Vervangen gasveren achterklep

Gestart door FGG, 11-03-2007 19:15:12

Vorige topic - Volgende topic

marrrcel

Ik heb goede ervaring met immi's van Febi-Bilstein. Via Winparts. Remt keurig af, geen klep op je gezicht en na één jaar nog prima werking.

elmarconi

Citaat van: elmarconi op 28-10-2012 22:56:56
Citaat van: Mark10v op 03-10-2012 18:51:20
Ik heb net de veren vervangen met gasveren van Teileportal.de, via ebay gekocht.

Ze remmen af voordat de klep helemaal open is net als de originele, kwaliteit zal wellicht niet hetzelfde zijn maar voor 17,50 voor 2! durfde ik wel een gokje te wagen. Voor 30,50 had ik ze thuis, ging wel wat mis met de verzending, maar dat werd keurig opgelost. Ik ben er tevreden mee.

Ik heb ze ook besteld. Met de kou in Twente viel me de klep al 2 x in de nek. Ben benieuwd.

--edit--

Teileportal24.de is de naam: http://stores.ebay.de/teileportal24

Gasveren kwamen nogal matig verpakt in een doos, lagen er los in. Geen doekje, schuim of een cellofaan erom, slecht.
Zien er netje uit, incl. veertjes en likje vet in de kommetjes. Kommetjes kunnen er af, zit op een draadeind geschroefd.
Na enig geworstel in de auto om al het plastic te verwijderen de eerste ergernisgrom.

Zie hier:  Verschil in lengte.  >:( Scheelt bijna een cm!

http://s1.bild.me/bilder/160512/thumb_9447582DSC04514-800x600.JPG

Opgelost door de bevestigingsbeugel met de 2 x dop 13 te lossen,  dan krijg je weer ruimte. Alternatief: kommetjes van het draadeind halen en er een paar mm afzagen/slijpen, zodat de totaal lengte weer klopt.

http://s1.bild.me/bilder/160512/thumb_5888382DSC04511-800x600.JPG

Beide gasveren gewisseld, klep valt nog steeds naar beneden.   :(
Daarna nog even goed gekeken, en 1 van de oude veren is lek, het plastic is er vettig. De goed orginele Stabilus teruggeplaatst, een imitatie eruit.
Beter, maar nog niet naar wens. Daarna de ene met de andere imitatie gewisseld. Nu is er wel een lift-off. En idd, ze remmen keurig op het eind.

Hoe druk je de bevestigingsbeugel weer enigszins naar achter? Ik doe de klep maximaal omhoog en dan gebruik ik nog een waterpomptang om deze verder te drukken.
Niet de meest elegante methode.

Voorlopige conclusie: 1 van de nieuwe dempers is al fubar bij levering.
Ga nog even reclameren en kijk wel wat dat oplevert, maar mijn ervaring met de goedkope gasveren van Teileportal24 is nog niet optimaal.

- te lang
- 1 defect? Met de hand is hij niet in te drukken.

--edit2--

Reclameren levert 1 nieuwe demper op zonder gezeur of extra kosten, mijn ervaring met de goedkope gasveren van Teileportal24 neigt dus naar optimaal.

Vandaag de boel maar eens opengemaakt. Klep viel weer omlaag. Laatste 15 jaar oude Stabilus voor imitatie gewisseld. En passant ontdekt dat de bevestigingsbeugel met 2 x dop 12 ipv 13 vast zit... Maar het is weer opgelost.

--
Autogas Inside . . .

johan1989

Wat misschien nog fijn is, is een overzichtje aan artikelnummers voor de orginele's?
Ik ben namelijk zelf van zinne om voor mijn S70 een setje orgineel Volvo (met spoilert) te bestellen.
Weet iemand hiervan een artikelnummer (en zo mogelijk een recente prijs?)

