Wat rijdt beter een MT of AT

Gestart door Jos 850, 11-03-2007 22:49:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Jos 850

Als aanvulling op mijn vraag van eerder ben ik nu doormiddel van dit wetenschappelijk middel wel eens benieuwd.

Als aanvulling: Ik wil er af en toe mee rijden zeg +_ 10.000 p/j

Met name korte ritten van +_ 25 a 50 km

En natuurlijk ook de grote tocht naar de warme oorden.

:eusa_doh:
Jos Rrrrrrrrrr

JCviggen

Je moet eerst specifieren hoe je ermee wil rijden. Om mee te rijden zijn ze allemaal.
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Turbobiker

De Tussenpaus

Ludo

een pol is nooit goed.

als ik bv 123 accounts heb wint de AT veel terrein.  ;)

:evil:

Esveldt

Nou, dat is toch echt persoonlijk!

Inderdaad hoe wil je zelf rijden.

Jos 850

Tja.... maar dan ben je ook een echte AT fan
Citaat van: Ludo op 11-03-2007 22:51:30
een pol is nooit goed.

als ik bv 123 accounts heb wint de AT veel terrein.  ;)

:evil:
Jos Rrrrrrrrrr

Eugene

Citaat van: Ludo op 11-03-2007 22:51:30
als ik bv 123 accounts heb wint de AT veel terrein.  ;)

Ik zou de forumregels eens doorlezen als ik jou was ;D

If it's not blown, it sucks...

Ludo

Citaat van: Jos 850 op 11-03-2007 23:00:34
Tja.... maar dan ben je ook een echte AT fan

nou, als ik het moest overdoen met zoveel vermogen zou ik deze keer wel een handbak nemen.  ;)
;D

Ludo

Citaat van: Eugene op 11-03-2007 23:02:59
Citaat van: Ludo op 11-03-2007 22:51:30
als ik bv 123 accounts heb wint de AT veel terrein.  ;)

Ik zou de forumregels eens doorlezen als ik jou was ;D

ik doe dat incognito, valt niet eens op.  :eusa_whistle:

Misha

AT.
Klinkt beter, is een prima automaat itt veel van de bakken die je tegenwoordig ziet met de +/- keuze ernaast.

Bovendien heb je al het typische gezaag en geraten en gekreun van de normale koppeling niet.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Vertigo

Wat beter rijdt hangt niet alleen af van je persoonlijke voorkeur, maar ook van wat je rijdt.

Mijn voorkeur als ik vrijwel alleen maar stadsverkeer en veel file ermee zou rijden: AT. Dat rijdt dan veeeel relaxeter.
Zo niet: MT, rijdt heerlijk, je kan zelf bepalen wanneer je schakelt en die hoeft niet zo vaak geflushed te worden en remblokken slijten ook minder hard met een MT.

Voor lange afstandsritten naar zonniger oorden maakt het niet uit of je AT of MT hebt. rijdt allebei fijn.


mehn

Citaat van: Vertigo op 12-03-2007 10:36:38
Zo niet: MT, rijdt heerlijk, je kan zelf bepalen wanneer je schakelt en die hoeft niet zo vaak geflushed te worden en remblokken slijten ook minder hard met een MT.

Ach, eens in de zoveel tijd de koppeling en drukgroep vernieuwen...dat kost toch bijna niets.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Vulk

Citaat van: mehn op 12-03-2007 10:40:05
Citaat van: Vertigo op 12-03-2007 10:36:38
Zo niet: MT, rijdt heerlijk, je kan zelf bepalen wanneer je schakelt en die hoeft niet zo vaak geflushed te worden en remblokken slijten ook minder hard met een MT.

Ach, eens in de zoveel tijd de koppeling en drukgroep vernieuwen...dat kost toch bijna niets.

Zo iedere 250k km ofzo.

Misha

Citaat van: mehn op 12-03-2007 10:40:05
Citaat van: Vertigo op 12-03-2007 10:36:38
Zo niet: MT, rijdt heerlijk, je kan zelf bepalen wanneer je schakelt en die hoeft niet zo vaak geflushed te worden en remblokken slijten ook minder hard met een MT.

Ach, eens in de zoveel tijd de koppeling en drukgroep vernieuwen...dat kost toch bijna niets.

Zal bijna 1:1 lopen, tenzij je doorslaat en elke 50.000 je automaat gaat flushen...

Bovendien: het helpt ook nog een keer niet. Het gekreun verdwijnt wel een jaartje of 2 a 3, maar het gezaag blijft.
Net zoals het hakerig oppaken bij koude motor en lage toeren. Moet je hem weer even "polijsten.."

Maar uiteindelijk grijpt hij zonder slippen aan, en daar gaat het toch om ? :-\

Zonder gekheid: ik vind de koppelingen echt helemaal .uk.
Mijn 140 heeft een betere, dat meen ik echt.  Maar toen mocht het nog van asbest zijn, waarschijnlijk
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Emiel

Automaatbak moet net zovaak los als een handbak...er schijnt iets tezijn met krukaskeerringen??

Jos komt zelf uit een sportieve VW...lijkt mij de keuze niet moeilijk... :eusa_angel: