Inhouden boven de 4000rpm

Gestart door HeZz, 07-03-2007 13:48:30

Vorige topic - Volgende topic

HeZz

Mijn Volvo V70R uit 1998 houdt in boven de 4000RPM.
Bij lagere toeren tallen is er niets aan de hand.
Brandstof filter zit er een kleine 40dkm in dus die zou nog wel OK moeten zijn.
Heeft iemand dit weleens gehad? en zo ja wat kan het zijn. :eusa_think:
Graag hoor ik jullie mening

Groetjes Danny
Looking 4 a V70N

thuur

Hoe is het met de ontsteking gesteld?

Gr ;)

Ludo

Citaat van: HeZz op 07-03-2007 13:48:30
Brandstof filter zit er een kleine 440dkm in dus die zou nog wel OK moeten zijn.

440.000.  ???
die word normaal vervangen bij 90.000.

;D

HeZz

Oops dies is 40dkm geleden vervangen, bij 120.000 km.
En hoe kan ik controleren hoe het met de ontsteking is gesteld?
Looking 4 a V70N

Roy V70R

Citaat van: Ludo op 07-03-2007 13:54:16
Citaat van: HeZz op 07-03-2007 13:48:30
Brandstof filter zit er een kleine 440dkm in dus die zou nog wel OK moeten zijn.

440.000.  ???
die word normaal vervangen bij 90.000.

;D

Ik mag toch hopen dat Danny 44.000km bedoelt.
@Danny,
Laat je brandstofdrukregelaar eens nakijken, heb zo het idee dat ie niet genoeg brandstof krijgt. :eusa_think:

Groeten Roy
850 GLT - 855 T5 - V70R

HeZz

K brandstofdrukregelaar, zal ik naar laten kijken.
Ik ga 20 maart naar me schoonvader (garage houder) en dan ga ik ff lekker sleutelen. kijk ik gelijk naar de dingen die jullie me aandragen.
Boven de 4000rpm begint het net leuk te worden, en dan hapert hij. :-\
Looking 4 a V70N

thuur

Citaat van: HeZz op 07-03-2007 14:06:37
En hoe kan ik controleren hoe het met de ontsteking is gesteld?

Wanneer voor het laatst vervangen:

- bougies
- verdeelkap
- rotor
- bougiekabels

Wat is de algehele staat (gaaf, beschadigd, etc.) en de leeftijd (op de kabels in gele letters)?

Gr ;)

HeZz

De bougies heb ik er de laatste beurt nog uit gehaald, en waren in orde. Maar ik zal ze voor de zekerheid nog eens controleren. Ik zal gelijk naar de gesteldheid van de verdeelkap/rotor en kabels kijken en eventueel vervangen. Ik denk dat dit er al vanaf 1998 opzit.
De bougiekabels heb ik net ff bekeken en daar staat in het geel 98 04 op, dus die zijn vanaf het begin niet vervangen. de rest zal ook van die datum zijn.

Gr Danny
Looking 4 a V70N

Eugene

Dan begin maar eens met het vervangen van kabels, rotor, verdelerkap en een setje frisse bougies. 99% zeker dat het probleem dan verholpen is.

If it's not blown, it sucks...

HeZz

Zeker? Ik hou je eraan :)
Ik zal jullie op de hoogte houden
20 maart ga ik sleutelen, gelijk airco nakijken en opvullen en wiellager RV vervangen.
Ik hoef gelukkig alleen de inkoopprijs van de materialen te betalen, maar toch een smak geld
Looking 4 a V70N

Joachim1

Wel dikke R rijden en een wiellager/verdeler rotor/kabels/bougies en
wat gas voor je airco een smak geld vinden?en ook nog ex  ;)
Het zal er wel een stuk mooier van moeten gaan lopen als alles nog
niet vervangen is since 98  ;D
Veel plezier met sleutelen.

HeZz

Tsja ik wil gewoon voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
En ik rij al heel lang Volvo dus ik ben niet gewend aan veel onderhoudskosten ::)
Maar idd is het gelukkig ex, en de uren hoef ik ook niet te betalen

Lucky me ;D
Looking 4 a V70N

Roy V70R

Als alle onstekingsdelen vanaf 1998 niet zijn vervangen, dan zou ik dat zeker doen.
Maar ik twijfel of de onsteking het probleem is, want anders zou ie onder de 4000 toeren er ook problemen mee moeten hebben.......mischien nog wel eerder. :eusa_think:
Ik gok toch op een brandstof probleem. :eusa_think:

Greetz Roy

p.s. laat hier wel even weten wat het was.
850 GLT - 855 T5 - V70R

Emiel

HeZz

@Emiel
Ik tank altijd Esso euro 98.....Ik werk bij de Esso als operator dus krijg lekker 10% korting :)

@ Roy v70r
als de onstekingsdelen het volgens jouw mss niet zijn....waarom zou ik ze dan moeten vervangen, omdat ze oud zijn? moet ik dan ook mijn stoel vervangen? dies even oud maar doet het nog wel en zit prima.

Ik ben best bereid om dingen te vervangen, maar dan moeten ze wel kapot zijn. ik ga ze niet vervangen omdat ze oud zijn. Mss als je wat betere argumenten hebt zal ik erover denken. Onder de 4000rpm loopt hij gewoon als nieuw.

Nou ik heb iig genoeg om te controleren....brandstof systeem en het hele ontstekings systeem. ik hou jullie op de hoogte.

Greetz Danny
Looking 4 a V70N