schrikken !!!

Gestart door why-not, 17-03-2007 18:42:24

Vorige topic - Volgende topic

why-not

Citaat van: Barry_C70 op 18-03-2007 12:23:34
I'm going to chime in on this because a very good friend of mine lost her father nearly 2 months ago because an oncoming driver fell asleep behind the wheel, collided with him head on, both dead on impact  (or so the report states).

But even before that occurance I've always felt that driving when you're that tired is about as stupid and irrisponsible as drinking and driving, since its pretty much widely accepted that your concentration levels are at about the same level.

1km from home? 1km from my house are a lot of cars parked along the sides and 50 houses or so which plenty of kids play, at at 7AM, people walk their dogs. And I don't think you get tired in the last 2 minutes of your commute, it happens much sooner than that.

I'm really glad you're okay and I'm sorry for the damage to your car, but I'm even glader that those were just poles you hit and not a person.

but I'm 24 and you're 38, so who am I to rant. Don't take this post the wrong way, these kinds of things just beef me off everytime.

Ben het wel gedeeltelijk met je eens, maar ik werk nog niet zo lang in de ploegendienst en ben er nu ook wel achter dat dat niet heel erg mijn ding is die nachtdiensten. Dus ga binnenkort op mijn eerste beoordelingsgesprekken eens kijken of er iets in dagdienst mogenlijk is.
ik ben ook blij dat het alleen maar paaltjes waren en dat ik geen andere mensen heb geraakt.
maar het is waar, vermoeid rijden met slaap is bijna hetzelfde als met drank op rijden, en daar ben ik erg op tegen.
maar ja, weer een leermoment voor mij en we zien wel verder.
bedankt voor de reactie´s en nu op zoek naar een spiegel en motorkap!

The Saint

Citaat van: Misha op 18-03-2007 12:27:39
Citaat van: The Saint op 18-03-2007 11:53:36
Citaat van: Misha op 18-03-2007 11:31:47
Ik heb altijd een paar pilletjes speed in de auto liggen, je kunt niet voorzichtig genoeg zijn.
Ik heb hier wel een vooroordeel (want weet niet precies wat speed doet) over: Drugs gebruiken om wakker te blijven lijkt mij een heel slecht idee.

Uiteraard heb ik geen speed in de auto liggen, en gebruik ik sowieso niets. :eusa_wall:

;D

Ik zag geen knipoog en ken Misha niet zo goed, dus ik was even bang dat het serieus was...  ;D

Maar zoals Barry zegt, gelukkig raakte Wijnand alleen paaltjes...

Na zo'n n8dienst lijkt me het me ook best zwaar om geconcentreerd/wakker te blijven!
No shirt no shoes, no pinball

t5karel

Ik denk slaapgebrek :eusa_shifty:. t a v Reitse.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

why-not

Citaat van: t5karel op 18-03-2007 12:54:38
Ik denk slaapgebrek :eusa_shifty:. t a v Reitse.

ja klopt, ik ben niet zo´n beste slaper overdag.

john850r

ik weet ook wat het is .
ik heb gelukkig nog nooit DAARDOOR schade gehad , maar zeker rond de tijd dat het zonnetje weer doorkomt is het altijd moelijk om wakker te blijven.
p.s. ben blij dat het gelukkig goed is afgelopen.

elianmars

Gelukkig is het goed afgelopen en heb je niet al te veel schade aan je wagen!

Ik ben zelf ook twee keer in slaap gevallen achter het stuur. Beide keren met dezelfde wagen.
De eerste keer kon mijn broer, die naast me zat, het stuur beet pakken toen ik de kant in reed.
De tweede keer ben ik daadwerkelijk de kant in gereden, naar beneden gereden en uiteindelijk tegen een betonnen bak tot stilstand gekomen (had er ook nog een aanhanger met motor achter......) Wagen total-loss, motor zat van voren in elkaar.....  :eusa_wall: :eusa_wall:

Sindsdien ga ik, zodra ik merk dat ik moe word, gelijk een parkeerplaats op om even een tukje te doen.

Ricardo

Moet je eerst meemaken voor je je auto aan de kant zet denk ik.

Barry_C70

Citaat van: Ricardo op 19-03-2007 02:20:25

have a few beers and go for a drive if you've never experienced that either ;)

why-not

quote from barry c70

CiteerAlso, last night I was on my way home and at the lights before hitting the highway I had an Audi A3 pull up next to me, it seemed pretty modded and he was reving and wanted a race... nooooo problem, I had already pulled away numerous car lengths by 3rd gear. The rest of the way home I cruised at about 150-160 and realised that with with the chip and exhaust that I already have installed, that the quest for more power, however cool it might be, seems to bequent what I already have which for everyday use is more than enough!

But if you hit somebody else with that speed you might be OK, but the other can have a seriously problem also  :-\ , so what´s the difference  ???

Spin!

