DE rode R AWD in Goes

Gestart door Rudy-M, 18-03-2007 19:36:10

Vorige topic - Volgende topic

Rudy-M

Disclaimer: ik heb geen belangen in De Groene-Goes. Omdat deze R ook dit jaar wat gesprekstof deed opwaaien, heb ik dit topic geopend. Het is voor iets meer info, omtrent deze Rode.

Citaat van: Rayman op 19-03-2006 12:09:57
Citaat van: Rudy-M op 19-03-2006 12:06:50
Bah, als ik het zo lees, kan ik mezelf nu wel helemaal voor me kop slaan, dat ik niet eerder (lees 3 maanden ofzo) vrij heb proberen te krijgen. Het is wel leuk om te lezen dat het een geslaagde dag is geweest!

Citaat van: Rayman op 19-03-2006 11:33:32

Een Rode R AWD, zie je ook niet zo vaak...

Zo, als ik nou €20k had, was ik toch even wezen kijken...

Was ook wel een mooie auto hoor, maar de auto was niet 'vlekkeloos'. 20K had ik er nooit voor gegeven...Hoe zeldzaam ie ook is.

Citaat van: Taranis op 19-03-2006 12:56:38

Heb er paar weken terug ook al ff bij staan kwijlen en voorgesteld om de T4 d'r op in te ruilen maar dat ging toch niet door  ::)  Front heeft nogal wat steenslag, hier en daar eens een krasje, enzovoorts... op zich best een mooi ding, maar idd niet voor 20k :)

Ook dit jaar deed deze R wat gespreksstof opwaaien, maar stond "verstopt" tussen de andere, vaak nieuwere Volvo's op het parkeerterrein.

Deze R is voor mij helaas te duur. Maar voor diegene waar deze wagen wel in het budget valt, ga kijken! De R staat er inderdaad een beetje treurig bij. Een grondige poetsbeurt zal er een heel andere wagen van maken.
AWD techniek, zover te beoordelen was door AWD-leken, werkte naar behoren. Voor de rest niks aan te merken, hooguit tikkende kleppen, maar hij staat ook alweer 2 jaar. Bovenste motorsteun is vervangen voor een Powerflex.

Rood is ook zo'n kleur dat bekijks trekt, zeker op een Estate. Het leek er ook op dat ie een 3" DP heeft, uitmondend op de dubbele uitlaat. Dus ook hoorbaar ;) Bij normaal cruisen is de uitlaat niet storend, maar heeft een mooie diepe roffel.

Alle boekjes zaten er overigens bij.

Maar goed, ik zou me niet laten afschrikken door het feit dat ie al 2 jaar staat en geef de R een kans. Het is inderdaad een zeldzame verschijning.

Blok ziet er netter uit dan bij die van mij :-[ Mag wel schoongemaakt worden.

Projectje iemand?

Proefrijden!

Ricardo

Heb er gisteren ook even naar gekeken.  De rode verf was wel wat mat , is ook een lastige kleur dat rood. Wax kan wonderen doen! Als het rood even mooi was als die nieuwe V50 binnen...

De prijs was overigens wel lager dacht ik. Vind de kleur van de velgen wel niet zo mooi voor een rode. MY ?

Ben

Citaat van: Ricardo op 18-03-2007 20:07:00
De prijs was overigens wel lager dacht ik.
Volgens de site moet hij 16.950 opbrengen

Rayman

Die rode R kun je nog heel wat leuks mee doen qua poetsen...Trust me

Ricardo

Maar blijft die dan ook lang mooi rood?

Prijs gisteren in een folder was rond 15000€

fearless

Moet ik hem dan maar kopen ?

Rudy-M

M a r c

Ik ken de  voormalige eigenaar en die heeft 'm weggedaan omdat de AWD af en toe vreemde geluiden begon te maken... dus áls je 'm koopt regel dan wel een goede garantie op het draaiend gedeelte.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Emiel

Er zit toch gewoon garantie op?

BenC70ES

Maar is deze kleur nu orgineel? In mijn folders was rood namelijk helemaal niet verkrijgbaar voor een R AWD...  ???

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

haRtV70R

Citaat van: BenC70ES op 18-03-2007 21:16:40
Maar is deze kleur nu orgineel? In mijn folders was rood namelijk helemaal niet verkrijgbaar voor een R AWD...  ???

