verburgh

Citaat van: Jack v op 09-03-2011 18:23:35
EVAP:
http://www.850turbo.be/temp/koolfilter.jpg
Ding gewoon weg halen alleen maar last van  ::)

Snap alleen niet wat dat met stationair te maken heeft ???

The Demon

Zoals ik al zei, heeft Olijfje de hele week op benzine goed stationair gelopen.
Met de oude stappenmotor (VDO) was het zowel op gas als op benzine zoals ik al eerder beschreef.
Met de nieuwe (Bosch) op gas 1400 Rpm, en op benzine dus gewoon 850/900 Rpm.

Groet,
The Demon.

The Demon

Waar zit dat kool filter

verburgh

Ludo

Je schrijft dat ie het op benzine goed doet.
Dan moet je niet bij het koolfilter zijn.

Vacuumlekkage zoals Thuur schrijft, éérst uitsluiten.

Jack v

De slang die vanaf de regelaar naar de buis op de gasklep loopt wel goed vast gezet. Dit kunststof pijpje is niet zo hard en vervormd zomaar.

mini r53 works

Ik heb sinds kort een 2.0 R. Deze is (nog) niet op LPi. Met een koude motor loopt hij keurig stationair, maar na een half uur rijden en een opgewarmde motor loopt het toerental alleen maar verder op (van 1500 tot 1800 rpm). Iemand enig idee waar ik zou moeten beginnen met zoeken?

Jack v

Citaat van: mini r53 works op 18-07-2011 21:44:18
Ik heb sinds kort een 2.0 R. Deze is (nog) op LPi. Met een koude motor loopt hij keurig stationair, maar na een half uur rijden en een opgewarmde motor loopt het toerental alleen maar verder op (van 1500 tot 1800 rpm). Iemand enig idee waar ik zou moeten beginnen met zoeken?
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,17942.msg993937.html#msg993937

mini r53 works

Valt niet mee op een iPhone..... Ik wou juist zeggen dat hij NIET op LPi staat. Maar vergat dat ene essentiële woord. Hij is dus op benzine, terwijl voorgaande discussie over gas gaat. Of geldt daarvoor gewoon hetzelfde? Ik vind de motor persoonlijk ook heel lui? Misschien de ontsteking?

Jack v

check eerst je vacuumgebeuren.