FelixB: Cabriodak wil niet meer open :( :-(

Gestart door Sterre, 10-03-2007 14:12:17

Vorige topic - Volgende topic

frekko

per vandaag werkt het weer normaal  :) ;)

diverse malen geprobeerd op het werk in de pauze maar geen weigering
en vanmiddag thuis gekomen en op dezelfde plek geparkeerd maar het werkt gewoon weer

we houden het onder controle en de torx 25 draaier blijft nog even in het dashboardkastje liggen mischien dat dat het verschil wel is  ;D ;D

viking_in_shorts

Hmm .. bij mij niet :(

Maar - die torx 25 draaier kreeg ik bij de auto (samen met een T-vormige schroevendraaier) als set voor het manueel openen/sluiten van de cab...

llinssen

Citaat van: llinssen op 26-03-2007 21:28:49
begin met zorgen te maken over mijn eerste keer open en dicht van het jaar.....

We zullen het dit weekend weten,..... :eusa_shifty:

Geen problemen gisteren!
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

FelixB

Citaat van: llinssen op 29-03-2007 08:46:28
Citaat van: llinssen op 26-03-2007 21:28:49
begin met zorgen te maken over mijn eerste keer open en dicht van het jaar.....

We zullen het dit weekend weten,..... :eusa_shifty:

Geen problemen gisteren!

Mmmm, ik ben jaloers....
855R & C70 T5 cabrio automaat

viking_in_shorts

frekko

ben vandaag bij de dealer geweest om wat service delen en schakelaarlampjes op te halen en toch maar even gevraagd of er iets bekend is betreffende het niet sluiten van het cabrio dak

1e reactie  : niet zelf aan klooien
2e reactie : je kan hem met een apparaat (computer? is niet genoemd) laten openen en sluiten zodat hij in een basisafstelling komt, hij leert als het ware de bepaalde punten opnieuw.
zou kunnen door slijtage of vuil dat er ergens een schalkelaartje net buiten zijn werkgebied komt en hierna moet het weer goed werken ik heb gezegd dat ik wel even kijk wanneer ik hier voor langs kom

dus Tim er is nog hoop
voor FelixB weet niet of je hier wat aan heb want je dak gaat niet open

we blijven scherp
Fred

FelixB

Dank je wel voor je aanvulling, ik zal morgen maar weer eens bellen...
Ach de mijne heeft al bijna 250.000 km gelopen, dus zal er idd wel wat versleten zijn, aan de gebruikssporen van het dak is te zien dat de 1e eigenaar hem vaak open heeft gehad...

FelixB

Update:

Dealer heeft een expert in cabriokappen erbijgehaald en die heeft met zijn ervaring gezien dat 1 motortje kapot was die bijna niet te zien was.
Nieuwe motor is besteld en wordt maandag gemonteerd als alles meezit.

Niet alle uren voor het zoeken worden waarschijnlijk berekend omdat ook de dealer het als een leermoment ziet (wellicht ooit in Vadis  ;) ). maar dat hoor ik volgende week weer.

ZO, we hebben 2 mooie weken met zon gehad, zal nu de regentijd wel weer komen, HA HA

PS ik heb hiervoor dus een Peugeot 206cc gehad (en NOOIT problemen!). Hierbij gaat het dak ook regelmatig kapot en weten alle dealers waar ze moeten zoeken.
Omdat kappen van C70 cabrio's bijna nooit kapot gaan hadden ze geen referentie...

viking_in_shorts

Weet je - we hebben nog een HELE zomer voor de boeg! Jouw (=onze) tijd komt nog wel!
Maar - hoop voor je dat de kosten meevallen ..

viking_in_shorts

Nou - vandaag 2 keer het dak dichtgedaan zonder gereedschap te moeten gebruiken!

Ik denk dat de auto gewoon een beetje boos was. Misschien dattie 'n upgrade wil? Misschien boos over de winter?
Voor nu lijkt 'tie in ieder geval in z'n nopjes - de hele dag lekker wezen toeren :eusa_clap: Hopen maar dat dit zo blijft ..  :eusa_pray:

frekko

Citaat van: viking_in_shorts op 01-04-2007 22:28:25
Nou - vandaag 2 keer het dak dichtgedaan zonder gereedschap te moeten gebruiken!

Ik denk dat de auto gewoon een beetje boos was. Misschien dattie 'n upgrade wil? Misschien boos over de winter?
Voor nu lijkt 'tie in ieder geval in z'n nopjes - de hele dag lekker wezen toeren :eusa_clap: Hopen maar dat dit zo blijft ..  :eusa_pray:

bij mij ook Tim doet het al weer een paar dagen goed we blijven voorzichtig

FelixB

Nou, de C70 staat weer (werkend) voor de deur.

Pfff wat een factuur (ik ben ook niets meer gewend na 9 jaar 850R-rijden)...
Aandrijfmotor kapot euro 256,-
2 afdichtrubbers kapot a euro 100,-
En nog meer onderdelen versleten na 250.000 km.

Gecombineerd met vele werkuren van de Volvo-dealer kom je dus onder de streep uit op een aardige factuur...

Tip voor de cabrio-rijders: bij mij kwam de 1e deel heeeeel traag omhoog, dit komt omdat de motor 'gaar' was, als jij dat ook heb kun je beter deze motor (€ 256,- ex BTW en montage) meteen vervangen voordat ie 'meer meeneemt' zoals bij mij gebeurde...

Op een Cabrio-meeting wil ik de nieuwe onderdelelen wel laten zien...

Tip2: volgens Volvo gaat een dak(mechanisme) maar 10 jaar mee, een ruil-unit alleen al kost € 4.500,- ex BTW en montage, begin dus maar vast te sparen ....

llinssen

Dat is me nogal wat, wat je daar verteld.
Nu maar flink genieten dan de komende tijd.

Van die 10-jaar, waarop is dat gebaseerd?
In de service omschrijving van volvo staat wel dat et dakje elke beurt gesmeerd moet worden.
Kan me goed voorstellen dat dat wel eens erbij in schiet....
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

frekko

vandaag gaat het dak echt niet meer dicht ook niet met het torxschroefje een beetje helpen werkt niet meer straks nog maar eens proberen en anders maar hopen dat het droog blijft :eusa_pray: :eusa_pray: :eusa_pray:

toch maar volgende week naar de dealer voor de basisafstelling hopelijk geeft dat de oplossing

10 jaar voor de constructie lijkt mij nergens op gebaseerd
de ene heeft na 10 jaar veel km gedraaid en dus ook vaker het dak gebruikt dan de ander als het idd bij het onderhoud gesmeerd wordt zou het niet versleten mogen raken

Jeroentjuh

Ach bij ons op het werk staat een nieuwe C70 in de showroom waarvan het dak het al niet meer doet  :eusa_snooty: