Wat is jouw K-waarde (roet) bij APK?

Gestart door tdidude, 05-03-2007 16:06:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Garfield

13 en nog een beetje !  :evil:
Ik had de auto voor een onderhoudsbeurt & APK langsgebracht en ze gevraagd om te kijken of de auto niet een beetje veel rookt.

"Ja maar meneer, dat doen ze allemaal"

"Ja dat weet ik, maar dit lijkt me wel wat erg veel, kijk er toch maar eens naar"

De luchtmassameter bleek defect te zijn.
Inmiddels zit de waarde rond de 1,8 en kan ik weer vooruit !

Overigens was de beurt toch al even heel wat duurder dan verwacht, want het klapperen rechtsvoor dat ik sinds enkele weken hoorde, bleek een defecte schokbreker te zijn en als klap op de vuurpijl is er nog een dag (!) gesleuteld aan het vervangen van twee keerringen. Een van die keerringen lekte olie vlakbij de distributieriem dus dat was niet fijn, maar gelukkig was de distributieriem nog niet geraakt door de olie.

Pfff ... 3000 euro armer  >:(
Groet, Arvid
Zakelijk: Audi A4 Avant 2.0 TDI Aut. (2006)
Privé: Volvo V70 2.5 TDI Aut. (1998)

elianmars


Garfield

€ 2822,30 incl. BTW om precies te zijn.

Hiervoor is gedaan:
- Complete beurt incl. alle vloeistoffen vervangen en APK
- Complete schokbreker rechtsvoor incl. veerschotels onder en boven
- Nieuwe distributieriem (hij lag er toch af en voor € 43,- ex BTW hoef je het dan ook niet te laten)
- Vervangen krukas keerring (1 dag arbeid)
- Nieuwe luchtmassamater (€ 211,- ex BTW)
- Airco opnieuw gevuld incl. fluor om lekkage op te sporen (zal de verdamper wel zijn  :( )
- Div. overige kleinere zaken plus materiaal (lampjes, pakkinkjes, spanrol, oliefilter, etcetera).

In totaal € 1494,99 incl. BTW arbeid en de rest is onderdelen.

Een ongelooflijk grote hoeveelheid geld, maar de auto doet het weer perfect.
Verder kreeg ik nog een jaar Volvo assistance gratis en de auto was piekfijn schoongemaakt van binnen en buiten.
Ik ben op zich supertevreden, de auto is echt weer als nieuw.
Voor de vakantie laat ik vrijwel zeker nog een nieuwe voorruit zetten en twee nieuwe voorbanden erop, en ik vrees dat ik in de herfst aan een nieuwe airco-verdamper moet. Maar dat ga ik denk ik zelf doen.
Vroeger deed ik alles zelf, maar daar heb ik tegenwoordig geen tijd en ruimte meer voor.
Groet, Arvid
Zakelijk: Audi A4 Avant 2.0 TDI Aut. (2006)
Privé: Volvo V70 2.5 TDI Aut. (1998)

RRRRR_Ramon

Pas gekeurd maar wat de K-waarde was....... ??? Geen idee, zal Ed eens vragen  ::)  ;D
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

elianmars

Citaat van: Garfield op 28-06-2008 14:26:35
€ 2822,30 incl. BTW om precies te zijn.

Hiervoor is gedaan:
- Complete beurt incl. alle vloeistoffen vervangen en APK
- Complete schokbreker rechtsvoor incl. veerschotels onder en boven
- Nieuwe distributieriem (hij lag er toch af en voor € 43,- ex BTW hoef je het dan ook niet te laten)
- Vervangen krukas keerring (1 dag arbeid)
- Nieuwe luchtmassamater (€ 211,- ex BTW)
- Airco opnieuw gevuld incl. fluor om lekkage op te sporen (zal de verdamper wel zijn  :( )
- Div. overige kleinere zaken plus materiaal (lampjes, pakkinkjes, spanrol, oliefilter, etcetera).

In totaal € 1494,99 incl. BTW arbeid en de rest is onderdelen.

Een ongelooflijk grote hoeveelheid geld, maar de auto doet het weer perfect.
Verder kreeg ik nog een jaar Volvo assistance gratis en de auto was piekfijn schoongemaakt van binnen en buiten.
Ik ben op zich supertevreden, de auto is echt weer als nieuw.
Voor de vakantie laat ik vrijwel zeker nog een nieuwe voorruit zetten en twee nieuwe voorbanden erop, en ik vrees dat ik in de herfst aan een nieuwe airco-verdamper moet. Maar dat ga ik denk ik zelf doen.
Vroeger deed ik alles zelf, maar daar heb ik tegenwoordig geen tijd en ruimte meer voor.

Ik ben blij dat ik een hoop zelf kan. Wat ik niet zelf kan, laat ik door een andere Volvo liefhebber doen. Scheelt een boel centen, hoor.

Konstant

Gekeurd op 26 juni 2008 205K

K=2,18 Met 10L olie in het blok. >:(

hathü

#36
En ook
Citaat van: hathu op 20-09-2007 11:21:24
Weet ik niet, ook niet gevraagd, belangrijker dat ie met afgedopte EGR glansrijk door de APK keuring is gekomen.
Opnieuw met de complimenten van de APK monteur  glansrijk geslaagd voor het apk papiertje.
Kosten,  kleine beurt(volgens Volvo boekje), APK/roetmeting en tegelijk maar een Bosch mobiliteitsgarantie afgesloten 162 euro. ;D