Snel de andere kant opkijken ...........?

Gestart door Tukker4life, 11-03-2007 16:02:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Tukker4life

Hallo allemaal

Ben sinds een tijd aan het rondkijken voor een 850 en sinds vandaag actief op dit forum. Mijn voorkeur gaat uit naar een estate: vind ik persoonlijk veel mooier, gaat meer in enz enz....  Nu heb ik de onderstaande auto gevonden, maar wil graag jullie mening horen. Ik heb helaas van de verkoper geen reactie gehad op mijn email of ik foto's van het interieur mocht ontvangen..... Kan zijn dat zijn mail eruit ligt, maar lijkt me sterk.


Volvo 850 g3 met Climate Control


Voor foto's de bovenstaande link aanklikken

Merk: Volvo
Model: 850
Bouwjaar: 1996
Carrosserie: Combi 5-deurs
Brandstof: LPG
Gewicht: 1383 kg
Kleur: Groen
Vermogen: 106kW
Cylinderinhoud: 2435cc

KM Stand : 263.000 de auto is gebruikt voor lange afstanden.


ABS

AIRBAG

Climaat Control

Elektrische ramen

Elektrische spiegels

Aluminuim velgen

Radio/Cd speler

Half leer

Koplamp wissers

4Hoofdsteunen

Armsteun


Apk tot : 3 November 2007
ZONDER INRUIL

Zolang deze auto op marktplaats staat is de auto nog te koop.

Graag niet mailen maar bellen aub.   
  Website: www.autopaleisdemars.com 


Nu is dus mijn vraag: snel kijken of snel weglopen?  En als ik zou gaan kijken, weet iemand waar ik deze voor deze auto eventueel een aankoopkeuring kan laten uitvoeren?

Mvg

Tukker4life


Eric

Nette kleur en mooie wielen.. Verder beetje onduidelijke foto's en idd niet van interieur. Gewoon gaan kijken is het beste als je interesse hebt.
Wat me wel opvalt is mee gespoten bovendeel van de bumpers.. zijkanten is niet goed te zien. Vraag me dan wel af waarom ze gespoten zijn..
Ik zou hem liever netjes origineel hebben..
Bel hem gewoon ff voor die betere foto's
Succes en welkom op forum!
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

pwassink

#2
Even betere foto's vragen, hier kan je niet zoveel mee.

Voor een G3 (check dat ook af op het kentekenbewijs) is het wel een vrij lage Kmstand..

Een paar probleemzaken even nalopen kan ook geen kwaad, Lees het aankooptopic even door hiervoor eerst.
Vaak is de reactie van de verkoper (visueel) als je voorstelt een anwb/dekra aankoopkeuring te laten doen ook al indicatie genoeg. Die keuring kan vaak ter plekke gebeuren en zit ergens tussen de 2 en 3 honderd euro.
Lijkt een hoop geld maar een halve dag garage met wat onderdelen kost veel meer ..

Wel heb ik een stevige allergie voor "autopaleizen" en is de buurt waar hij zit ook niet geweldig.
Wat echter niet hoeft te betekenen dat er geen goede koopjes te vinden zijn.

Je zou er ook even naar kunnen kijken, maar rijd eerst met meer gelijkwaardige wagens, wordt je oordeel alleen maar beter van.

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Domaso

In ieder geval klopt het door de verkoper opgegeven gewicht niet. Volgens RDW weegt ie 1428 kg.
G3 klopt wel volgens RDW.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Vertigo

Lage kilometerstand kan prima kloppen, maar dat rijmt dan niet met "alleen lange afstanden".

263000km is gewoon 22 a 23000 km/jaar. Dat kan met G2 al makkelijk uit, en met G3 helemaal.
Tevens kan het zo zijn dat de LPG installatie pas een paar jaar oud is.
Anyway, 't is een 96-er en dus kan je zelf de kilometerstand niet uit lezen.

Laat de echte kilometerstand even uitlezen bij een uitlezen bij een Volvodealer.

Het is niet erg als de kilometerstand 100.000 of 200.000 km hoger blijkt te zijn, als de auto wel goed is.
De kilometerstand maakt dan alleen uit voor de prijs.

Die Volledig meegespoten bumpers is niet mijn ding, maar er zijn zat forumleden die dat juist wel mooi vinden.

En wat dat interieur betreft: gewoon even gaan kijken, veel autobedrijven reageren niet of nauwelijks op e-mail. Telefoon is een snellere manier om reactie van een bedrijf te krijgen.
Ook een foto van het interieur zegt niet zoveel als zelf gaan kijken.

Succes met de zoektocht.

De auto in ieder geval niet bij voorbaat al overslaan voordat je hem in het echt gezien hebt, tenzij het model, de kleur, het motortype, de uitrusting of de prijs je helemaal niet aanstaat natuurlijk.

Tukker4life

Bedankt voor jullie reactie!!! Heb besloten deze auto maar te laten staan:
1. wist van te voren al niet wat ik er mee moest. Als ik direct een goed gevoel had was ik direct heen kijken gegaan.
2. Ik dacht al: wat is die auto anders dan andere 850. Komt idd door gespoten bovendeel van de bumper. Wil het liefst een originele 850. Daar hoort extra spuitwerk niet bij.

Nogmaals bedankt. Ik ga weer verder kijken

Frans Harkema

Ik vind het geen onaardige prijs en inspectie door een Volvo dealer kan duidelijkheid verschaffen. Daarbij moet er toch een NAP pas aanwezig zijn en/of een onderhoudsboekje??
Misschien kom je er nog op terug..... :eusa_think:

)()()sT

Op de foto ziet ie er best ok uit (bumpers moet je van houden).
Logo op de achterklep zit anders... misschien ook gespoten?

Prijs.... ik vind 'm vrij laag geprijsd, dus misschien is het dan relatief geen slechte koop; je kunt er weinig van zeggen zo.

hanszelf

Citaat van: Tukker4life op 11-03-2007 16:02:52Ik heb helaas van de verkoper geen reactie gehad op mijn email of ik foto's van het interieur mocht ontvangen..... Kan zijn dat zijn mail eruit ligt, maar lijkt me sterk.
Misschien heeft het niet reageren hiermee te maken?
CiteerGraag niet mailen maar bellen aub.

Ik zou toch ff bellen. Vind hem er helemaal niet verkeerd uitzien. Ik heb voor de mijne met meer kilometers 2 jaar geleden meer betaald, en da's geen estate.

Hans
Tot voor kort: 854 2.5 10V AUT. '94
Necam LPG-injectie, Deltamil airco, Xenon

thuur

Ik zou toch verder kijken dan een meegespoten bumpertje hoor. Misschien vond de vorige eigenaar dat gewoon mooier? Of had hij parkeerschade en kende toevallig een spuiter?


Gr ;)

The Saint

Citaat van: Vertigo op 11-03-2007 17:40:12Het is niet erg als de kilometerstand 100.000 of 200.000 km hoger blijkt te zijn, als de auto wel goed is.
De kilometerstand maakt dan alleen uit voor de prijs.

Niet mee eens. Iemand die de kilometers terugdraait, is in mijn ogen een oplichter. Mijn ged8e is dan meteen dat R nog wel meer niet zal kloppen. Bovendien WIL ik helemaal geen auto kopen van zo iemand.

Als R een andere reden voor is (nieuwe motor of wat dan ook) dat de kilometerstand niet klopt, dan vind ik dat de verkoper dat heel duidelijk in de advertentie moet zetten.
No shirt no shoes, no pinball