Vervangen gasveren achterklep

Gestart door FGG, 11-03-2007 19:15:12

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Citaat van: E.Asbroek op 12-03-2007 23:02:20
Kan van alles zijn... Meer olie in de cilinder.. Daardoor meer demping...
Inwendig kunnen de sproeiers een kleinere diameter hebben zodat olie minder snel doorgang vind.. En zoals gezegd heeft het origineel een eind demping wat iets is wat andere merken veel proberen na te maken maar ze niet lukt..
Ik zei al eerder.. Van de buitenkant lijkt het wel hetzelfde. Stabilus is de uitvinder van de gasveer en maakt ze al heel wat jaartjes. We komen regelmatig goedkope copieën tegen uit Turkije en Azie..
Bij een nieuw type auto brengt de fabrikant een auto naar Stabilus en daar worden de gasveren berekend tot ie optimaal is.
Laatste keer dat ik er was stonden er een paar hele mooie modelletjes  ;D
Valt me trouwens op in dat citaat van 10-06-2005 dat de klep dus wel degelijk het dak kan raken!

Het waren exact dezelfde veren als die we in de auto van FGG hebben gezet. Zelfde leverancier, zelfde prijs, 1500N ;D

En ja, er stond een flinke streep in de lak :-X

Maar bedankt voor deze leervolle bijdrage :eusa_clap:

Gr ;)

FGG

Citaat van: thuur op 12-03-2007 23:15:51

Het waren exact dezelfde veren als die ik we in de auto van FGG hebben gezet.

;D

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

thuur

Citaat van: FGG op 13-03-2007 18:42:57
Citaat van: thuur op 12-03-2007 23:15:51

Het waren exact dezelfde veren als die ik we in de auto van FGG hebben gezet.

;D

Gelijk heb je! Ik zat met m'n kop helemaal bij de veren en waarom ze bij mij met zo'n gang gingen.. :-[

Gr ;)

Taranis

Leuke handleiding, maar uhm... is die er ook voor een sedan?  :eusa_whistle:

Ludo

Citaat van: Taranis op 20-03-2007 21:22:11
Leuke handleiding, maar uhm... is die er ook voor een sedan?  :eusa_whistle:

handleiding voor een sedan?.
bekijk eens de nieuwe veer, dan is het meteen duidelijk.
doe de kofferbak eens op en bekijk even hoe het vastzit.
je ziet een clipje dat je er af moet trekken (omhoog), aan de voorkant zit ie geklikt.

Eric

Wat ik erg handig vond bij het inklikken van de nieuwe gasveer in een sedan was dat de zijkanten van de achterbank bekleding makkelijk weg te halen zijn.. dan kijk je zo tegen die kopjes aan..
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

)()()sT

Veertjes zitten erin :)

Dankzij de handleiding van Florian toch even een handige backup. Bij mijn ouders waren de gasveren als eens vervangen, maar aangezien pa niet tevreden was en ze kraakten als een gek had ik gelijk twee setjes besteld bij Eric.
Er zat bij hun helemaal geen vet op de kopjes, dus we kregen ze er nogal lastig af... Eind goed al goed :)
Bij mij was het piece of cake, alleen jammer dat bij een '93-er al het kuststof van de bekleding heel blijft, en bij een '97-er niet  ::)

Verder: de klep opent perfect, mooi ook met een gematigde uitloop  :eusa_clap:

Iedereen blij aan het Paasdiner, Florian en Eric bedankt! :)

JorritV70

Bij een '98-er geen probleen 15 min. werk zaten ze er allebij in, wel even wennen dat ik niet zelf de klep meer hoef op te tillen. Erg fijn.

Eric bedankt!!

Groet Jorrit

Ps hij is weer helemaal gepoetst van binnen en van buiten ;).

)()()sT

Citaat van: JorritV70 op 08-04-2007 18:55:18

Dat staat voor morgen op de planning ;)
Vraagje: bij mijn pa zaten er borgpennetjes om de kopjes, die heb ik teruggeplaatst.
Bij mij niet, en zo te zien waren dat de veren die af-fabriek gemonteerd waren.
Normaal?

Ronbroek

Bij de sedan is het vastklikken van de c houders aan de achterbankkant wel even een spierballen verhaal, misschien dat een beetje vaseline oid het wat makkelijker laat vastklikken.

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

)()()sT

We hebben er nog een dot kogellagervet bij gedaan; altijd goed

thuur

Citaat van: )()()sT op 08-04-2007 19:48:32
Citaat van: JorritV70 op 08-04-2007 18:55:18

Dat staat voor morgen op de planning ;)
Vraagje: bij mijn pa zaten er borgpennetjes om de kopjes, die heb ik teruggeplaatst.
Bij mij niet, en zo te zien waren dat de veren die af-fabriek gemonteerd waren.
Normaal?

Af-fabriek heb ik die borgveertjes nog nooit gezien nee.

Gr ;)

Thunderace

Nou, da's de eerste klus die ECHT MEEVIEL!!!
(moeder de vrouw was helemaal verbaasd dat ik zo snel weer binnen was...)
Eric, bedankt voor het leveren van de veren, ze zijn super. (mijn oude deden niets meer)
Florian, de handleiding was erg makkelijk.

Volgende klus: de carterontluchting....
(zie ik wel tegenop ivm verwijderen inlaatspruitstuk)

Pepijnwk

Ook ik ben bezig om de achterveren te demonteren. Die van mij doen het nog prima maar ik wil van een rammeltje af waar ik al dagen naar aan het zoeken ben. Het lijkt te komen net boven de aansluiting van de gasveer bij de achterklep.

Ik krijg de gasveer er echter helemaal niet af! Er staat gigantisch veel druk op.

Ik heb het mnodel zonder veertjes of borgpennetje. Ik zie wel twee kleine gaatjes waar een pennetje doorheen zou kunnen maar die zit er niet in.

Ik heb een fotootje gemaakt.

Hoe krijg ik de veer er af? Ik heb zelfs al met een hamer en een stukje hout geprobeerd maar dat wilde niet.

Ik hoor  graag van jullie!!

Groeten Pepijn
Volvo 740 gle aut, volvo 740 gl , Volvo 940 GLE 440.000 , Volvo 850 GLT 240.000,
Volvo V70 T 335.000, Volvo 245 1980 310.000

FGG

Krijg je geen van beide gewrichten los?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think: