aankoop 850 executive estate automaat met tuning 270 pk

Gestart door fred loodrecht, 18-03-2007 21:57:11

Vorige topic - Volgende topic

fred loodrecht

heren, ik ben nieuw hier en dit is mijn eerste topic
Kunt u mij advies geven over de aankoop prijs bovenstaande auto wil ik kopen, de km stand is 210000
boekje is afgestempeld
heeft iemand richtlijnen over de prijs ? de eigenaar vraagt 8250, is dit reëel?
bouwjaar is 7e maand 1996
type 850 2.3i t5 executive

bvd Fred

-D©©©L-

Citaat van: ≡Đ©©©∟≡ op 03-03-2007 18:04:23
Citaat van: hgerr op 03-03-2007 14:36:53
hallo wie kent deze volvo?
en natuurlijk wat is hij ongeveer waard...

Op basis van de gegevens die je noemt is er met goed fasoen geen waarde aan een auto te hangen;
Daarvoor moet hij eigenlijk IRL eens goed bekeken worden met bijbehorende proefrit.

Een overzicht van punten om op te letten is te vinden in Het aankoop topic

ik ben bang dat dat ook hier geldt.

Eugene

If it's not blown, it sucks...

fred loodrecht

oke, ervan uit gaande dat hij technisch ok is,tegen een beurt en distributieriem aan zit en een lelijke plek op het dak heeft, voor de rest gaaf, geen schades.
van binnen prima met minimale gebruikerssporen.
is het nu mogelijk een schatting te doen?
Hij is sneller als een standaard t5r en volgens mij is het enige verschil de velgen en de spoiler, deze heeft ook de meeste opties.
270 pk!

Eugene

Ik heb voor mijn sedan, 08-1995, technisch goede staat, interieur en exterieur wat gebruikssporen en 270K op de klok (bijna full options) rond de 4000 betaald 1,5 jaar geleden.

een estate is meer waard, maar gezien de aankomende beurt en distri gaat het ook weer extra kosten voor jou.

Ik zou maximaal 5500-6000 geven voor een T-5 estate in erg nette staan.

(dit is alleen maar mijn mening ;))

b0nkolok

Citaat van: fred loodrecht op 18-03-2007 22:26:58
oke, ervan uit gaande dat hij technisch ok is,tegen een beurt en distributieriem aan zit en een lelijke plek op het dak heeft, voor de rest gaaf, geen schades.
van binnen prima met minimale gebruikerssporen.
is het nu mogelijk een schatting te doen?
Hij is sneller als een standaard t5r en volgens mij is het enige verschil de velgen en de spoiler, deze heeft ook de meeste opties.
270 pk!

Zijn die PK's gemeten? Lijkt me onwaarschijnlijk. Momenteel ben ik in Spanje en hier zijn T-5R's te koop voor ca. 4000 euries (2 ton op de telmachine), dus als ik je kan helpen? Import en op kenteken zetten van dit soort oude roffels is een fluitje van een (euro)cent.
In Nederland zou de prijs van de door jou beoogde roffel ca. 6000 euries zijn.

Succes
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

fred loodrecht

Goh bedankt voor die aanbieding, ik heb ook al zitten denken om er een uit duitsland te halen.
Bovengenoemde auto staat te koop en er staat bij 304 pk en 420 nm koppel door rica getuned.
Ik heb er in gereden en hij is echt verschrikkelijk snel.
maar of de pks kloppen? geen idee.

Eugene

Citaat van: fred loodrecht op 18-03-2007 22:41:21
Goh bedankt voor die aanbieding, ik heb ook al zitten denken om er een uit duitsland te halen.
Bovengenoemde auto staat te koop en er staat bij 304 pk en 420 nm koppel.
Ik heb er in gereden en hij is echt verschrikkelijk snel.
maar of de pks kloppen? geen idee.

304pk is het vermogen dat Rica opgeeft voor een gechipte 850 T-5. In de praktijk komt dat neer op een pk of 270.

Ricardo

Als je toch graag een echte snelle wilt kun je beter een nog origineel exemplaar zoeken en zelf eraan laten doen wat je in gedachten hebt.

