Banden combinatie

Gestart door drdre, 07-03-2007 21:32:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

drdre

Hallo allemaal,

Ik heb een setje gebruikte banden gekocht en laten monteren. 2 x Michelin Pilot Rialto en 2 x Michelin Pilot Sport. Ik weet dat de Sports sneller slijten, maar welke zouden jullie voor en welke achter leggen en waarom?

Jan_D.

Banden met de meeste mm's profiel achter.
Maar wel hetzelfde type op één as!


Paul-S70R

HEt meeste profiel moet nog steeds op de aangedreven as...!

flap

Op moment dat je het beste profiel vooraan hebt zitten, dan breekt die eerder uit aan de achterkant.
over het algemeen is andersom (wegglijden over de voorwielen) voor de meesten onder ons gemakkelijker te controleren.
Bij mij liggen de banden met het meeste profiel dus achteraan en dat bevalt uitstekend.
Bij nieuwe banden verhuizen de achterbanden dan naar voren.

Paul-S70R

Je breek heus niet zomaar uit aan de achterkant! Tenzij je op gladialen rijdt. De aangedreven wielen hebben de meeste grip nodig. een goede garage zal je dat altijd adviseren!!!

Ricardo

De Belgische VTB -Vab (automobilistenbond) en Touring wegenhulp adviseren anders ook verschillende dingen :eusa_hand:. Ik zet altijd de beste vanachter omdat ze dang langer meegaan.

Eugene

Citaat van: Paul-S70R op 08-03-2007 17:59:58
Je breek heus niet zomaar uit aan de achterkant!

Dan heb je nog nooit hard gereden in een 850/x70 ;)

If it's not blown, it sucks...

Snellebaksteen

Ik wou net zeggen; gister stond ik nog bijna achterste voren ::)
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Paul-S70R

Jullie doen maar wat je wil oke!

Jan_D.

Citaat van: Paul-S70R op 08-03-2007 17:53:24
HEt meeste profiel moet nog steeds op de aangedreven as...!

Liever wat minder tractie dan verrassingen achter! En uitbreken kan die echt wel; zolang het nog "rustig" gaat, voel je dat moment redelijk aankomen. Maar het kan ook als een (bijna) verrassing komen.  Rondje slippen etc op Lelystad of zo is heel nuttig (en leuk).

Derks

Tja, voor of achter?
we hebben het er wel eens eerder overgehad, maar ik geloof niet dat we er toen zijn uitgekomen ;)

LINK


gr derks

Eugene

Citaat van: Paul-S70R op 08-03-2007 19:26:19
Jullie doen maar wat je wil oke!

Daar gaat het niet om, jij roept dat je niet zomaar achterste voren staat en dat is niet waar. Ik heb liever iets meer glijden aan de voorkant dan een achterkant die plotseling uitbreekt. Misschien dat de "goede" garage anders adviseert, maar bij een 850/x70 kun je beter meer profiel aan de achterkant hebben.

If it's not blown, it sucks...

FrankvdAa

Kameraad van mij (werkt bij een lokale bandenboer) adviseert ook om de banden met het meeste profiel achter te leggen... maargoed, 't is maar net wat je wilt ;)
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

rody


Eugene


If it's not blown, it sucks...