Citaat van: elianmars op 18-03-2007 23:48:17
Sindsdien ga ik, zodra ik merk dat ik moe word, gelijk een parkeerplaats op om even een tukje te doen.

Citaat van: Ricardo op 19-03-2007 02:20:25

Mee eens...heb het zelf ook eens meegemaakt, maar vermoeidheid kan mij gigantische verrassen/overvallen. Ik stap net zo fris en wakker de auto in, en na 5 min kan ik last krijgen van vermoeidheid. Ik verwijt dat nog altijd aan de tijd dat ik een hele zware vorm van Pfeifer heb gehad, sindsdien heb ik af en toe van die rare momenten van opkomende vermoeidheid.

't gebeurde me een keer op een terugreis van Spanje - Nederland, heb toen ook de auto langs de kant gezet, deuren op slot en een uurtje geslapen ( dat doet echt wonderen )

En de laatste keer was ik 10km van huis...radio1 aangezet ( ik blijf blijkbaar wakker als er iemand tegen me aan kletst...vandaar radio 1 ) en stug doorgereden, ging goed dus. Tip: Radio 1 aanzetten, met (veelal op dat tijdstip) onnozel gelul ;D

www.vm-parts.nl

pwassink

Ik heb in het verleden een aantal jaren servicewerk gedaan, teveel gewerkt en gereden met name op onmogelijke uren.
Kwam bij ons geregeld voor dat iemand zijn (lease)auto met "vangrailslijtsporen" vond s'morgens en dat die dus vreselijk mazzel had gehad.
Een keer een collega voorgoed weg mogen brengen die het ongeluk had het net voor een viaduct te doen.

Moraal van dit opbeurende verhaal :

Niks helpt echt, kop koffie, pillen, redbull, raampje open, airco op max, radio harder, even frisse neus etc etc , allemaal kul !

Als t niet meer gaat en je al in de tunnelvisie fase zit ben je in wezen al te laat,
stoppen op een velige plek, boel op slot en uurke slapen is het enige wat wel werkt ..

Wees in hemelsnaam voorzichtig want je bent niet alleen een gevaar voor jezelf.  :eusa_naughty:

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

The Driver

Ik heb ook heel af en toe dat ik van de ene op de andere seconde doodmoe word. Meestal even de airco op zuidpool zetten en dan trekt dat ook weer heel snel weg. Maar als het blijft stop ik ook altijd even. Lekker de beentje strekken, en dan ebt het vanzelf wel weg.

mehn

Weer een voordeel van LPG. Je moet zo vaak tanken bij een lange rit dat je niet in slaap valt ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

DD

ik vind dat er nogal overdreven gereageerd wordt door sommige mensen hier. Er is een heel groot verschil tussen lange ritten rijden (vakantie ed) en terug komen van je werk. Als je de hele nacht gewerkt hebt ga je niet op 10 minuten van je huis de auto stil zetten om even een uurtje te slapen.
Om te beginnen wordt je dan vaak helemaal niet na een uurtje wakker maar veel later en volledig brak vanwege de houding. Dit als je niet bruut wordt gewekt door je mobiel waar je partner dood ongerust op belt omdat je nog niet thuis bent. Vervolgens ga je dan met het slaap snot in je ogen aan de rit naar huis beginnen. Dat is lekker veilig. Al met al niet echt een goede rust gehad en de volgende werk dag zowaar al verrot op het werk laten we dan maar niet beginnen over hoe men dan na die werk dag naar huis moet.

En het verhaal over kinderen ed vind ik ook zwaar overdreven. als je immers in de bebouwde kom rijd kom je geregeld stoplichten, kruisingen, snelheidsremmers en bochten tegen waardoor je gedachten volledig bij de weg zijn en vele malen minder af kunnen dwalen. Op een rechte provinciale weg waar je alleen maar het stuur recht hoeft te houden is het natuurlijk vele malen sneller gebeurd.

succes met de schade, en je ploegen diensten. Een aantal tips voor de nacht diensten die altijd bij mijn vader helpen zijn. oorproppen, goede verduistering (rolgordijn en gordijnen) een kamer aan de koele kant van het huis (kan het raam dicht blijven voor vervelende buren en zingende vogeltjes). Trek de bel eruit en mik de telefoon van de kamer.

Gmid

Citaat van: DD op 19-03-2007 13:47:13
ik vind dat er nogal overdreven gereageerd wordt door sommige mensen hier.

Aan dit soort situaties is niets overdreven. Dommelend een auto besturen is vele malen gevaarlijker dan onder invloed achter het stuur.

Ben zelf in exact dezelfde situatie geweest, maar dan op een 3 tons bedrijfswagentje. Ik ben daar op dat moment zo ontzettend van geschrokken, dat ik zodra ik maar iets voel even een AC opzoek, of, indien nodig, even een uurtje ga slapen. Elk mobieltje heeft een wekker ingebouwd, welke je gewoon op 20minuten kunt in stellen. Een kwartiertje is genoeg om de slaap kwijt te geraken.
Volvo C30 '12