850JJG

ook in 2014 nog actueel, zeer veel dank voor de heldere instructies,  :)
originele Stabilus besteld bij Estate services, 
In no time bekleding zijpanelen los, moest wel even mijn onderzijkanten loshalen waar mijn rolhoes op leunt ( = oud model rolhoes met zo'n plankje) .

gasveren vervangen ging zonder moeite, klep maximaal open gezet met ondersteuning en met beleid van de kommetjes afgedraaid, geen geweld nodig gehad, maar houten steel van behangveger gebruikt als hulpmiddel.

klep opent nu weer mooi  en blijft staan zonder klap in nek en rug , wat een genot :)

henry classic v70

Jammer dat dit topic niet sticky is :eusa_eh:
Wordt vaak gebruik van gemaakt.....
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

erdebruin

Idd, binnenkort ook aan vervanging toe...  ;)
To finish first, first you'll have to finish !!!!

'95 Volvo 855 T5 AT 220.000 miles US import Emerald Green Metallic / Dark Olive Pearl

erdebruin

Zo, ook bezig geweest met de achterklepgasveren. Heb er even naar gekeken en klep blijft nu ook weer openstaan.

Hmmm... Toch iets fout gegaan !!!???

Custom made part !  :P nog maar eens opnieuw proberen binnenkort :)
To finish first, first you'll have to finish !!!!

'95 Volvo 855 T5 AT 220.000 miles US import Emerald Green Metallic / Dark Olive Pearl

marcelV70R

wat zijn na een tijdje de ervaringen met immi's  gasveren?
de R is ook toe aan nieuwe gasveren,
maar zit nog wel ff tegen die ruim €100 voor origineel aan te hikken

Marcel

Bouke

Citaat van: marcelV70R op 05-05-2014 15:41:43
wat zijn na een tijdje de ervaringen met immi's  gasveren?

Marcel
Bij imi's remmen de dempers op het einde niet af en ze gaan harder open . Ik spreek uit ervaring en de volgende keer gewoon origineel nemen ondanks de prijs.

henry classic v70

...scheelt een kaakfractuur en/of nieuwe voortanden/kronen :evil:
Ik ben nog niet toe aan vervanging maar neem absoluut de originele, immi's gaan met een flinke vaart open en remt niet af op het laatste stukje. Originele dempertjes doen dat wel ;)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

)()()sT

Daarnaast heb ik al vaker gelezen hier dat die krengen ineens hun druk verliezen en je alsnog vroegtijdig nieuwe (originele :)) gaat kopen.
Ik heb recent ook originele gemonteerd en die werken perfecto.

elmarconi

Ik vind ze (het imitatiesetje) voor het fenomenale prijsverschil niet slecht. Zitten er nu anderhalf jaar in.
Ik sta op het punt om afscheid van de wagen te nemen, en kleine manco's los ik wel op, maar om er honderden euro's origineel tegenaan te smijten wat dan weer 200dkm mee kan vindt ik ook gekkenwerk. Ik dacht meer aan tientjes imitatie en 50.000 km.

--
Autogas Inside . . .

marrrcel

wat zijn na een tijdje de ervaringen met immi's  gasveren?

Marcel
Citaat van: marrrcel op 19-02-2013 11:03:36
Ik heb goede ervaring met immi's van Febi-Bilstein. Via Winparts. Remt keurig af, geen klep op je gezicht en na één jaar nog prima werking.

Na twee jaar doen de gasveren van Febi Bilstein hun werk net zo goed als toen ze nieuw waren.

€40,- per stuk (http://www.auto-onderdelen24.nl/volvo/850-stationwagen-lw/3982/10926/gasveer), is natuurlijk wel een klein verschil met origineel...

mehn

Vraag voor de gein eens na wat ze bij de dealer kosten. ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

JeroenV70

Werkt ook nog in 2015 uit de kunst!  :eusa_clap:
Originele gasveren via Estate Services besteld en binnen 20 minuten geïnstalleerd (alleen de zijpanelen eraf gehad).  8)
JeroenV70
1999 V70 2.5 10v Europe Plus Line, Nautic Blue Pearl (gezinsauto)
2004 C70 Coupé Collection 2.4T Automaat, Black Sapphire metallic (MY2002 youngtimer)
2005 MX-5 1.8 Sportive (6-speed NBFL), Brilliant Black (hobby)