Vervangen gasveren achterklep

Gestart door FGG, 11-03-2007 19:15:12

Vorige topic - Volgende topic

GeertG

Citaat van: )()()sT op 30-12-2007 14:19:25
Nee, de Geertjes junior hebben alles op de gevoelige plaat vastgelegd  ;D
Geert, waar blijven de foto's  :evil:

Nog geen tijd voor gehad (of gemaakt)  :evil:
En nu ook niet; dringend iets voor werk afronden........... :eusa_shifty:
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

GeertG

De beloofde foto's...............

Beetje actie :

Meer actie :

Samen in actie :

Actie en assistentie :

(wijlen NBP V70R LPi)

mehn

...en meer interieurdelen verwijderd dan noodzakelijk ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

GeertG

Citaat van: mehn op 04-01-2008 18:40:18
...en meer interieurdelen verwijderd dan noodzakelijk ;)

Jep, I know............maar nu weer wat meer gezien van de auto  ;D
(wijlen NBP V70R LPi)

FGG

Mooie foto's...

...ze laten alleen weinig zien van wat er moet gebeuren. :-\

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

GeertG

Citaat van: FGG op 04-01-2008 20:18:00
Mooie foto's...

...ze laten alleen weinig zien van wat er moet gebeuren. :-\

Maar die staan al vooraan in een van jouw berichten  ;D
(wijlen NBP V70R LPi)

VolvoDeMio

Ik ben geen Volvo-monteur, maar.......

In dit topic staat een aantal keren dat gasveren er moeilijk af gaan op op te krijgen zijn.
Mijn idee is dat je de bouten (sw 12) altijd los moet maken zodat de bevestiging aan de voorzijde schuift. Je krijgt de gasveer er dan makkelijk af.

Met betrekking tot het openzwiepen van de klep bij gebruik van Estate Sevices gasveren.......Ik heb ze net gemonteerd. Ze zijn (ja, ingedraaid) plm. 5 mm langer dan de originele gasveren van Volvo. Dus bij die gasveren is het absoluut nodig om de bouten los te draaien. Doe je dat niet (en zaten er originele Volvo gasdempers in, dan gaat het monteren niet alleen enorm zwaar, maar staat er ook een te grote druk op als de klep omhoog gaat (met schade aan je dak of kinpijn als gevolg).

Dus volgens mij ALTIJD de bouten van de bevestiging van de gasveren aan de voorzijde losdraaien. Bij het vastzetten de klep door iemand omhoog laten drukken, en met een schroevendraaier het metalen plaatje naar achteren drukken (speling eruit halen) en bouten vastdraaien.

)()()sT

Bevestiging hebben wij er dus ook uitgedraaid; dan is loshalen van de veren peace  of cake ;)

FGG

Citaat van: )()()sT op 12-01-2008 19:22:05
Bevestiging hebben wij er dus ook uitgedraaid; dan is loshalen van de veren peace  of cake ;)

Dat zegt nog niets. Maikel en ik zijn toch behoorlijk aan 't worstelen geweest om die van Ief los te krijgen.

Plymouth Laser RS Turbo

Ik ga binnenkort de veren ook maar eens vervangen.
Had alle panelen al verwijderd, zag de veren zitten echter geen borging wel 2 miniscule kleine gaatjes bij de bollen; waar zijn deze voor?

groeten,

Pat

mehn

Die gaatjes zijn voor de borging ;)
Meestal zit die er niet op, wordt wel bij de nieuwe veren meegeleverd.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

FGG

Ik was vanmorgen met stomheid geslagen! Ik wilde de achterklep open doen en hij flikkert gewoon net zo hard weer dicht. De gasveren deden eigenlijk helemaal niets meer! En ze zitten er nog geen jaar op! :o

Lijkt me niet normaal, dit, dus maar even een mailtje naar EstateServices gedaan. >:(

VolvoDeMio

Citaat van: FGG op 19-01-2008 13:07:49
Ik was vanmorgen met stomheid geslagen! Ik wilde de achterklep open doen en hij flikkert gewoon net zo hard weer dicht. De gasveren deden eigenlijk helemaal niets meer! En ze zitten er nog geen jaar op! :o

Lijkt me niet normaal, dit, dus maar even een mailtje naar EstateServices gedaan. >:(

Die van mij zijn ongeveer een week geleden vervangen door gasveren van Estate Services. Ze doen het (na plm. 10 keer openen) gelukkig nog wel, maar geven vanaf de tweede keer openen een piepend geluid af (alsof de 'zuigerstangen' te stroef door het afdichtrubber gaan).... :eusa_shifty:

FGG

Citaat van: VolvoDeMio op 19-01-2008 13:49:13
Citaat van: FGG op 19-01-2008 13:07:49

Die van mij zijn ongeveer een week geleden vervangen door gasveren van Estate Services. Ze doen het (na plm. 10 keer openen) gelukkig nog wel, maar geven vanaf de tweede keer openen een piepend geluid af (alsof de 'zuigerstangen' te stroef door het afdichtrubber gaan).... :eusa_shifty:

Dat geluid hadden die van mij ook.

Het vreemde is wel dat ze 't ineens, van de 1 op de andere dag, niets meer doen. Bij de vorige werd 't langzaam minder.

FGG

Zojuist een mailtje van ES gehad en er is ruimte voor wat coulance. Er zit in principe 1 jaar garantie op. Ik heb ze echter in mei 2006 gekocht maar pas in maart 2007 gemonteerd. ES vond de levensduur ook kort.