-D©©©L-

Citaat van: Ricardo op 19-03-2007 01:30:21
Als je toch graag een echte snelle wilt kun je beter een nog origineel exemplaar zoeken en zelf eraan laten doen wat je in gedachten hebt.

Dat kan natuurlijk. Maar het hoeft niet per se.
Wel of niet getuned zegt niet per definitie iets over de de technische staat van de auto.
Kijk wel uit als je een dergelijke wagen "in de handel" koopt. Er zijn dan vaak al vele testpiloten vooor je geweest, en lang niet allemaal met warme motor  :-\ (uitzonderingen zijn er altijd).
Rechtstreeks kopen van de eerdere berijder (die er vaak erg zuinig op geweest is) heeft dan de voorkeur.
Als je alleen naar het kostenplaatje kijkt, is het goedkoper om een tunede wagen helemaal na te zien dan een ongetunde nazien + tuning.  :)

Spin!

Voor die prijs zou ik voor een T-5R gaan...die is wat waardevaster, heb je nog wat aan als je em over 10 jaar moet verkopen...met alle respect, de T-5 is een 'massa'-productie geweest dus die liggen over een aantal jaren qua prijs een stuk lager.

importeren uit Duitsland is erg leuk, simpel, avontuurlijk en financieel aantrekkelijk! Je kan natuurlijk altijd een miskoop doen...maar daar hoef je niet speciaal voor naar Duitsland, kan ook binnen de landsgrenzen. Enig nadeel is dat je bijna nergens garantie krijgt als je een auto gaat exporteren vanuit het buitenland.

www.vm-parts.nl

Ludo

Citaat van: Spin! op 19-03-2007 09:09:57
n...met alle respect, de T-5 is een 'massa'-productie geweest dus die liggen over een aantal jaren qua prijs een stuk lager.

wat is dit voor onzin?.
hoe kom je hier eigenlijk bij Rutger?.

Spin!

Citaat van: Ludo op 19-03-2007 10:27:02
Citaat van: Spin! op 19-03-2007 09:09:57
n...met alle respect, de T-5 is een 'massa'-productie geweest dus die liggen over een aantal jaren qua prijs een stuk lager.

wat is dit voor onzin?.
hoe kom je hier eigenlijk bij Rutger?.

Is toch zo? Een T-5 kan je nu aanschaffen voor zo'n 3000€ ( 2000, zie topic elders ), en daar zijn er een stuk meer van geproduceerd dan de T-5R, maar correct me if I'm wrong.

www.vm-parts.nl

Ludo

Citaat van: Spin! op 19-03-2007 10:34:05
Is toch zo? Een T-5 kan je nu aanschaffen voor zo'n 3000€ ( 2000, zie topic elders ), en daar zijn er een stuk meer van geproduceerd dan de T-5R, maar correct me if I'm wrong.

ja maar wat heeft massaproduktie daarmee te maken?.
dacht je nu echt dat de T-5R handgemaakt is ofzo?.  ;D
en dat er stuk meer van geproduceerd zijn okee, maar 90% is net zo 'afgeragd' als een gewone T-5.  ;)
ik zie dus geen enkel voordeel van een T-5R tegenover een T-5.

Spin!

Citaat van: Ludo op 19-03-2007 10:41:36
Citaat van: Spin! op 19-03-2007 10:34:05

ja maar wat heeft massaproduktie daarmee te maken?.
dacht je nu echt dat de T-5R handgemaakt is ofzo?.  ;D
en dat er stuk meer van geproduceerd zijn okee, maar 90% is net zo 'afgeragd' als een gewone T-5.  ;)
ik zie dus geen enkel voordeel van een T-5R tegenover een T-5.

Ja dat is ook wel weer zo, maar goed...ik blijf erbij dat een T-5R een collectors item gaat worden, vandaar ik verwacht dat deze prijstechnisch wat steviger in de markt blijft staan in de loop der jaren. Verder verschilt het inderdaad weinig als je een volledige T-5 en een T-5R naast elkaar zet.

www.vm-parts.nl