Ha, daar hebben we de on-line vraagbaak!! ;D ;D  Maar deze R is niet overgespoten hoor!
[move][/move]

Brambo67

Citaat van: BenC70ES op 18-03-2007 21:16:40
???Hele goeie vraag... import misschien? In de UK en in de US hadden ze meerdere kleuren. Ik weet echter niet of rood hierbij hoorde. Zij bijgevoegde tekst:

There were 3 phases of R-AWD produced between 1997 and 2000:-

Phase 1 :- were produced in 1997 and 1998 (United Kingdom P - S reg)and were available with either the B5234T-4 (2.3 20V) engine (18T turbo 250bhp/350nm)and 5-speed manual gearbox or the B5234T-6 engine (16T turbo 240bhp/310nm) and 4-speed 3 mode automatic gearbox. Both engines used the Motronic 4.4 engine management system. (0-60 7.3/8.1, 152/143mph)

Phase 2 :- were produced in 1999 (S - T reg) and were only available with the B5234T-8 (2.3 20V) engine (18T turbo 250bhp/310nm) and 4-speed adaptive automatic gearbox. These cars use the ME7 engine management system with fly by wire throttle and variable exhaust camshaft. (0-60 7.8 143mph)

Phase 3 :- were produced in 1999 and early 2000 (V - W reg) and were only available with the B5244RT (2.4 20V) engine (19T turbo 265bhp/350nm) and 5-speed adaptive automatic gearbox. These also use the ME7 engine management system as with the phase 2 cars. Phase III cars were fitted with the latest Volvo Sat Nav system us used up till 2003, as an option. These cars were fitted with twin exhaust pipes and vented disc's all-round (0-60 7.3 152mph)

Trim and spec levels remained virtually un-changed through out the 3 phases. Trim was Leather and Alcantara in either Beige or Grey with aluminium trim on the dash and console (dark wood was an option on phase 1 and 2). On phase 1 cars the steering wheel was also leather/alcantara, but phase 2 and 3 had a thicker rimmed leather only wheel. Phase 3 cars had the option of contrasting grey/beige trim. These cars were virtually "fully-loaded" with very few options available (mainly pro-logic, 6 cd changer, sat-nav) as they cost £38000 when new!! Phase 3 front seats had "whips" system fitted and larger side air bags.

All phases were available with either 16" or 17" wheels in either silver or anthracite finish with temp spare wheel. 17" Alloys carried a £100 premium when fitted from new.

The colours available were I believe as follows :-

Phase 1 :- Saffron, Black Stone, Nautic Blue, Silver, Regency Red

Phase 2 :- Lazer Blue, Black Stone, Nautic Blue, Silver, Cassis, Classic Red, Dark Olive

Phase 3 :- Lazer Blue, Black Stone, Nautic Blue, Silver, Cassis, Classic Red, Dark Olive

Deze tekst komt van een 850 forum in de UK. Daar was 'red' dus wel verkijgbaar! :police:
RRRRRRRRRRRRRRRRRRR forever!

haRtV70R

Op zich is het gewoon super mooi zo een rode R :eusa_clap: Het is alleen jammer dat deze beetje dof is en nogal wat kleine deukjes etc heeft.

Als ik hem zou kopen zou ik hem voor max 15000 willen hebben, en vervolgens helemaal laten spuiten. Staat ie weer mooi glanzend in de lak, en ben je (voorlopig) van het poetsen af. ff de velgen laten doen (40euro per wiel) en hij staat er toppie bij!!  :eusa_dance:

Verder de garantie idd goed regelen ivm awd.

Dan heb je voor c.a 17500 euro een zeer zeldzame R awd!!! :eusa_clap:
[move][/move]

Sbv

Ik denk als je er binnenkort heen gaat en dat voorstel doet dat men wil praten, mits geen inruil dan moet het zeer zeker wel kunnen.
Ik heb er zelf vorige zomer mee gereden en het reed prima, alleen de aandrijflijn vertrouwde ik niet helemaal. Rest is cosmetisch, met wat spuitwerk kom je een heel eind.
Tijdens het gesprek had ik aangegeven andere hoofdsteunen te willen en een gespoten achterbumper, was geen probleem na wat praten.

Dus................wie-o-wie

Emiel

Zeg....dat ding staat er nu een X aantal jaar. Waarom zouden ze niet al wat aan het AWD systeem gedaan hebben?

Makkelijk om op voorhand te roepen dat het AWD systeem van de rooie k*t is. Als ie goed is en er zit een geinteresseerde mee te lezen hier...dan haakt ie toch meteen af? Staat die auto er bij de volgende sleuteldag nog...