850 wil niet starten

Gestart door elti, 09-03-2007 20:17:39

Vorige topic - Volgende topic

elti

Mijn 850-station-2.5 20V - 1995 start niet meer. Tot dit moment geen enkel electr(on)isch probleem gehad. Accu is goed, startmotor gaat goed rond, startonderbreking doet het volgens mij ook goed, benzinepomp wordt hoorbaar aangestuurd. De garage (geen Volvo) heeft al het nodige doorgemeten, maar kan tot nu toe niets vinden. Volgens hem krijgt de motor geen benzine, want hij meet geen puls bij het starten op de injector(?).
Heeft iemand daar misschien een idee voor? Alvast bedankt

Claudia

Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Jeroentjuh

reneetje

Druk eens op het ventieltje op het eind van de injectorrail, zit rechts onder die plaat die de injectors afschermt.
Daar moet de peut uitspuiten.

_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

elti

Ga ik doen. Vonk weet ik niet. De man van de garage heeft wel een test op de censor gedaan; bij het starten ging er geen ledje branden, wat volgens hem wel zo moest zijn.

thuur

En vergeet je computerrelais niet te controleren!

Gr ;)

elti

Heb brandstofventiel gecontroleerd en daar heb ik brandstof. Inmiddels is de auto per trailer afgevoerd naar de garage.
Dus afwachten maar.

elti

Gelukkig, het probleem is opgelost! Alles wat voor de hand lag hebben we gecontroleerd, maar uiteindelijk de auto per trailer afgevoerd naar de werkplaats.
Bij toeval bleek er een kabelbreuk bij een relais aan de voorzijde tussen de beplating en de ventilator: het computerrelais dat de brandstofcensors aanstuurt.
Zelfs aan de isolatie van de draad was het haast niet te zien. Thuur zat dus goed.
Allen bedankt voor de hulp!

groet

Leen