Top maar 190 km/u

Gestart door sjors, 16-03-2007 23:25:51

Vorige topic - Volgende topic

JoopS

Citaat van: sjors op 27-03-2007 23:36:16

Nadeel van die kat is dat het zo'n lelijk geluid maakt als ie leeg is. Ik lees wat over een pijp, dat is allemaal geen probleem met apk? In dat huis een pijp maken en dan is het geluid weer normaal? En gaat dat lampje ook branden door een verstopte kat?

En kat eruit scheelt zo 8 pk? Helpt toch weer dan.

Een pijp door de kat is beter voor de doorstroming. Een lege kat veroorzaakt wervelingen. Het uiterlijk van de kat is voor lastige vragen van de APK keurmeester.
Dat er zonder kat meer herrie is geeft gelijk aan dat een kat dempt en dus de doorstroming benadeeld. Die 8 pk lijkt mij een reele waarde. Ik het begintijdperk van de katalysatoren zag je auto's met kat er onder met 8 a 10 pk minder als de auto's zonder kat.
Daarnaast is de levensduur van een katalysator een jaar of 5 (de chemische werking). Voor de uitstoot hoef je dus bij een juist afgestelde gasauto niet te benauwd te zijn.
Tja........

sjors

Kijk, daar kan ik wat mee.

Laat een kameraad die kat leegmaken, en van de ene naar de andere kant een pijp lassen. Hoop dat het dan niet zo'n hoog blikkerig geluid maakt. Maar je kunt dan net zo goed direct een pijp ertussen lassen toch, zodat die hele kat er tussen uit kan?

8pk? Dat zul je wel een klein beetje merken toch?

Mvg

thuur

Voor de APK moet er optisch een kat aanwezig zijn.

Gr ;)

sjors

Ok, duidelijk.

Maar eens even kijken wanneer dat kan gebeuren.

sjors

Ook nog even met de dealer gebeld. Deze zeiden dat ook zij vaak met het probleem zaten, dat lambda niet uit gaat op gas. Volgens hun licht het aan de communicatie tussen de systemen en kan het geen kwaad. Bij veel lease 850's was dit vroeger het geval, allemaal ging het prima, alleen brandde het lampje.

Auto gaat alleen even heen om carterontluchting en vacuumsysteem te laten checken.

b0nkolok

Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

sjors

Succes.., ach ja, rijdt wel goed, maar is gewoon niet snel. Op benzine wel n stuk sneller. Maar als t goed is is t goed denk ik dan maar.

ddh

anders moet je gewoon een rrrrrrrrr kopen dan heb je niks te klagen over snelheid ;D

sjors

Moet je ook R geld hebben en benzine willen rijden. Tenminste, ik zie r nooit een op lpg op marktplaats oid.

robbie409

Ik heb een R op gas (G3).

Met de luchtslang vanaf de turbo los (foutje van monteur bij vervangen bougies, kabels, rotor) haalt ie de 220 nog....

Toen het spulletje weer goed vast zat.... tsja, bij 230 gestopt met gasgeven.

Het is en blijft een bruut rood beest ;)

Ludo

Citaat van: robbie409 op 17-04-2007 22:15:03
Ik heb een R op gas (G3).

Met de luchtslang vanaf de turbo los (foutje van monteur bij vervangen bougies, kabels, rotor) haalt ie de 220 nog....

heeft die monteur soms je hele motor eruit gehaald om de bougies, kabels en rotor te vervangen.  ??? ???
::)

en vertel eens wat meer over je G3 installatie...

JCviggen

Citaat van: Ludo op 17-04-2007 22:24:33
heeft die monteur soms je hele motor eruit gehaald om de bougies, kabels en rotor te vervangen.  ??? ???
::)

Hij zal vast die leiding van inlaatspruitstuk naar CBV die langs de verdeelkap loopt ff gesnagd hebben  ;D Geeft niet zo'n fijn effect voor de turbodruk
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

robbie409

Hij kon er inderdaad niet goed bij en heeft die dikke pijp losgemaakt.

Vastzetten niet helemaal geslaagd...;)

Gunnar

Ik heb vroeger zelf mijn lpg geplaats in een rover sterling 825 en een honda civic 1.6 vtec.
Voor de civic moest ik een lambda-simulator plaatsen. Dit ding werd zo geschakeld dat het bij op lpg rijden de lamdasonde omzeilde en zijn eigen signaal in de plaats stuurde om de ecu te laten denken dat de uitstoot in orde was.

www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381