Electrische ramen C70

Gestart door viking_in_shorts, 28-02-2007 10:47:06

Vorige topic - Volgende topic

Emiel

Citaat van: thuur op 28-02-2007 22:19:28
Citaat van: Emiel op 28-02-2007 22:01:18
Raammechanisme van een C70 is gruwelijk duur. Is een giga-cassette. Daar zit een hele boel stevigheid van de deur in. Zonder mechanisme kan je de deur zo dubbel vouwen... ::)

Afstellen is ook een enorme leuke klus.

Maar het motortje is toch wel los te halen van het stangenstelstel?

Gr ???

Niet dat ik het weet. ze kunnen wel los in Vadis staan, maar dat wil nog niet zeggen dat je ze los kan bestellen (staan wel meer fouten in Vadis), heb ze iig nog nooit los gezien. Voor alleen het motortje vervangen moet trouwens ook het complete mechanisme eruit.

Tamarzilla

Het mechanisme moet er helemaal uit, was in ieder geval veel werk bij 480, meer dan eens moeten doen.

Daarbij was de motor appart los te halen.
T5, rica getuned

Donhongie

Hallo,

Ik heb zelf ook een volvo c70 uit 2000. Ik heb het zelfde probleem!Mijn linker raam mechanisme is ook kapot. Ik heb deze week zelf met behulp van een monteur deze te repareren! Echter als je niet oppast maak je hem meer kapot. ( wat ik dus heb gedaan) Voor de C70 is het niets meer dan wat ijzerdraad en 4 rondjes van kunststof. Bij mij is deze in 2001 ook al een keer vervangen door de vorige eigenaar. In Houten kost de mechanisme incl. monteren en btw. rond de 800 a 900 euro!!Dat zijn geen grappen!Echter heb ik zelf verder gekeken en heb ik een volvo dealer gevonden in Dordrecht die het voor 440 euro doet incl monteren en btw. Prijsverschil???en niet zo'n beetje ook.....Ik probeer de mechanisme dus 2dehands te zoeken, echter is dat vrij moeilijk!!!Anders wordt het a.s maandag naar Dordrecht!! Hoe heb jij het trouwens opgelost?of heb je het probleem nog steeds?

groetjess,

Hong

viking_in_shorts

Jammer genoeg heb ik nog steeds hetzelfde probleem. Ik heb ondertussen het volgende "to-do" lijstje:

3) reparatie spoiler+mistlamp rechtsvoor,
2) electrisch raam chauffeurszijde
1) kamrem (=distri riem?)  - ik heb er nu 114000 km opzitten en twijfel erover om naar zuid-Frankrijk te rijden van de zomer.

Totaal 'n dikke 3000 euro dus daar ben ik nog even voor aan het sparen.