Vervangen gasveren achterklep

Gestart door FGG, 11-03-2007 19:15:12

Vorige topic - Volgende topic

mehn

Kijk eens of ze niet lekken, geeft een rommel...

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

thuur

Citaat van: FGG op 19-01-2008 13:07:49
Ik was vanmorgen met stomheid geslagen! Ik wilde de achterklep open doen en hij flikkert gewoon net zo hard weer dicht. De gasveren deden eigenlijk helemaal niets meer! En ze zitten er nog geen jaar op! :o

Lijkt me niet normaal, dit, dus maar even een mailtje naar EstateServices gedaan. >:(

Is er niet gewoon eentje losgeschoten?

Gr ???

VolvoDeMio

Citaat van: FGG op 19-01-2008 15:37:07
Zojuist een mailtje van ES gehad en er is ruimte voor wat coulance. Er zit in principe 1 jaar garantie op. Ik heb ze echter in mei 2006 gekocht maar pas in maart 2007 gemonteerd. ES vond de levensduur ook kort.

Dat siert ze! Hulde!

FGG

Citaat van: mehn op 19-01-2008 19:29:21
Kijk eens of ze niet lekken, geeft een rommel...

Citaat van: thuur op 19-01-2008 19:37:08
Is er niet gewoon eentje losgeschoten?

Ik ga morgen even kijken.

Het vreemde vind ik dat ik gewoon helemaal geen weerstand heb. De klep dondert gewoon ongeremd naar beneden.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

ovlov 058

FGG

Citaat van: ovlov 058 op 20-01-2008 02:50:00
Gasveren lekken gas ;)

Dat leek mij ook. Ik heb het nader onderzoek maar even uitgesteld tot beter weer. Ik heb de bagageruimte deze week toch niet nodig.

thuur

Gasveren lekken gas ;)

Deze gasveren hebben gewoon oliekamers hoor.

Gr ::)

VolvoDeMio

Citaat van: VolvoDeMio op 19-01-2008 13:49:13
Die van mij zijn ongeveer een week geleden vervangen door gasveren van Estate Services. Ze doen het (na plm. 10 keer openen) gelukkig nog wel, maar geven vanaf de tweede keer openen een piepend geluid af (alsof de 'zuigerstangen' te stroef door het afdichtrubber gaan).... :eusa_shifty:

Ik heb ES gemaild over dat piepen, en hun reactie was: 'kan er iets vet op doen'.
Nu ben ik niet meteen benauwd dat er op die plek snel veel vuil op komt dat kan zorgen voor versnelde slijtage van de afdichtrubbers, maar toch.....
Wat is jullie reactie hierop, en wat voor vet kan ik eventueel het beste gebruiken.

Ludo

Citaat van: VolvoDeMio op 21-01-2008 14:23:09
Ik heb ES gemaild over dat piepen, en hun reactie was: 'kan er iets vet op doen'.

Wat is jullie reactie hierop, ...

tja, wat moet je daarop zeggen....  ;D
'kan er iets vet op doen' lijkt mij niet echt meezoeken naar een oplossing want op een gasveer hoort geen vet.
daar hoef je niet voor gestudeerd te hebben om dat te weten.  :-X

VolvoDeMio

Citaat van: Ludo op 22-01-2008 14:28:16
Citaat van: VolvoDeMio op 21-01-2008 14:23:09

Wat is jullie reactie hierop, ...

tja, wat moet je daarop zeggen....  ;D
'kan er iets vet op doen' lijkt mij niet echt meezoeken naar een oplossing want op een gasveer hoort geen vet.
daar hoef je niet voor gestudeerd te hebben om dat te weten.  :-X

Opgelost!!
Na vervangen gasveren heeft de achterklep zich blijkbaar net iets anders 'gezet'.
Omdat er nog maar één reactie was vandaag eerst geprobeerd of de deurrubbers misschien (heeeel misschien) ook iets met het piepen te maken had.
Ja, dat hadden ze.
Na strook voor strook afdichtrubber met vaseline (deurrubberstick) behandeld te hebben bleken de korte rubberen strips die vanuit de bovenhoeken naar achteren lopen (zowel de bovenste als de dikkere strip er direct onder) de boosdoeners!
Opgelost...  :eusa_dance:

FGG

Ik heb vandaag bericht gekregen dat ik sowieso een nieuwe set krijg van ES terwijl 't nog niet eens bekend is waar 't aan ligt. Misschien zit de bevestiging wel los. :eusa_shifty:

Eric

Citaat van: thuur op 20-01-2008 12:55:16
Gasveren lekken gas ;)

Deze gasveren hebben gewoon oliekamers hoor.

Gr ::)

De olie is voor dat het afdichtingspakket niet uit droogt, smering van de zuigerstang, afdichting, en de hydraulische demping.
De druk en dus de kracht die de gasveer levert komt door aanwezige stikstof.
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

ief

Citaat van: FGG op 24-01-2008 08:37:36
Ik heb vandaag bericht gekregen dat ik sowieso een nieuwe set krijg van ES terwijl 't nog niet eens bekend is waar 't aan ligt. Misschien zit de bevestiging wel los. :eusa_shifty:
Dat is een hele nette aktie van ES! :eusa_clap:
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

gerrit jan

hallo jongens hebben jullie voor mijn een adres of zo voor levering van de 2 gasveren voor een volvo 850 estate uit 1993
vr gr gert

ief

Citaat van: gerrit jan op 24-01-2008 23:10:25
hallo jongens hebben jullie voor mijn een adres of zo voor levering van de 2 gasveren voor een volvo 850 estate uit 1993
vr gr gert
Ja, estateservices in Obdam ;)
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...