Vervangen gasveren achterklep

Gestart door FGG, 11-03-2007 19:15:12

Vorige topic - Volgende topic

V70geRwin

Citaat van: Drummert op 20-10-2009 17:42:53
FGG,
Enorm bedankt voor de fotoreportage. Ik heb zojuist, terwijl de aardappelen opstaan, de gasveren vervangen. Werkelijk een fluitje van een cent. Klep komt nu wel als een projectiel omhoog, maar ja dat lijkt al snel na een klep die al twee jaar dienst weigert.

Top.

Jeroen

idd liever de klep van onderen dan van boven  ;D
zie je tenminste aankomen  ;)

heb je wel de originele? de imi's denderen idd behoorlijk naar boven, de ori's doen het naar zowel boven als beneden toch aardig beschaafd is mij als grootste verschil opgevallen.

elianmars

Citaat van: razorx op 22-09-2009 20:04:17
Citaat van: elianmars op 12-06-2009 09:11:18
Citaat van: razorx op 11-06-2009 01:16:58
Ik zou lekker voor nieuwe originele gaan.

Op de sedan en de estate heb ik die imitatiedingen.
Uit verkeerde zuinigheid. Het werkt maar geen subtiele einddemping. Die dingen knallen letterlijk omhoog.
Niet echt het gevoel dat past bij een luxe auto.

Ik heb er imitatie op zitten. De eerste week gooiden ze de klep inderdaad hard omhoog. Daarna ging het beter.

Dat is slijtage ;)

Even een update in het juiste topic:
Ongeveer een maand na bovenstaande post, gaf de rechter imitatiedemper een pfffp geluid en was exit. Veel olietroep er omheen. Een jaar oud geworden.
Heb er nu originele in.

Gr.
Yits.

Ik ga binnenkort ook weer originele bestellen. De imi's worden niet echt veel gebruikt, maar de werking wordt nu al minder.

Ten eerste hebben ze geen stop aan het eind, dus knallen echt in één keer de klep omhoog (waardoor ik draadbreuk in de kabels bij de doorvoer kreeg) en nu het wat kouder gaat worden, moet ik al weer bijna meehelpen om de klep omhoog te laten gaan.

Zeker geen aanrader dus, die imitatie gasveren  :eusa_shifty:

jan piet

Had bijna imi's besteld... Gaat (gelukkig) dus niet door :eusa_hand:
Gr,JP

FGG

Ondertussen heb ik de veren van de V70 ook vervangen en ook die van rspddcnl en HenryClassicV70. Deze keer allemaal door originele Volvo-veren.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

detank

FGG: heel erg bedankt voor de heldere beschrijving. Heb ze vorig weekend vervangen met niet-originele veren, het eerste 'sleutelklusje' aan mijn 850. Heb overigens geen last gehad van een achterklep die te hard omhoog gaat. Maar goed: het is ook nog niet boven de 4 graden geweest hier.

ChrisF

Hallo FGG,
Ondertussen was de start van dit topic al in 2007, maar nu in 2010 nog steeds actueel:
Eindelijk hoef ik dankzij de duidelijke omschrijving geen achterklep meer terug te koppen en te vloeken en te tieren terwijl ik een booschappenkrat in of uit de auto probeer te krijgen.
DANK JE WEL!!!

Peertje

Na 6 keer de klep op m'n hoofd en 3 keer het slot in m'n rug werd het bij mij ook maar eens tijd om de veren te vervangen.
30 minuten verder en het was gepiept. Helemaal top. Bedankt voor de heldere beschrijving.
En oh ja, ik had de waterpomptang niet eens nodig. ;-)
Hé? Geen banner meer?

FGG

Citaat van: Peertje op 02-03-2010 01:31:33
En oh ja, ik had de waterpomptang niet eens nodig. ;-)

Da's meer voor noodgevallen. Normaal gesproken moet 't gewoon met de hand kunnen (los van de schroeven en de bouten).

Ceesje TDI

Hoi iedereen en FGG in het bijzonder,
OOk bij mijn 855 moeten de gasveren vervangen worden, want het geklungel met spullen in en uitladen en dan nog een klep tegenhouden, komt mij zeer bekent voor. UIteraard als een recht geaard Hollander ga ik natuurlijk eerst naar gasveren op marktplaats etc zoeken, want de Volvo dealer mijd ik liever als het kan (deze heeft mij nog voor € 180 euries afgezet voor het afstellen van de brandstofpomp.......... ???) Maar na het lezen over de ervaringen van de orginele gasdruk veren vs de imi's ga ik toch naar de dealer toe om deze aan te schaffen. Oke het doet wel even pijn, maar ik heb geen zin in valse zuinigheid en over een jaar weer deze dingen te moeten kopen en in de tussentijd alle ergernissen van dien te hebben.
Kortom ik ga binnenkort aan de slag met deze klus, met originele dempers maar vooral met veel zin door de duidelijke handleiding!
Hartelijk dank
CeesjeTDI

thuur

Citaat van: Ceesje TDI op 19-03-2010 17:39:10
(deze heeft mij nog voor € 180 euries afgezet voor het afstellen van de brandstofpomp.......... ???)

Hoe dat zo? Was het niet goed gebeurd dan? En ben je dan niet teruggeweest?

Gr ???

FGG

Kortom ik ga binnenkort aan de slag met deze klus

Tien minuten max.

henry classic v70

Citaat van: FGG op 20-03-2010 00:38:48
Kortom ik ga binnenkort aan de slag met deze klus

Tien minuten max.

Mooi topic toch en een duidelijke beschrijving....
Volgens mij kan Florian het in 5 min. als ie zich kwaad maakt ;D
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

skivit

done this exact job yesterday, (never noticed this post!) 2x gas struts for €63, 20 mins to replace them, no more thumping head when loading car, or cutting the dogs in half trying to get them in the boot.

what a difference...

gr. cris

maarten-rademakers

kwartiertje werk max.
nieuwe zijn ws iets te lang dus gedeelte "voor"2 schroeven los en iets opschuiven.
deze heb ik gekocht:

ATP, 1600 N

http://cgi.ebay.de/2X-GASFEDER-VOLVO-850-V70-KOMBI_W0QQitemZ300403891418QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item45f1779cda

werken prima.

MunnikM

vandaag ook even de gasveren vervangen door tweedehands gasveren de beschrijving was super.

het was ca. 10 min en dat na een paar maanden ergenis.

Marko :) :)